Toon posts:

Kan ik nu nog wel overclocken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb hier een oude

amd athlon 1500 + xp
Asus A7V8X MX SE

ik ben nog niet ver met het overclock gebeuren maar ik dacht het is wel leuk om met deze te beginnen.
ik heb de FAQ allemaal even door gelezen enzo, en ik dacht laat ik de multiplier en de fsb is verhogen in de bios, maar bij mij kan dat helemaal niet.
fsb staat er wel maar kan je niet veranderen, en multiplier staat er al niet eens.

toen kwam ik er achter dat ik de fsb kon veranderen met jumpers op de mobo. toen had ik het op 166 ingesteld inplaats van op 133 (standaard : 10x133 = 1,333333ghz) maar toen bleef de pc maar rebooten.

toen zei iemand de vcore verhogen maar die is net zoals de fsb in de bios niet veranderbaar.

weet iemand hoe ik de vcore en/of de multiplier toch nog kan veranderen?
of stopt dit projectje nu voor mij, of is er nog een andere manier om toch over te klokken.

bvd mike

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:52:
hallo,

ik heb hier een oude

amd athlon 1500 + xp
Asus A7V8X

ik ben nog niet ver met het overclock gebeuren maar ik dacht het is wel leuk om met deze te beginnen.
ik heb de FAQ allemaal even door gelezen enzo, en ik dacht laat ik de multiplier en de fsb is verhogen in de bios, maar bij mij kan dat helemaal niet.
fsb staat er wel maar kan je niet veranderen, en multiplier staat er al niet eens.

toen kwam ik er achter dat ik de fsb kon veranderen met jumpers op de mobo. toen had ik het op 166 ingesteld inplaats van op 133 (standaard : 10x133 = 1,333333ghz) maar toen bleef de pc maar rebooten.

toen zei iemand de vcore verhogen maar die is net zoals de fsb in de bios niet veranderbaar.

weet iemand hoe ik de vcore en/of de multiplier toch nog kan veranderen?
of stopt dit projectje nu voor mij, of is er nog een andere manier om toch over te klokken.

bvd mike
Kun je je fsb + mulitplier niet los instellen? Ik weet van mijn mobos dat ik de boel daar eerst voor op handmatig moest instellen. Standaard staat de boel op stand "optimal" en in die stand kan ik niet de losse dingen instellen (fsb, mem enz.). Zet ik hem op handmatig dan worden de instellingen voor o.a. fsb actief, en kan ik ze wijzigen.

[edit] en de sprong van 133 naar 166 is wel een grote. Niet zo raar dat je xp1500 daarvan over zijn nek gaat. Is een 25% overclock. Als je proc er niet van op zijn bek, dan je geheugen en andere op de fsb aangesloten apparaten wel.

[ Voor 14% gewijzigd door zneek op 29-06-2005 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
die stand optimal is die ook te veranderen in de bios ?.
dan ga ik nu even kijken

bvd mike

[edit] las jou edit te laat :P

via jumpers kan je maar in 1 stap van 133 na 166 daarom ;) deed ik dat een keer

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 23:58 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 20:56

Haan

dotnetter

Ik weet zeker dat je in ieder geval de fsb in het bios kan veranderen. Multieplier zal wel gelocked zijn bij die processor. Ik heb hier een XP 1600+ en hetzelfde mobo :) en kan draaien op ~1600 MHz bij mij.

Maar van die jumpers op het mobo zelf moet je in ieder geval afblijven.. Alleen één jumper, de 'jumperfree' moet goed staan, dat is bij jou denk ik niet het geval, als die goed staat kan je in het bios de waardes van voltage en fsb e.d. veranderen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:46

mr_petit

opperprutser

je CPU is een palomino core; die is erg slecht te overclocken.
multiplier+fsb kan je zonder aanpassingen niet los instellen afaik (fsb natuurlijk wel).
Je kan 'm wel unlocken dmv de zilververfmethode (maar dat is bij een palomino nauwelijks lonend)

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 29-06-2005 23:58 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:58:
Ik weet zeker dat je in ieder geval de fsb in het bios kan veranderen. Multieplier zal wel gelocked zijn bij die processor. Ik heb hier een XP 1600+ en hetzelfde mobo :) en kan draaien op ~1600 MHz bij mij.

Maar van die jumpers op het mobo zelf moet je in ieder geval afblijven.. Alleen één jumper, de 'jumperfree' moet goed staan, dat is bij jou denk ik niet het geval, als die goed staat kan je in het bios de waardes van voltage en fsb e.d. veranderen.
is die jumper gewoon op het moederbord aanwezig ?

