Ontevreden van Scarlet One (ADSL+VoDSL in .be)

Pagina: 1
Acties:
  • 5.208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58
het is een lang verhaal geworden, maar ik denk dat het wel goed geargumenteerd is ... thanks for reading :) Ik woon ook in België, ik denk niet dat Scarlet One mogelijk is in Nederland...

Mijn aanvraag voor Scarlet One is net in orde gekomen (nummerportering van belgacom naar scarlet wordt nu doorgevoerd).

Ik heb dus sinds maandag die fameuze Scarlet One Box in mijn bezit, en correct geinstalleerd. Maar laat ik daar nu zéér ontevreden van zijn, wat ik voordat ik het apparaat in mijn bezit had al vreesde....

Voor Jan en Corneel van op de hoek zal het allemaal wel voldoende werken, maar voor mij zijn er serieuze tekortkomingen...

Een kleine opsomming:

Snelheid
De snelheid is een aanzienlijke hoeveelheid lager dan met mijn Thompson Speedtouch 510 (over dezelfde bedrading, zelfde account). Een doodnormale active FTP sessie stroomde bij de speedtouch binnen aan 410 Kb/s (*) - met de Scarlet One Box haal ik nog met moeite 300 Kb/s. Dat is toch 25%, dat die VoDSL diensten wat bandbreedte happen is normaal, maar 25%?

(*) geluk bij een ongeluk, Belgacom heeft mij per vergissing een 4mbit/512kbit verbinding geinstalleerd, ipv de gebruikelijke 3.3/512...

Compatibiliteit
Een even doodsimpele SSL FTP connectie is niet meer mogelijk via die Scarlet One Box, terwijl die ook aan 410 Kb/s binnenkomt op m'n Speedtouch. Ik heb alle opties van de Scarlet One Box bestudeerd (veel documentatie is er niet over), en vind niets wat dit zou verhinderen...

Een simpele STAT -al (alternatieve LS -L via FTP) stalled voor 10 seconden als ik gebruik maak van de Scarlet One Box, met de Speedtouch krijg ik het directory-overzicht onmiddelijk.

Gebruiksgemak
Dat ik de webinterface onduidelijk vind t.o.v. mijn speedtouch is uiterst subjectief, maar er zijn limieten... Doodnormale dingen als een portmap zijn niet gemakkelijk toegankelijk.

Voorzover ik kon zien ondersteunt de Scarlet One Box geen uPNP, maar dat is ook een punt waarop ik redelijk alleen sta (uPNP heeft niet zo'n goede reputatie, maar toch nog nooit problemen mee gehad)

Kwaliteit
Die Scarlet One Box wordt zo warm dat ik er schrik van krijg, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat die mogelijks in brand vliegt! Dit probleem is echter gekend bij Scarlet.
De kwaliteit (afwerking) laat ook zéér te wensen over. De aansluitingen van de Scarlet One Box vanachter zijn van zo'n lage kwaliteit, dat je het apparaat eens aangesloten niet meer mag bewegen, of ze deconnecteren ... vooral de Ethernet aansluiting heeft hier last van, maar de Stroomvoorziening heeft me hier ook al op getrakteerd.

Dat was het zowat voor de Scarlet One Box ... kan zijn dat ik er binnenkort nog wat ontdek...

Om nu bij het eigelijk probleem aan te komen:

Ik had van de Scarlet One Box verwacht dat het geen goed apparaat ging zijn, dus heb ik tijdens het telefoongesprek van m'n Scarlet One aanvraag met de Scarlet helpdesk uitdrukkelijkb gevraagd of ik m'n oude modem nog kon gebruiken. Een medewerker van de helpdesk zei me toen (17 december 2004) dat dit absoluut mogelijk was. Er zou een optie op de Scarlet One Box zitten, die toeliet het ADSL signaal te forwarden naar een ander apparaat (mijn Speedtouch) bijvoorbeeld.

Nu dat het apparaat hier staat, blijkt dit toch niet mogelijk te zijn. Via de supportwebsite van Scarlet en via de helpdesk kwam ik te weten dat alleen de scarlet one box wordt ondersteund. Moest ik geweten hebben dat het niet mogelijk zou zijn om een andere modem te gebruiken, had ik Scarlet One nooit aangevraagd!

Ik heb geen informatie over dat telefoongesprek waarin ik vroeg of m'n oude modem kon blijven, geen datum, geen uur, geen contactpersoon...
Hier zit ik dus vast, alhoewel ik betwijfel of de Scarlet medewerker die ik aan de lijn heb gehad het zich nog herinnert dat hij/zij mij zulke informatie gegeven heeft.

Welke opties heb ik nu allemaal?

* Ik wijger die Scarlet One Box te gebruiken, maar aan de andere kant van het vuur staat terug Belgacom, want geen Scarlet One Box is ook geen Scarlet One abbonement.
* Wat kan ik allemaal vragen van Scarlet? Wat kan ik 'eisen' dat zij doen van hun kant om me toch Scarlet One te laten gebruiken in combinatie met m'n Speedtouch modem?

Ik weet het even niet meer ... de simpele oplossing zou nog zijn: Scarlet overboord te gooien, terugkruipen bij Belgacom en dan RealDSL aanvragen ... maar daar ken ik de peeringkwaliteit niet van, aan de andere kant kan ik er maar op vooruitgaan, want die van Scarlet was ook niet denderend ....

Ik heb de helpdesk van Scarlet wel al aan de lijn gehad om zeker te weten of ik m'n Speedtouch niet kon gebruiken, maar een geargumenteerd verhaald heb ik nog niet tegen hun gedaan ... Dat doe ik morgen...

