Toon posts:

hoe probleem oplossen

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
op een gegeven moment sprong de koeler van het mobo (eigenlijk proccessor)

deze zit normaal vast met klem maar het haakje in plastic die aan het mobo hangt is stuk gesprongen kan dit probleem verholpen worden (btw het is aan de twee kanten kapot gesprongen)
is dit herstelbaar of moet je nieuw mobo kopen

indien herstelbaar vertel hoe

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:06
Wat geschikte lijm, goed laten drogen, klaar.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 08:51:
op een gegeven moment sprong de koeler van het mobo (eigenlijk proccessor)

deze zit normaal vast met klem maar het haakje in plastic die aan het mobo hangt is stuk gesprongen kan dit probleem verholpen worden (btw het is aan de twee kanten kapot gesprongen)
is dit herstelbaar of moet je nieuw mobo kopen

indien herstelbaar vertel hoe
opnieuw erop solderen maar dat is een leuk werkje als je een s939 hebt :)
Maar met de search vind je meerdere personen die dit weleens hebben gehad en soms ook hebben kunnnen oplossen.

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 10:07
Ik heb dat ook ooit gehad, lijmen van die miniscule plastik haakjes helpt echt niet want de lijm is echt niet sterk genoeg.
Ik heb toen de proc en koeler aan elkaar gelijmt met conductive glue (dus warmte geleidende lijm).
nou moet ik wel zeggen dat dit een amd-k6 was en die heeft een veel groter lijm oppervlak dan huidige procs.

[ Voor 6% gewijzigd door Emielio op 30-06-2005 09:05 ]

Opleiding Brandveiligheid

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Emielio schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:04:
Ik heb dat ook ooit gehad, lijmen van die miniscule plastik haakjes helpt echt niet want de lijm is echt niet sterk genoeg.
Ik heb toen de proc en koeler aan elkaar gelijmt met conductive glue (dus warmte geleidende lijm).
nou moet ik wel zeggen dat dit een amd-k6 was en die heeft een veel groter lijm oppervlak dan huidige procs.
Lijm lijkt me idd niet sterk genoeg.
Ik heb weleens een berekening gezien van eens of andere wizzkid hiero B) , waarin je kon zien hoe veel kracht/gewicht een koelblok "trekt" van het moederbord.

misschien dat iemand me dat nog kan vertellen?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je moet eens kijken of je bij je moederbord fabrikant een gratis nieuwe socket kan krijgen (liefst ook met een soort van handleiding om deze te installeren.)
Vaak is een mailtje al voldoende. Anders kan je de lokale pcboer proberen.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 13:02

Rmg

of een cooler gaan kopen die gebruikt maakt van de gaten rond je socket ipv de lipjes op je socket.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is al vaker behandeld: [search=lipje koeler socket afgebroken] :)

Of je in het vervolg wat meer research wil plegen, voordat je een topic start en in de topicstart uiteenzet wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. Dat wordt hier op GoT wel van je verwacht namelijk en daarvan zien we niks in je topicstart terug. Dicht dus.

Verzin voor de volgende keer trouwens ook een dekkende topictitel. De titel zoals je nu gebruikt is veel te algemeen. Dat kunnen we wel voor elk topic hier op GoT gebruiken. Lekker overzichtelijke boel zal het dan worden, niet? ;)

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 30-06-2005 09:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.