• zneek
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:57:
die stand optimal is die ook te veranderen in de bios ?.
dan ga ik nu even kijken

bvd mike

[edit] las jou edit te laat :P

via jumpers kan je maar in 1 stap van 133 na 166 daarom ;) deed ik dat een keer
http://www.digital-daily....d/asus-a7v8xt/index04.htm

Check, 2de plaatje, daar zie je bovenin "Manual" staan. In die stand kun je de instellingen allemaal zelf invullen, zoals Mem freq en VCore.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb een heel ander bios :S,

maar wat haan zei:,,met die jumperfree ofzo waar zit die haan ?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 20:56

Haan

dotnetter

Ik zie dat je opeens een ander type mobo hebt .. Maar kijk eens in het boekje van het mobo (als je die nog hebt, anders proberen te downloaden van Asus, maar dat is heel lastig de laatste tijd :/ ). Ik heb helaas geen boekje, anders had ik wel even gekeken, maar er zijn vast genoeg andere tweakers hier die ook dit mobo hebben :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop het :D want het moet toch gewoon te doen zijn

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 00:16 ]

• zneek
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:16:
ik hoop het :D want het moet toch gewoon te doen zijn
Dat verhaal met Manual setting zit niet in je bios?

[edit] Heb je al in de handleiding van je mobo gekeken? Daar staat je bios ook in uitgelegd.

[ Voor 18% gewijzigd door zneek op 30-06-2005 00:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
hier is de manual van mij, ik heb hem al een keer doorgekeken maar ik zie de niks over staan.

http://dlsvr03.asus.com/p...0se/e1493_a7v8x-mx_se.pdf

je kan in de manual ook goed zien hoe het bios de uitziet, nu zie je ook de dingen die ik niet aan kan passen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 00:26 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 09:48
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:25:
hier is de manual van mij, ik heb hem al een keer doorgekeken maar ik zie de niks over staan.
http://dlsvr03.asus.com/p...0se/e1493_a7v8x-mx_se.pdf
je kan in de manual ook goed zien hoe het bios de uitziet, nu zie je ook de dingen die ik niet aan kan passen.
Het belangrijkste staat op pagina 22, maar veel opties om over te klokken heeft dit moederbord niet :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• zneek
0siris schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:29:
[...]

Het belangrijkste staat op pagina 22, maar veel opties om over te klokken heeft dit moederbord niet :)
Inderdaad. Nah ja, die xp1500 was waarschijnlijk toch niet veel hoger gegaan. Palomino core als ik me niet vergis. Ik heb zelf een xp1700 gehad, en die kreeg ik luchtgekoeld met moeite 5% hoger.

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:29:
[...]

ja dat wist ik al, met die jumpers. lees mijn begin post daar over maar is.

is de hier dan geen tweaker met deze mobo :'( :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 10:55 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Helaas heeft dit mobo gewoon nauwelijk oc capaciteiten, je zou een andere multiplier kunnen hotwiren, maar aangezien je net begint met overcloken lijtk me dat geen verstandig idee zo zonder voorkennis....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zo te zien aan de naamgeving is dat een micro-atx bordje. Die dingen hebben bij asus nooit veel overclock-mogelijkheden. (vreemd eigenlijk, want die opties zijn net zo goed mogelijk als bij de full-size borden, puur een bios kwestie).

Maargoed, om toch te kunnen oc-en kun je nog overwegen om softwarematige tools te vinden die je pll aan kunnen sturen (softfsb, cpufsb, speedfan had die mogelijkheid ook meen ik, en zo zijn er nog wel wat meer tools te vinden).
Die kunnen de pll op je moederbord instellen zodat de fsb toch omhoog kan. Je moet waarschijnlijk wel even uitzoeken welke pll er op het bordje zit.

Verwijderd

Topicstarter
ok mooi dan ga ik dat is proberen :)

en het is een micro atx bordje ja.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 11:50 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Palomino's zijn echt heethoofden! Er zit op die mobootjes prolly ook nog geen PCI/AGP lock...Betekent dat elke bus in je systeem ook harder gaat lopen. De tolerantie van PCI kaarten ligt stukken lager dan je verwacht...

Kijk iig goed uit!

Instagram / YouTube

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
Ik heb vroeger ook een palomino gehad en ik heb 1 advies, niet overklocken, alles is gelokt in dat ding en die zijn @stock speed al bijna niet koel te houden....
Dit zijn gewoon kachels.
Eigenlijk moet je een troughbred aan zien te komen, dit zijn ook athlon xp's maar dan .13 micron en palomino is .18 micron.
De troughbred kun je zonder problemen 10 procent overklocken.

Opleiding Brandveiligheid

Verwijderd

Topicstarter
op mijne zit wel pci en agp lock

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:48:
Zo te zien aan de naamgeving is dat een micro-atx bordje. Die dingen hebben bij asus nooit veel overclock-mogelijkheden. (vreemd eigenlijk, want die opties zijn net zo goed mogelijk als bij de full-size borden, puur een bios kwestie).

Maargoed, om toch te kunnen oc-en kun je nog overwegen om softwarematige tools te vinden die je pll aan kunnen sturen (softfsb, cpufsb, speedfan had die mogelijkheid ook meen ik, en zo zijn er nog wel wat meer tools te vinden).
Die kunnen de pll op je moederbord instellen zodat de fsb toch omhoog kan. Je moet waarschijnlijk wel even uitzoeken welke pll er op het bordje zit.
helaas dit kan ook niet :( bij geen 1 van die programmatjes staat mijn moederbord in het lijstje die je kan selecteren.
Pagina: 1