Anyway .... k moest het even schrijven .. misschien komen er wat goede reacties op, die me helpen om te beslissen hoe ik verder moet ... sigh...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
shaidar schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:41:
Ik woon ook in België, ik denk niet dat Scarlet One mogelijk is in Nederland...]
Helaas, ook in Nederland bieden ze het aan.
Ik had van de Scarlet One Box verwacht dat het geen goed apparaat ging zijn, dus heb ik tijdens het telefoongesprek van m'n Scarlet One aanvraag met de Scarlet helpdesk uitdrukkelijkb gevraagd of ik m'n oude modem nog kon gebruiken. Een medewerker van de helpdesk zei me toen (17 december 2004) dat dit absoluut mogelijk was. Er zou een optie op de Scarlet One Box zitten, die toeliet het ADSL signaal te forwarden naar een ander apparaat (mijn Speedtouch) bijvoorbeeld.
Dit lijkt op een miscommunicatie. Ze dachten natuurlijk aan een router of iets dergelijks. Tja, als je klant wil worden kan alles. Ben je eenmaal klant...

Wat betreft de "Scarlet Box" - dat zal wel gewoon een Allied Data Copperjet 816 2p of iets in die trant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
epias schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:05:
Wat betreft de "Scarlet Box" - dat zal wel gewoon een Allied Data Copperjet 816 2p of iets in die trant zijn.
Van de webstek van Allied Data:
New firmware 6.02 available for bbned 816-2P, Scarlet 816-2P and CopperJet 16xx series. (05-04-2005)

The new 6.02 firmware for the bbned 816-2P, Scarlet 816-2P and the CopperJet 16xx series is available for download. This firmware includes Voice over IP (both SIP and MGCP) for the CopperJet 16xx series and solves some issues when the bbned 816-2P / Scarlet 816-2p / CJT 16xx is set to routing mode. The overall stability is improved and the firmware supports ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 21:17
er zijn toch wel meer aanbieders in Belgie dan alleen Scarlet en Belgacom? (met hun eigen netwerk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Zoals gewoonlijk is de helpdesk van Scarlet weer niet te bereiken ... Ik ga even afwachten wat zij over die firmware-update te vertellen hebben (if anything) ... Heb geen zin dat ze straks kunnen zeggen: "Ja maar meneer, u heeft de firmware geupdate!, natuurlijk ....
Jazco2nd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 01:53:
er zijn toch wel meer aanbieders in Belgie dan alleen Scarlet en Belgacom? (met hun eigen netwerk)?
Ja, maar een mens moet op een bepaald ogenblik een keuze maken ... Ik was/ben zéér tevreden van Scarlet ADSL, daarom heb ik ook voor Scarlet One gekozen ...

Blijkbaar een misse keuze ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Is de Scarlet One Box dezelfde als de in Nederland geleverde CopperJet 816-2P?
Afbeeldingslocatie: http://meuk.flavor.nl/got/scarletmodem.jpg
Dit zijn namelijk naast de grootste kl*te modems die ik ooit in m'n handen gehad heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Heineken schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:54:
[afbeelding]
Dit zijn namelijk naast de grootste kl*te modems die ik ooit in m'n handen gehad heb...
Zo eentje is het inderdaad, maar dan in zwart/doorzichtig en met een symbool van Scarlet erop ...
Dit apparaat is het enige dat niet uit mijn eigen vrije keuze hier staat bij m'n computer/internet apparatuur ... en het is het enige dat niet goed werkt!

Heb ook even contact gehad met de verkoopsafdeling van Thompson, en ik ga nog even wachten tot volgende maand, dan komt namelijk de Speedtouch 716/716(g) uit, die ook ADSL+VoDSL (VoIP) doet ... Als het daar behoorlijk mee werkt, kan ik alles zo laten, werkt het daar niet mee, dan vliegt Scarlet eruit, of ze moeten akkoord gaan om een 2de telefoonlijn te bekostigen, waarop ik dan enkel ADSL doe ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
[afbeelding]
Wat is er zo kl*te aan de 816-2p ? ik heb er zelf ook 1 en heb er geen problemen mee.
vraag me af welke problemen ik kan verwachten met dat doosje :P

Ik heb hem in iedergeval tegen de muur geschroeft vlak boven een switchje.. kabeltje van modem naar switch en van switch naar een XboX en een Dreambox en een kabel naar boven naar 2de switch waar weer 2 pc's en een AP aan hangen. totaal geen problemen gehad tot nu toe ( doet het nu al paar maanden zo prima ) ( oh ja voor de duidelijkheid echt switches en geen router in gebruik. ik heb 13 vrije ip nummers >:) om te gebruiken ) (surfsneladsl.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Gitano schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:19:
[...]

Wat is er zo kl*te aan de 816-2p ? ik heb er zelf ook 1 en heb er geen problemen mee.
vraag me af welke problemen ik kan verwachten met dat doosje :P)
Niet online komen, traag online, na een reset niet meer online komen, enz...

Het probleem wordt richting die niet door BBned gecertificeerde firmware 6.02 geschoven, 6.0SR1 moet het wel gewoon goed doen. In Nederland zijn op dit moment heel veel problemen met Scarlet One. Ik had tot voor kort het genoegen dagelijks hier mensen op aan te mogen sluiten met wisselend succes.

