Disconnects ofzo enzo

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Af en toe disconnect bij mij de hele rataplan. Ik kan dan niet eens meer een simpele ping doen, maar er is nog wel een fysieke verbinding, waarop ook af en toe een lampje knippert. Na een seconde of 30 is alles weer oke, maar is er dus wel vanalles om zeep, zoals drivemappings en verbindingen met servers voor IM enzo. Het probleem is redelijk consequent op te wekken door via FTP kleine bestandjes te downloaden naar een hidden netwerkshare. Meestal na het 4e of 5e bestandje geeft m'n netwerk het op ofzo.

Wat heb ik geprobeerd:
  • Ik heb een kleine switch tussen mijn werkbak en m'n router/server/rest. Die ertussenuit gehaald en werkbak rechtstreeks met de hoofdswitch verbonden, geen effect.
  • Ik heb een andere netwerkkaart geprobeerd. Standaard is een onboard 3C940, en heb ik vervangen door een Intel PRO10/100 ding. Ook geen effect.
  • Netwerkkaart hardhandig op 100Mbit/FD gezet, ipv autosense. Maakt niets uit.
  • Drivers geupdated. Geen effect.
  • Parameters "autodisconnect" voor lanmanserver en lanmanworkstation op -1 ingesteld. Geen effect.
Hoe zie ik het probleem elders:
  • Soms als ik Deze Computer open, dan zijn sommige of alle drivemappings "verbroken". Als dit vlak na een dikke delay is, dan kan ik ze ook niet openen, maar als ik maar 30 seconden volhoud, dan opeens weer wel.
  • Inloggen op mijn active directory duurt *altijd* een seconde of 5. Dat is dus puur het wachtwoord controleren. Pas daarna verdwijnt het aanmeldscherm en gaat ie verder.
  • Een snelkoppeling openen, Start|Uitvoeren, een ander mapje openen, File|Open of File|Save in een willekeurig programma, kan allemaal weleens een seconde of 20-30 blijven hangen.
Bij Mozes' grote teen, wat is dit toch voor raar probleem :? :?

日本!🎌

• wimme.net
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-05 11:23
Ik heb ook dit probleem. De internet gateway verdwijnt voor enkele seconden op alle locale pc's maar er is nog wel een fysieke verbinding, waarop ook af en toe een lampje knippert. Sommige dagen gebeurt dit niet, op andere gebeurt dit soms om de 5 minuten... Zeer vervelend dus.

Router: Siemens Gigaset SE505 dsl/cable, firmware version: nl_3.01.05
Internet Provider: Telenet

Als ik een computer gebruik om het internet te routen (sharen) dan komt dit niet voor....

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het heeft in mijn geval niets met internet of met de router te maken. Ik heb dit probleem ook gehad toen mijn server nog het internet deelde. En het maakt toen ook niets uit of ik Winroute of RRAS gebruikte.

Dit wordt nog versterkt door het feit dat als ik mijn werkbak vers opstart, het inloggen *altijd* lang duurt. En als ik gewoon uitlog en opnieuw inlog, gaat het wel op normale snelheid.

日本!🎌

Verwijderd

Kan je bij verbindingsproblemen wel pingen? Heeft je PC dan nog een IP adres? (Opvragen dmv ipconfig of winipcfg)

Probeer het eens met een vast IP adres.

Als laatste verwijder alle snelkoppelingen uit je network neigbourhood. (Klinkt raar maar disconnects icm 30 sec hangen is exact het effect wat dit probleem geeft)

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik kan niet pingen (zie topicstart), maar heb wel een IP-adres. Een statisch IP-adres i.t.t. dynamisch maakt dus niets uit. Behalve dan dat een nieuw IP-adres opvragen ook niet lukt (logisch, als je niet kan pingen, kun je de DHCP server ook niet aanspreken).

En helaas, snelkoppelingen uit netwerklocaties verwijderen heeft niet geholpen. Lijkt me ook zeer sterk dat dat er iets mee te maken kan hebben, omdat de eerste keer na opstarten inloggen ook delayt van hier tot jericho. En de shell, en daarmee de netwerklocaties, is dan nog niet geladen.

日本!🎌