Toon posts:

Eigen domainnaam + server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een Win2k3 server staan met een webserver en een DNS. Is het mogelijk om die DNS publiek te maken? Mijn DNS naam is momenteel cluster.be. Kan ik dit nu openbaar maken zodat mensen gewoon naar cluster.be moeten gaan en dan op mijn webserver terecht komen of is dit helemaal onmogelijk en moet ik via dyndns.org zo'n rare domeinnaam aanvragen?

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:20
als je een domeinnaam hebt gekocht bij een hosting, en daar in hun dns jouw ipadres thuis intikt, zal dat domeinnaam werken. Zonder een domeinnaam werkt het niet, kan je alleen via je externe ip verbinding krijgen.

http://specs.tweak.to/5253

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:39

Rmg

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:01:
Ik heb hier thuis een Win2k3 server staan met een webserver en een DNS. Is het mogelijk om die DNS publiek te maken? Mijn DNS naam is momenteel cluster.be. Kan ik dit nu openbaar maken zodat mensen gewoon naar cluster.be moeten gaan en dan op mijn webserver terecht komen of is dit helemaal onmogelijk en moet ik via dyndns.org zo'n rare domeinnaam aanvragen?
je kan dat niet zomaar doen. je zal cluster.be moeten registreren en dan via een dns boer ( of zelf doen maar je moet zoizo al een backup dns server hebben draaien en nog wat dingetjes ) cluster.be naar jou laten wijzen

(lijkt me stug als cluster.be nog niet geregistreerd is btw)

[ Voor 5% gewijzigd door Rmg op 29-06-2005 23:05 ]