Toon posts:

[XP] Direct uitloggen na inloggen; FAQ helpt niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naja, het standaard probleem dus, direct na het inloggen word ik weer afgemeld.
In dit geval bij een Windows XP systeem met sp2 dat al enkele maanden zonder problemen draait, maar na het draaien van Hitmanpro plotseling problemen geeft.

Uiteraard eerst de FAQ gebruikt: Windows Operating Systems - FAQ

Maarrrrr.... Daar beginnen de problemen...

1. Register via het netwerk

Ik krijg op geen enkele mogelijkheid een remote verbinding met de register van de betreffende computer...

Poging 2 dan: 2. Recovery Console

Gedaan, maar ik word nog steeds direct afgemeld na het aanmelden.

Dan m'n laatste hoop, stap 3: 3. Ntpassword diskette/cd

Allemaal gedaan, maar daar krijg ik dus te zien dat de Userinit key helemaal niet bestaat.
Vandaar dus waarschijnlijk de problemen :{.

En já, ik zit in de juiste directory.

Nou ja, geen probleem zou je denken, met behulp van Ntpassword even "nk Userinit" maar daardoor loopt het programma dus vast, oftewel, er gebeurt niks...

Iemand nog andere mogelijkheden om dit op te lossen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 07:57 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:46
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 01:54:
Allemaal gedaan, maar daar krijg ik dus te zien dat de Userinit key helemaal niet bestaat.
Vandaar dus waarschijnlijk de problemen :{.
En wat gebeurt er als je de key zelf aanmaakt?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En welk Operating Systeem hebben we het over? We zien dat in Windows Operating Systems graag in de topictitel staan; daarnaast is dergelijke informatie wel handig om gewoon in je openingspost te plaatsen :) Voeg het nog even toe aan je startpost dat update ik je topictitel even :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 07:55:
En welk Operating Systeem hebben we het over? We zien dat in Windows Operating Systems graag in de topictitel staan; daarnaast is dergelijke informatie wel handig om gewoon in je openingspost te plaatsen :) Voeg het nog even toe aan je startpost dat update ik je topictitel even :)
Done :).

Verwijderd

Topicstarter
Morax schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 04:28:

En wat gebeurt er als je de key zelf aanmaakt?
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 01:54:

Dan m'n laatste hoop, stap 3: 3. Ntpassword diskette/cd

Nou ja, geen probleem zou je denken, met behulp van Ntpassword even "nk Userinit" maar daardoor loopt het programma dus vast, oftewel, er gebeurt niks...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Had je System Restore aan staan? :)
ZO ja - zou je eens kunnen overwegen maueel systemrestore te gebruiken: http://support.microsoft.com/?kbid=307545

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:26:
Had je System Restore aan staan? :)
ZO ja - zou je eens kunnen overwegen maueel systemrestore te gebruiken: http://support.microsoft.com/?kbid=307545
Nope, stond/staat uit ;(.

• elevator
  • Niet online

elevator

Je zou eens kunnen proberen met een BartPE CD te booten en vervolgens dan je Registry in te laden vanaf die CD? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:21:
Je zou eens kunnen proberen met een BartPE CD te booten en vervolgens dan je Registry in te laden vanaf die CD? :)
Euuuuh, BartPE heb ik inmiddels gevonden, maar zou je iets duidelijker willen zijn? :).

• elevator
  • Niet online

elevator

De registry bestaat uit een aantal files op disk (%Systemroot%\System32\Config) een draaiende Windows installatie kan dynamisch 'hives' (gedeeltes van je registry) bij laden :)

Voorbeeldje:
  • Boot je BartPE CD
  • Start RegEdit op
  • Navigeer naar "HKEY_LOCAL_MACHINE"
  • Ga naar het menu "File"
  • Kies voor "Load hive"
  • Ga nu naar je kapotte Windows installatie toe en laad je SOFTWARE hive. Bv C:\Windows\System32\Config\SOFTWARE
  • Geef die hive een naam ("RECOVERYHIVE" bijvoorbeeld)
  • Navigeer nu naar de key RECOVERYHIVE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon
  • Kijk ofdat de value 'Userinit' bestaat en welke waarde deze heeft
  • voeg hem eventueel toe op de juiste plek (zie de Windows Operating Systems faq wat er in moet staan)
  • Ga nu bovenaan "RECOVERYHIVE" staan
  • Kies het menu "File" en kies dan voor Unload hive
  • Reboot je computer
Op die manier kan je ook je registry bewerken :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kort door de bocht; mocht die uitgeklede Linux-CD niet werken => format c: was bij mij toen de enige oplossing.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1