Je kan hier de downgrade-tool vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Gewoon standaard firmware gebruiken 6.01 en een Linksys routertje erachter. Gaan met die banaan. _/-\o_ In deze combinatie ben ik zeer tevreden over de 816-2P. De routerfunctie van de 816-2P is onacceptabel brak. Overigens heb ik al mijn tweede Copperjet binnen een jaar. Mijn copperjet wilde niet meer op fullspeed trainen.

[ Voor 35% gewijzigd door I_stealth_I op 01-07-2005 02:32 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

IMHO is het gewoon een zeer brak product van AlliedData...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Yup inderdaad ...

Ik heb een heel verhaal opgeschreven dat ik aan de Helldesk van Scarlet kan voorlezen .. maar het komt er op neer dat die Allied Data zo'n dikke 20% trager is dan m'n Speedtouch. Het internet in België is al niet snel voor de prijs die je er moet voor geven, en dan zou je nog rotte hardware moeten gebruiken ook ..

Anyway, Die nummerportering is nog altijd niet afgerond, ik ga daarop wachten, dan nog wat finale testen doen, en dan bellen (en aangetekend schrijven) naar Scarlet dat dit echt een slecht product is. Ik zal een mogelijke oplossing zelf voorstellen, gaan ze daar niet mee akkoord, dan kunnen ze van mij hun Copperjet zelf terug komen halen, en ga ik op zoek naar een andere ISP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148700

Helaas,

ook ik werd overtuigd door de SCARLET ONE voorwaarden en zit hier ook opgezadeld met zo een BOX(je)

ik draai mijn eigen webserver's (ik ben particulier dus no probs voor scarlet) dus ik moet enkele poorten kunnen forwarden naar mijn firewall (nee ik ging mijn firewall van 500euro niet vervangen door zo een copperjet machientje)

nu heb ik de interne webserver poorten van de copperjet naar een andere ongebruikte verplaatst (8118) en de poort 80 geforwarded van Wan naar Lan, hmm

de hele boel terug opgestart en , en ... en ....

http://"ip adress van de box", de pagina blijft gewoon laden (ik het na ongeveer 12 uur stopgezet)

telnet "ip adress van de box" geeft = "connection was actively refused", hmmm

geen reset knop op dat spul (ik word nu zeer pissed)

dus ik steek de box terug in de doos en mail scarlet dat hun apparaat niet compatibel is met mijn omgeving, en dat ze contractueel verplicht zijn van mij vaste telefonie te leveren.

ondertussen heeft belgacom de lijn afgesloten en kon ik dus niet meer bellen, bij scarlet zeggen ze ge hebt genoeg tijd gehad om uw box aan te sluiten...

maar, zeg ik, hij is kapot... en die jongen wist ook niet echt meer wat ....

Dus morgen ga ik persoonlijk zelf naar scarlet in vilvoorde. (is maar 5 Km voor mij)

ja, ik moet wel gaan, want bellen, dat gaat niet meer!!!

oplossingen: ze leveren mij een compatibel apparaat of ze zeggen het contract op en herstellen de originele situatie.

laat u niet misleiden!
het is SCARLET die in fout is, de copperjet is rommel, als je meer dan 1pc hebt en enkele speciale services wilt draaien (bvb gameserver, ftp, webserver, VPN, ...) dan ben je gekl**t!!!!

alle gedupeerden van scarlet zouden één centraal meldpunt moeten hebben, dan staan we samen sterk! we kunnen dan de hulp van de ombudsdient voor telecombedrijven inschakelen en druk uitoefenen !!!

SCARLET SUCKS! :+ :+ :+ :+ :+

groeten atmikes

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 148700 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:20:
Helaas,

ook ik werd overtuigd door de SCARLET ONE voorwaarden en zit hier ook opgezadeld met zo een BOX(je)

ik draai mijn eigen webserver's (ik ben particulier dus no probs voor scarlet) dus ik moet enkele poorten kunnen forwarden naar mijn firewall (nee ik ging mijn firewall van 500euro niet vervangen door zo een copperjet machientje)

nu heb ik de interne webserver poorten van de copperjet naar een andere ongebruikte verplaatst (8118) en de poort 80 geforwarded van Wan naar Lan, hmm

de hele boel terug opgestart en , en ... en ....

http://"ip adress van de box", de pagina blijft gewoon laden (ik het na ongeveer 12 uur stopgezet)

telnet "ip adress van de box" geeft = "connection was actively refused", hmmm

geen reset knop op dat spul (ik word nu zeer pissed)

dus ik steek de box terug in de doos en mail scarlet dat hun apparaat niet compatibel is met mijn omgeving, en dat ze contractueel verplicht zijn van mij vaste telefonie te leveren.

ondertussen heeft belgacom de lijn afgesloten en kon ik dus niet meer bellen, bij scarlet zeggen ze ge hebt genoeg tijd gehad om uw box aan te sluiten...

maar, zeg ik, hij is kapot... en die jongen wist ook niet echt meer wat ....

Dus morgen ga ik persoonlijk zelf naar scarlet in vilvoorde. (is maar 5 Km voor mij)

ja, ik moet wel gaan, want bellen, dat gaat niet meer!!!

oplossingen: ze leveren mij een compatibel apparaat of ze zeggen het contract op en herstellen de originele situatie.

laat u niet misleiden!
het is SCARLET die in fout is, de copperjet is rommel, als je meer dan 1pc hebt en enkele speciale services wilt draaien (bvb gameserver, ftp, webserver, VPN, ...) dan ben je gekl**t!!!!

alle gedupeerden van scarlet zouden één centraal meldpunt moeten hebben, dan staan we samen sterk! we kunnen dan de hulp van de ombudsdient voor telecombedrijven inschakelen en druk uitoefenen !!!

