probleem met internetsharing en windows firewall

Pagina: 1
Acties:

• j2323
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-04 08:56
Hallo,

Ik heb een netwerk tussen twee computers dat prima draait. Een computer belt in met 'n adsl modem en fungeert als gateway voor de 2e computer.

Het probleem ontstaat zodra ik de ingebouwde windows firewall aanzet. De 2e computer lijkt nog steeds toegang tot internet te hebben maar slechts tot een zeer beperkt aantal pagina's. www.google.nl lukt wel en google geeft ook zoekresultaten, maar na klikken kunnen de resultaten nooit geladen worden.

Vaak lijkt het alsof er wel 'n begin wordt gemaakt, dwz. helemaal bovenaan komt al wel de naam van de site in de balk te staan, maar daarna lijkt het alsof pagina's leeg blijven. Een totaal random pagina (www.ostrosoft.com) blijkt het (ik kwam er bij toeval achter) wel te doen. MSN werkt ook.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Ik ben gewend dat zaken als internet het nogal binair wel of niet doen, nooit een beetje......

Alvast bedankt.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 10:40

HellBeast

Oh My GoT!

Koop een switch. Sluit je modem aan op de switch en je PC's ook. De gateway wordt dan voor beide PC's het modem en je bent van al het gezeur af.

[ Voor 6% gewijzigd door HellBeast op 29-06-2005 23:46 ]

Beauty is in the eye of the beerholder