Info:
Slackware 10.1 current
kernel 2.4.29 met acl support
samba 3.0.10 met acl support
Standaard linux tools met acl (cp, mv, etc)
/data gemount met acl parameter
smb.conf:
output van testparm:
De acl's worden fijn overgenomen naar mijn winxp laptop. Wanneer ik echter probeer om de rechten aan te passen via security -> advanced en ik bevestig mijn wijzigingen dan worden die wijzigingen niet overgenomen.
Als ik via setfacl op mijn server de aanpassingen doorvoer dan is dit geen probleem.
Wat mij opvalt aan de ouput van testparm is dat "directory mask = 0755" ontbreekt behalve dan als ik de mask op 0777 zet. Wat ik in principe niet begrijp want volgens de man pages zou de default waarde 0755 zijn.
Nu zou dit ook best aan mij kunnen liggen want ik lig nogal vaak met die mask/mode te klooien.
Verder mis ik de regels nt acl support = yes acl terug komen in de output.
Ik hoop dat iemand wat meer kijk / ervaring op deze zaak heeft en me iets verder wil helpen.
Slackware 10.1 current
kernel 2.4.29 met acl support
samba 3.0.10 met acl support
Standaard linux tools met acl (cp, mv, etc)
/data gemount met acl parameter
smb.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| [music]
comment = Music
path = /data/music
admin users = zym0tic
valid users = zym0tic, @users
nt acl support = yes
create mode = 0755
force create mode = 0777
security mask = 0755
force security mode = 0777
directory mask = 0755
force directory mode = 0777
directory security mask = 0755
force directory security mode = 0777
writable = yes
public = no |
output van testparm:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| [music]
comment = Music
path = /data/music
valid users = zym0tic, @users
admin users = zym0tic
read only = No
create mask = 0755
force create mode = 0777
security mask = 0755
force security mode = 0777
force directory mode = 0777
directory security mask = 0755
force directory security mode = 0777 |
De acl's worden fijn overgenomen naar mijn winxp laptop. Wanneer ik echter probeer om de rechten aan te passen via security -> advanced en ik bevestig mijn wijzigingen dan worden die wijzigingen niet overgenomen.
Als ik via setfacl op mijn server de aanpassingen doorvoer dan is dit geen probleem.
Wat mij opvalt aan de ouput van testparm is dat "directory mask = 0755" ontbreekt behalve dan als ik de mask op 0777 zet. Wat ik in principe niet begrijp want volgens de man pages zou de default waarde 0755 zijn.
Nu zou dit ook best aan mij kunnen liggen want ik lig nogal vaak met die mask/mode te klooien.
Verder mis ik de regels nt acl support = yes acl terug komen in de output.
Ik hoop dat iemand wat meer kijk / ervaring op deze zaak heeft en me iets verder wil helpen.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!