Af en toe disconnect bij mij de hele rataplan. Ik kan dan niet eens meer een simpele ping doen, maar er is nog wel een fysieke verbinding, waarop ook af en toe een lampje knippert. Na een seconde of 30 is alles weer oke, maar is er dus wel vanalles om zeep, zoals drivemappings en verbindingen met servers voor IM enzo. Het probleem is redelijk consequent op te wekken door via FTP kleine bestandjes te downloaden naar een hidden netwerkshare. Meestal na het 4e of 5e bestandje geeft m'n netwerk het op ofzo.
Wat heb ik geprobeerd:
Wat heb ik geprobeerd:
- Ik heb een kleine switch tussen mijn werkbak en m'n router/server/rest. Die ertussenuit gehaald en werkbak rechtstreeks met de hoofdswitch verbonden, geen effect.
- Ik heb een andere netwerkkaart geprobeerd. Standaard is een onboard 3C940, en heb ik vervangen door een Intel PRO10/100 ding. Ook geen effect.
- Netwerkkaart hardhandig op 100Mbit/FD gezet, ipv autosense. Maakt niets uit.
- Drivers geupdated. Geen effect.
- Parameters "autodisconnect" voor lanmanserver en lanmanworkstation op -1 ingesteld. Geen effect.
- Soms als ik Deze Computer open, dan zijn sommige of alle drivemappings "verbroken". Als dit vlak na een dikke delay is, dan kan ik ze ook niet openen, maar als ik maar 30 seconden volhoud, dan opeens weer wel.
- Inloggen op mijn active directory duurt *altijd* een seconde of 5. Dat is dus puur het wachtwoord controleren. Pas daarna verdwijnt het aanmeldscherm en gaat ie verder.
- Een snelkoppeling openen, Start|Uitvoeren, een ander mapje openen, File|Open of File|Save in een willekeurig programma, kan allemaal weleens een seconde of 20-30 blijven hangen.
日本!🎌