SCARLET SUCKS! :+ :+ :+ :+ :+

groeten atmikes

|:(
Ik heb dezelde copperjet, deze in Bridge modus gezet, router erachter gezet en gaan met die banaan.Jij hebt de copperjet (uit je verhaal opmakende) niet in bridge modus gezet, je vraagt gewoon hierdoor om problemen. Omdat je poorten door 2 routers gaat mappen. Zet je copperjet in bridge modus, en sluit dan je router eraan. >:)

Nogmaals die copperjet is een prima modem, echter hij is niet door ieder te bedienen. Dus wordt hij afgekraakt als slecht apparaat; terwijl men niet weet ermee te werken. Ik hoef hem 1x in de 4 maanden eens te rebooten.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Om de 4 maand rebooten? De hoogste uptime die ik met m'n Speedtouch 510 behaald heb is 370 dagen! Wat wil dat dan zeggen?

In vergelijking met die Copperjet steekt m'n Speedtouch 510 er toch wel met kop, schouders, romp benen en voeten bovenuit.

Ik heb zowat alle testen gedaan die er te doen zijn, en de Speedtouch is ongeveer zo'n 50 Kb/s sneller dan die rotte Copperjet ... En dat is niet van download.com ofzo, FD gigabit en 100mbit sites in .pl .se .nl enz ...

[ Voor 33% gewijzigd door Shaidar op 07-07-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
(Faq).

Neem dan ook niet zoon fucked verbinding als je denkt de pro uit te hangen?
Das hetzelfde als bedrijven hier in nederland die met Direct DSL gaan zitten knoeien (een heeeeele kale DSL verbinding) waar port 25 van dicht geknatst is.
Zoals je misschien wel weet richt Scarlet zich op een groep particulieren die nu nog net geen ADSL nemen omdat ze het te duur vinden naast hun vaste telefoonlijn => Scarlet maakt er 1 pakket van voor een zeer concurerende prijs.

Wat ik wel met je eens ben is dat die copperjet een klote apparaat is welke ik ook al 2x tegen de muur aangesmeten heb. Oplossing (zoals eerder geopperd) koop een goede router (linksys geval heb ik en werkt perfect) en gebruik die copperjet als bridge: Nooit meer gezeik gehad nadat ik dat heb gedaan.

p.s. moet wel lachen om jou hoor, je geeft Scarlet hoofdzakelijk de schuld van dit alles maar je had je ook eerst beter kunnen voorlichten... (en begin dan niet weer over dat telefoongesprek dat heb ik gelezen).
shaidar schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:52:
...
Ik heb zowat alle testen gedaan die er te doen zijn, en de Speedtouch is ongeveer zo'n 50 Kb/s sneller dan die rotte Copperjet ... En dat is niet van download.com ofzo, FD gigabit en 100mbit sites in .pl .se .nl enz ...
Als je een copperjet als bridge gebruikt met een goede router is het ook perfect: Ik kom op 865KB/s download en 105KB/s upload met mijn 8/1Mbit verbinding via SpeedXS ( en nog is een ping van 5 overdag en 6 savonds maar dat terzijde).

Het beste wat je overigens kan hebben met een BBNed verbinding is de Eminent EM4102, heb je alles in 1 zitten en die haalt ook topsnelheden. Heb laatst namelijk een stapeltje modems getest voor mijn provider :)

[ Voor 39% gewijzigd door Uberprutser op 07-07-2005 10:05 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Ik woon in België, en het enige wat hier de beste prijs kwaliteit verhouding heeft, is 4mbit/512kbit ADSL lijntjes ... Het snelste dat je in optimale omstandigheden kan halen, is al maar maximim 412 Kb/s, 50Kb/s is al gauw 12% !!!

Voor dat ik naar Scarlet One ben overgeschakeld had ik Scarlet ADSL Premium, en daar was ik ongelooflijk tevreden van ... steeds maximale snelheden, steeds maximale upload, en steeds goede pings in games ....

Het is toch logisch dat ik mag toch aannemen dat Scarlet One gewoon Scarlet ADSL + Scarlet VoDSL dienst is?

Tel hierbij het feit dat ik al op de hoogte was van die Copperjet-rommel, en dat ik ook gevraagd heb of dat ik m'n Speedtouch kon blijven gebruiken ...

... nu moet jij mij eens zeggen hoe dat ik me beter had kunnen informeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wel beste, vrienden

ben vandaag bij SCARLET (vilvoorde) geweest ze hebben de box voor mij geconfigureerd...(ik heb drie uur gewacht,en zijden ze "het was niet zo simpel", 300x heropstarten, 800x opnieuw resetten enz...)

blijkbaar is er een tooltje te downloaden vanop de website van "allied data" om de box volledig te resetten (er staat namelijk geen knopje op) dit hoeft dus softwarematig te gebeuren...

ze hebben de nodige poorten geforwarded naar mijn huidig systeem en nu werkt alles (tot nu toe)

de mensen van scarlet waren zeer behulpzaam!!! (ongelooflijk niet...)

en dat van dat bridgen (eeuh?) maar bridgen dat dient toch enkel voor het verbinden van 2 verschillende "soorten netwerken met andere protocolen"?? en daarvoor heb je ook specifieke apparaten en die noemen dan bridges of brouters? niet ?

normaal is port forwarding de meest aangewezen oplossing, niet?

en bij mij werkt het nu zo:

de 2 routers achter mekaar (ja, in2 LAN's) 192.168.0.xxx en 192.168.1.xxx en ze forwarden beiden de nodige poorten naar mijn LAN

raar hé want private range adressen zijn NIET-routeerbaar en toch werkt het...

