Alcatel Speedtouch 530 Mac adres veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
Ik heb een adsl pro lijn en die is verbonden met een Cisco soho series router maar aangezien belgacom mij geen username of password van die router wil geven kan ik hierin niets aanpassen. Nu dacht ik eraan om mijn oude speedtouch terug te gebruiken als router aangezien ik dat daarmee wel kan doen.

Nu ben ik dus aan het zoeken om het mac adres van die router ( wan side ) te kunnen veranderen. Meeste routers hebben namelijk zo'n optie, maar ik kan precies niets vinden in de telnet interface of in de Web based interface om dit te doen. Ik heb al geprobeerd om via het env menu da var _MACADDR te wijzigen maar dit geeft een error zeggende dat het geen systeem var kan veranderen.

Nu was mijn vraag of iemand dit ooit al gedaan heeft en hoe want op google vind ik hierover ook niet veel. Mischien moet ik in de richting van een firmware hack gaan zoeken om dit te doen ?

Verwijderd

Mac adress veranderen? dat kan toch niet. Dat is toch hardware matig door de fabrikant mee gegeven. Je kan wel een ip adres wijzigen

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gebruikt Belgacom geen PPPoE? Wat zijn precies je problemen, je zult echt uitgebreider moeten zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:53:
Mac adress veranderen? dat kan toch niet. Dat is toch hardware matig door de fabrikant mee gegeven. Je kan wel een ip adres wijzigen
De meeste routers ondersteunen het, maar het nut bij een adsl-modem ontgaat me inderdaad een beetje :P

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
http://www.speedtouch.com/support.htm
Hier al gekeken in een pdf van je modem?

En is het een modem met router functie of echt alleen modem.

Want anders ontgaat mij dit nut ook idd.