Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Oh en nee, die exe is het enige bestand dat je nodig hebt bij een simpele applicatie
[ Voor 40% gewijzigd door Stoffel op 30-06-2005 01:12 ]
Ik zal het morgen direct even checken.
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Geen idee wat dat zijn...
edit: als ik het goed begrijp dan zijn het derde partij componenten?
If so: bij mijn weten heb ik alles gewoon standaard geprogrammeerd zonder gebruik te maken van geavanceerde derde partij componenten...
[ Voor 53% gewijzigd door The_Sukkel op 30-06-2005 01:57 ]
CLX componenten hebben unit names die altijd beginnen met een x (geloof ik), terwijl VCL componenten dezelfde unitnamen hebben, maar dan zonder die voorloop-x.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 30-06-2005 02:40 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
De topic starter vermeld dat hij Delphi 5 gebruikt. CLX is pas vanaf Delphi 6 toegevoegd, dus dat kan het hier niet zijn. Probleem zal ook niet liggen in ontbrekende bestanden, dan krijg je normaal gewoon een botte foutmelding voor je neus.-NMe- schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 02:10:
Nee, CLX en VCL zijn beide de standaard componenten die in Delphi zitten, met het verschil dat de CLX componenten ook in Kylix (Delphi voor Linux) werken. Echter moet je voor de CLX-versie dll's meesturen om het te laten werken op pc's waar Delphi niet geïnstalleerd is.
CLX componenten hebben unit names die altijd beginnen met een x (geloof ik), terwijl VCL componenten dezelfde unitnamen hebben, maar dan zonder die voorloop-x.
Helaas kan ik zelf zo geen reden bedenken. Ik zat te denken aan transparantie, maar dat zit er ook pas sinds Delphi 6 of 7 in.
[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Zo nee, draait het proces nog in de achtergrond?
Een Delphi-applicatie durft er bij mij wel eens uitklappen zonder foutmelding (bv wanneer mijn firewall runt en ik buiten wil via TCP/IP), maar in dat geval draait mijn applicatie nog tussen mijn processen.
Run de exe zelf eens vanop je projectdirectory? Als dat werkt, draai dezelfde exe eens vanuit een andere directory...
[ Voor 18% gewijzigd door Coltrui op 30-06-2005 11:15 ]
Dat ligt er dan toch echt aan hoe die Delphi app is geprogrammeerdColtrui schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:13:
Een Delphi-applicatie durft er bij mij wel eens uitklappen zonder foutmelding (bv wanneer mijn firewall runt en ik buiten wil via TCP/IP), maar in dat geval draait mijn applicatie nog tussen mijn processen.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
UiteraardCreepy schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:15:
[...]
Dat ligt er dan toch echt aan hoe die Delphi app is geprogrammeerd
Maar ik wou gewoon even aantonen dat er niet altijd noodzakelijk een foutmelding wordt gegenereerd door Delphi zelf.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ook aantal keren gehad, en klinkt opzich best aannemelijk als je de Position op poDesigned ipv poMainFormCenter ofzo hebt staanTom-my schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 03:15:
misschien helemaal niet ter zake, maar ik heb zelf wel is iets doms gehad doordat ik met 2 schermen werkte. Had ik mn form wel visible, maar op mn 2de scherm, en die had ik thuis niet
Ik heb de exe naar mijn c:\temp (op mijn werk dus) gekopieerd en vanuit daar gestart.Tom-my schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 03:15:
misschien helemaal niet ter zake, maar ik heb zelf wel is iets doms gehad doordat ik met 2 schermen werkte. Had ik mn form wel visible, maar op mn 2de scherm, en die had ik thuis niet
Invoerscherm komt inderdaad op mijn tweede monitor!!!
Even kijken of dat ergens te wijzigen is... (als dit het is, dan is het echt
edit: dit is idd te wijzigen...property "left" stond op meer pixels dan het eerste scherm wijd is. Voor de zekerhjeid heb ik de property visible ook maar gewijzigd in true ipv false (alle velden in het form stonden overigens op visible=true)...Ik ga het weer naar huis mailen en laat wel weer weten of alles werkt (of niet)
[ Voor 24% gewijzigd door The_Sukkel op 30-06-2005 18:00 ]
Het blijkt inderdaad veroorzaakt te worden door de property "left" die op een hogere resolutie stond dan de monitor horizontaal aankan. Op mijn werk is dat geen probleem. Sterker nog daar heb ik het zelf expres (zonder dat ik me ervan bewust was) op het tweede scherm gezet.
Dus tom-my heel erg bedankt!!!
de Position-property van je form staat standaard op "poDesigned" (vraag me niet waarom). Als je op twee monitoren designed ben je dus de lul. Als je position op "poScreenCenter" zet, verschijnt het scherm in het midden van de monitor die je op dat moment gebruikt (of als laatst voor dat programma hebt gebruikt)
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.