Ik beweer geen professional te zijn zoals sommige hier denken, ik ben gewoon een simpel usertje met zijn probleempjes

En Balebek als jij een professional bent, zou je beter een opbouwende oplossing geven i.p.v die rotopmerkingen ! (idd de fout ligt ook gedeeltelijk bij mij maar ik was gewoon zo pissed hé)

resultaten volgens speedtest.nl=

UPLOAD= 295 kbps of 36.9 KByte/S

DOWNLOAD = 2769 kbps of 346.1 KByte/S

lijkt mij vrij goed voor belgië en anders wat doe je eraan?
groeten

Atmikes

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 148700 op 07-07-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 09:10

Cybje

First Post!

[afbeelding]
Ik vind het tot nu toe juist een van de beste modems. Heb nog nooit zo'n snelle lijn gehad (of dat ligt aan SpeedXS :P). Het ding is niet moeilijk te configureren, je moet alleen wel enige technische kennis hebben natuurlijk. Het ding is heel erg stabiel, wordt wel iets warm inderdaad, maar niet echt warmer dan bijv. me ISDN centrale.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Anoniem: 148700 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:45:
UPLOAD= 295 kbps of 36.9 KByte/S

DOWNLOAD = 2769 kbps of 346.1 KByte/S
Jah ... met m'n speedtouch haal ik 410 Kb/s download, en 49 Kb/s upload!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar shaidar ondersteunt je speedtouch dan de VoIP van scarlet, anders kan je toch niet bellen via hun ?

ik had hiervoor ook een speedtouch (heb hem nog maar ja... missschien binnen 15 maanden terug in gebruik hé)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
U begrijpt het hele probleem!

Het probleem is dat ik die Scarlet One box niet wil gebruiken, maar m'n speedtouch ... en dat is niet mogelijk terwijl Scarlet bij m'n aanvraag wél gezegd heeft dat het mogelijk was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beste shaidar,

ik denk dat je best eens een halve dag uitrekt om naar vilvoorde te gaan, er was daar een koppel voor mij en die gast van scarlet zei gewoon, okee er is een onoverkomelijk technisch probleem, we annuleren onmiddelijk het contract en alle scarlet one facturen worden gecrediteerd. (ja echt en zonder problemen)

dus in jouw geval: ze hebben gezegd dat je de speedtouch kon blijven gebruiken, en dit is dus niet zo, (kan ook niet door de VoIP) dus je hebt een onoverkomelijk probleem!

bellen en mailen via "mijn scarlet" vergeet het maar, als je een oplossing voor je probleem wilt, gewoon effe gaan! (het helpt echt, did it for me!)

succes!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
En hoe moet ik dat zien? Ik neem m'n Scarlet One Box mee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, je neemt natuurlijk best alles mee, anders moet je die box later nog is opsturen met taxipost of zoiets.

(de snelheid van die box is echt erbarmelijk :Z .... wachten op ADSL2+.... 8)7 )

greetz

atmikes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voila nu enkele uren later, mijn webserver niet meer te bereiken, en de FTP server wel....

het forwarden op poort 80 heeft blijkaar een slechte invloed op de stabiliteit van de copperjet.????

ik heb de box nu in RFC - bridging modus geplaats, hij loopt nu toch al meer dan 5 uur (hup, hup scarlet !!) (ik had zelfs nog niet gezien dat het kon tot jullie er over begonnen)

en alles werkt nog voor het ogenblik....

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Als je zoveel problemen hebt met Scarlet, waarom deel je ze dan niets schriftelijk mede? Hier lopen voeteren en schreeuwen zet ook niets aan de dijk. Erg vervelend, dat je er niet uit komt met je modem. Misschien des te meer een reden om je isp te contacten. Inhoudelijk loop je alleen maar te mopperen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk beste stealth, scarlet zou scarlet niet zijn als er geen addertje onder het gras zat

1ste het contract is getekend voor 15 maanden, daar kom je niet vanonder zonder boete

ten 2de de copperjet 816 is de ondersteunde modem/router/rommel box noem hem zoals je zelf wil en je krijgt hem van scarlet in bruikleen...

er zijn niet zoveel toestellen op de markt die de VoIP pakketjes ook ondersteunen (komt nog wel, de technologie is nog zeer nieuw hé)

dus we moeten het doen met wat we hebben

en communicatie met scarlet is zo goed als onmogelijk! (tenzij je jezelf naar hun burelen verplaatst)

de helpdesk bereiken dat duurt zo'n 45 min (betalende lijn) dan krijg je oftewel een franstalige aan de lijn of zit je op een misse dienst, of die kerel kent er niks van, of ...

schrijven is enkel aangetekend en wat brengt het op, ja ze hebben hem gekregen meneer de Rechter, maar ze hebben nooit geantwoord

who cares? :+

8)7 atmikes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149334

I_Stealth_I schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:31:
[...]

Ik heb dezelde copperjet, deze in Bridge modus gezet, router erachter gezet en gaan met die banaan.Jij hebt de copperjet (uit je verhaal opmakende) niet in bridge modus gezet, je vraagt gewoon hierdoor om problemen. Omdat je poorten door 2 routers gaat mappen. Zet je copperjet in bridge modus, en sluit dan je router eraan. >:)

Nogmaals die copperjet is een prima modem, echter hij is niet door ieder te bedienen. Dus wordt hij afgekraakt als slecht apparaat; terwijl men niet weet ermee te werken. Ik hoef hem 1x in de 4 maanden eens te rebooten.
Hoe moet ik mijn copperjet in BRIDGE MODE zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barcrq
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 13:30
@ Atmikes,

Blijft je configuratie nu stabiel draaien nu je de Scarlet Box in Bridging Mode hebt ingesteld?

Ik zit momenteel op Telenet met een Apple Airport router met 3 PC's, maar ik wou een vaste telefoonlijn er bij. Scarlet leek me interessant daarom zou ik switchen.

Vraag is, laat ik mijn airport routen met scarlet box als bridge of stel ik mijn airport in als access point en laat de scarlet box routen?

Mvg,

Quattie

smb://127.0.0.1/c$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Mmm ... blijkbaar vind ik toch niet direct hoe ik die Copperjet in Bridge mode zet ... Iemand ergens toch ergens een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barcrq
Dit is een speciale pagina op de site van Allied Data over de Scarlet Box:
http://www.allieddata.nl/...sp?menu=support&brandid=5

Hoe in bridge zetten:
ftp://ftp.allieddata.com/...Manual_CJT_816_2Pv1.0.pdf
Op pagina 19 van het document zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb vandaag (27/07) gesproken met scarlet en gevraagd voor hulp met een 'transparent bridge'.

"Hierop geven wij geen support" van het antwoord en daar kon ik het mee doen.
Ik hoorde iemand in de achtergrond zeggen: "dat moet hij zelf uitzoeken"

aan KLANTEN BINDING zullen ze hier slecht scoren!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 149334 op 27-07-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Na 3 weken is mijn VoIP dienst eindelijk in orde. 3 weken zonder telefoon.

Ik ga straks de helldesk nog eens bellen, en zeggen dat ik ook die 3 weken zonder telefoon weiger te betalen. Eens zien hoe ze daar op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan iemand me zeggen of ik nog iets speciaals moet intypen bij het maken van een bridge of kan ik gewoon aankliken en accepteren wat er staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-06 19:42
Ik heb er ook de nodioge problemen mee...
Bij mij is het rechstreeks op de pc aangesloten, zonder een router ofzo...
Alleen de scarletbox via ethernet...

Ik heb constant problemen, dat verschillende poorten niet open staan.
Zo lijkt het toch... bv poort 6881, en vele andere, komen gewoon niet door.
Ook voor te gamen, gebruikt gamespy verschillende poorten. Ik geraak er gewoonweg niet door.
De spellen kunnen geen enkel server bereiken. Ook bv met BF2, heb ik een heel onstabiele snelheid... Pings, die varieren van de 80 naar de 999 ...
Terwijl ik op nog minder als 2km van de adsl centrale zit...
Ook bit torrent programmas zoals Azureaus, Freenet etc... Geraken er niet door... Als ik een poort test doe, zegt ie NAT probleem, of kan gewoon niet testen.

Je kunt in de logfiles zien op de box, en daar zie je dat verschillende ip's geblokt worden....
Aaarrgghhhh krijg er zo een hekel aan eh... Tijde telenet, werkte alles prachtig... En nu :s

Heb zojuist ook naar scarlet gebeld, heb een half uur in wacht gestaan... En daar zei men dat
alle poorten opstaan 8)7 8)7
Terwijl ik al via verschillende sites heb getest, om op open poorten te scannen... Vind hij niets... Alles is muurvast dicht getimmerd...
Terwijl die firewall , en de intrusion detection niet opsta.
Security van de box kun je ook al niet afzetten...

Hebben jullie dat probleem ook???
Zou het bridgen ervan het oplossen?

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barcrq
Ik heb ondertussen toch Scarlet besteld, dat bakje is aangekomen, ik test dit héél binnenkort!

To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barcrq
Even kort mijn situatie schetsen:

Na het lezen van nogal wat negatieve reacties op verschillende fora tekende ik op 19 juli 2005 toch in op een abonnement van Scarlet One. Mijn situatie, een appartement die ik momenteel nog aan het opknappen ben. De vorige eigenaar moet er een telefoon hebben gehad want er was een telefoonfiche aanwezig, er was wel geen nummer meer op actief.

De reden waarom ik inging op Scarlet zijn duidelijk:
1. de prijs
2. ik ben zelf nogal een tweaker, moest het dus niet onmiddellijk werken, dan zou ik er wel zelf wat aan prutsen om het draaiende te krijgen
3. ik kon geen Telenet krijgen omdat in dat appartementsgebouw alle coaxbekabeling in serie ligt waardoor Telenet mij geen abonnement wil verkopen (althans dit was de uitleg die ik kreeg toen ik hun 0800 nummer belde)

De week nadat ik online had ingetekend, kwam iemand van Belgacom langs om de lijn te controleren. Scarlet had mij dat ook gecommuniceerd via mail en telefoon, dus geen onverwacht bezoek. De technieker wist me te vertellen dat de lijn in orde was.
De week daarna ontving ik een brief dat de lijn in orde was + login + paswoord + mijn toekomstig telefoonnummer. Op mijn.scarlet.be kon ik mijn bestelling dag na dag opvolgen met het login en paswoord.
Nog eens een paar dagen later ontving ik via taxipost de fameuze scarletbox waarmee ik al kon surfen maar nog niet bellen, het telefoonnummer was nog niet actief.

Eind vorige week ontving ik een brief van scarlet dat mijn telefoonnummer actief was. Ik plugde dus mijn telefoon in op de box en bellen maar. We klokken dus af op zaterdag 6 augustus en alles is vlotjes up and running.

Ik ben dus tevreden over hun service, ik heb geen contact nodig gehad met de helpdesk, zij stuurden me zelf héél regelmatig updates van wat er aan de gang was, je kan alles zelf ook opvolgen op mijn.scarlet.be

De kwaliteit van de telefoongesprekken is uitstekend, de snelheid van internet is eveneens héél goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151555

Hallo mensen,

ik ben een onervaren computer en internetgebruiker. Ben pas sinds kort met scarlet one, online en nu al heb ik ernstige bezwaren tegen dit bedrijf.
Ik heb voor de allereerste keer internet gepakt, omdat mij de aanbieding van Scarlet best interessant leek. Mobiel bellen, gratis Vast bellen naar vaste nummers in Nederland en een ADSL verbinding voor een zoals Beau van Erven-Dorens dat zo mooi zegt, LOUSY 39 euro per maand. Ik de aanmeldlijn gebeld, kreeg direct een medewerker aan de lijn, die mij zeer vriendelijk te woord stond. Ik uiterst goed geinformeerd naar de voorwaarden en of die 39 euro dan ook echt het enige was......ja zegt ze muv de gesprekskosten die u met uw gsm maakt en evt 0900 nummers die u belt. Ik vroeg expliciet of er geen aansluitkosten waren, tenslotte adverteren nagenoeg alle ADSL aanbieders met gratis maanden abonnement, gratis modem en geen aansluitkosten. Hierop werd helder en duidelijk gezegd dat er geen installatie, modem of aansluitkosten waren. Aangezien ik nog geen internet had en dus niet nakijken kon of er mensen op het net waren met ervaringen hierover nam ik aan dat het klopte en vroeg het hele Scarlet One pakket aan.
Nu 1 maand verder, kom ik erachter dat dit bedrijf echt heel misselijk in elkaar zit. Via het internet kwam ik erachter dat Scarlet voorheen bekend stond als OneTel. Wie zich dit niet meer kan herinneren: Dat is het bedrijf waar je net als Tele 2 via je KPN lijn goedkoper kon bellen door 1658 ervoor te draaien. En die reklame op televisie uitzonden met een of andere getekende dude, en vervolgens zo een zinnetje....Tell your friends about onetel. Toevallig was het OneTel, waar erg veel klachten over facturen en dienstverlening bestonden. Facturen klopten niet, slechte bereikbaarheid klantenservice en zo. Wat hebben ze nou gedaan.........OneTel is ophouden met bestaan en ze zijn gewoon opnieuw begonnen onder een andere naam Scarlet dus............als ik dit geweten had, was ik op de eerste plaats al nooit met dit bedrijf in zee gegaan. Maar je ziet een nieuwe naam doet klaarblijkelijk wonderen, want ze hebben met hun One pakket een enorme toestroom van nieuwe klanten. Enfin de eerste factuur is in mijn emailbox gevallen en ik viel letterlijk en figuurlijk van mijn stoel af. Ze rekenen mij de volgende aan:

Activatiekosten : 39.00 euro
New Line Service: 45.00 euro

dus de eerste factuur is inclusief de twee maanden abonnement, tenslotte moet je bij hun je internet ook vooraf betalen, meer dan 120 euro alleen al aan internetkosten aan. Ter vergelijking........als ik klant geworden was bij Kabelinternet provider @Home dan had ik voor 17,95 pm, voor hetzelfde bedrag 7 maanden mijn internetabonnement kunnen betalen. Na informatie ingewonnen te hebben bij de klantenservice en na gevraagd te hebben dat mij gezegd werd dat ik geen aansluitkosten hoefde te betalen zei die mevrouw dat is toch ook zo, wij rekenenen alleen activatiekosten. NOU MENSEN KAN IEMAND MIJ EVEN HELPEN????

Volgens mij is activeren nagenoeg hetzelfde als aansluiten!!!!!!!! Ik hoor het wel als iemand het hier niet mee eens is.

Vervolgens vroeg ik wat zij verstonden met New Line Service. Ja zegt ze dat is voor het opleveren van uw nieuwe ADSL lijn. Ik wist echt niet meer wat ik hierop zeggen moest. Onder een sjieke engelse naam vervolgens hetzelfde als activatiekosten opnieuw in rekening te brengen.

Ik ken me niet van het gevoel onttrekken dat hier sprake is van een ernstige misleiding van de klant.
Zijn er meer mensen die hier ervaringen mee hebben en wat kun je hiertegen doen..........dit kan toch gewoon niet waar zijn. Ik ben uiterst geschokt hiervan............

mijn eerste factuur bedraagt nu inclusief de gesprekskosten en alles bij elkaar 170 euro......daar komt dan nog eens de btw bij en in totaal kom ik dan dus op 201 euro uit.............
waarvan eigenlijk 120 euro eenmalige kosten zijn......
dat zei ze ook op de klantenservice. Ja meneer zegt ze de volgende maand is uw factuur natuurlijk aanzienlijk lager......daar ben ik vet mee dan, want als ik deze factuur niet kan betalen.....sluiten ze me af en krijg ik meteen een incassobureau op het dak............

Ik vind dit echt niet meer normaal...........ik hoop dat er meer mensen zijn, misschien wel mensen die me advies kunnen geven over wat ik hier mee aan moet.

Alvast bedankt en nog veel internetplezier hahahaha

Frans Kremer, Landgraaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[Schaamteloze crosspost naar hier]

Hoewel niet netjes, en zelfs misleidend staat dit wel op de website ...

http://www.scarlet.nl/pag...aartotaal.php&level=90,95
* Gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland!*
* Gratis ethernet modem!
* Gratis installatie door monteur!
* Geen aansluitkosten!
* Éénmalige activeringskosten à €39,-

en die 45€
http://www.scarlet.nl/scarlet-one.php
Heeft u nog geen vaste telefoon-aansluiting?
Dat is geen probleem. U kunt bij Scarlet ook een nieuwe telefoonaansluiting aanvragen.
De kosten voor een nieuwe telefoonaansluiting bedragen €47,55.
U kunt deze optie kiezen in het Scarlet One aanmeldformulier.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128111

shaidar schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:02:
[...]

Jah ... met m'n speedtouch haal ik 410 Kb/s download, en 49 Kb/s upload!
Je vergeet er echter wel bij te vertellen dat dit met een adsl lijn van belgacom is die op 4mbit werkt, de lijn die bij het scarlet one pakket zit is 3.3mbit lijkt mij dus zeer normaal dat deze net iets trager is... ligt dus zeker niet aan je modem of het 'brak' zijn van de scarlet one box...
Anoniem: 148700 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:08:
kijk beste stealth, scarlet zou scarlet niet zijn als er geen addertje onder het gras zat

1ste het contract is getekend voor 15 maanden, daar kom je niet vanonder zonder boete

ten 2de de copperjet 816 is de ondersteunde modem/router/rommel box noem hem zoals je zelf wil en je krijgt hem van scarlet in bruikleen...

er zijn niet zoveel toestellen op de markt die de VoIP pakketjes ook ondersteunen (komt nog wel, de technologie is nog zeer nieuw hé)

dus we moeten het doen met wat we hebben

en communicatie met scarlet is zo goed als onmogelijk! (tenzij je jezelf naar hun burelen verplaatst)

de helpdesk bereiken dat duurt zo'n 45 min (betalende lijn) dan krijg je oftewel een franstalige aan de lijn of zit je op een misse dienst, of die kerel kent er niks van, of ...

schrijven is enkel aangetekend en wat brengt het op, ja ze hebben hem gekregen meneer de Rechter, maar ze hebben nooit geantwoord

who cares? :+

8)7 atmikes 8)7
Sinds wanneer is de helpdesk een betalend nummer bij mijn weten is het nog altijd een 0800 nummer hoor, tevens ik geraak altijd binnen na een paar minuutjes wachten, is op zich niet zo erg is toch gratis.

Zelf gebruik ik ook scarlet one (België) ben er eigenlijk heel tevreden over. Internet up en downsnelheden zijn naar behoren en telefoonlijn is gewoon helder en goed.
De scarlet box zelf heb ik op een 5tal cm van de muur geschroefd en zo doet ie het gewoon goed wordt wel iets warm maar zeker niet heet ofzo lijkt mij niet zorgwekkend. Tevens heb ik een draadloze router gewoon op de scarlet box gehangen en alles loopt gewoon fijn zoals het moet.
Tevens gesprekskosten van bellen naar gsm enz vallen reuze mee en het binnenlands bellen is volledig gratis, lijkt mij dat scarlet toch al zijn beloftes nagekomen is.

Tevens moet je ook niet gaan verwachten dat er op de helpdesk mensen met de kennis van een netwerkbeheerder ofzo gaan rondlopen daarvoor verwijzen ze je wel eens door naar de technische dienst, niets abnormaal lijkt mij want bij belgacom doen ze net het zelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Anoniem: 128111 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:15:Je vergeet er echter wel bij te vertellen dat dit met een adsl lijn van belgacom is die op 4mbit werkt, de lijn die bij het scarlet one pakket zit is 3.3mbit lijkt mij dus zeer normaal dat deze net iets trager is... ligt dus zeker niet aan je modem of het 'brak' zijn van de scarlet one box...
Euh? Come again? Anders moet je nog eens even lezen wat ik allemaal geschreven heb??

Alles wat hier binnenkomt, is 1 telefoonlijn waar ADSL signaal van Scarlet op zit. Allebei de modems (zowel m'n Speedtouch, én de Scarlet One Box) syncen aan 4096/512kbit. Het is een feit dat de Scarlet One Box trager is dan m'n Speedtouch, dat kan ik staven met héél veel getalletjes.

Ik heb geen 2 telefoonlijnen in mijn huis binnenkomen hoor, ik loop niet even naar de centrale en zet m'n lijn op 3.3mbit als ik m'n Scarlet One Box aansluit alleen maar om er daarna over te klagen dat het trager gaat dan op 4mbit???!?

Aandachtig lezen, het is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151710

heb wat vragen ivb met scarlet one.

1)het telefoonverkeer brengt data verbruik mee wat houdt dit juist in hoeveel is dat van de 20GB ongeveer of is dit appart of hoe moet ik dit zien ???

2)Ik heb nu adsl reeds en werk hier thuis met een SMC 7404 BRA (router - modem met printserver).
Nu kan ik deze behouden en die scarletbox gewoon enkel voor telefonie gebruiken of ben ik verplicht om die scarletbox te gebruiken en dan achter de box een router met printserver te zetten of wat juist. Staan dit moment 2 pc op de smc aangesloten.
De smc staat op een aftakking in de wanddoos van belgacom aangesloten.
Zie er tegenop om weeral een nieuwe router aan te schaffen. en ben den deze nu al gewoon kwestie van gebruik.
mij gedacht is (weet niet of het juist is natuurlijk) of ik die scarletbox enkel kan gebruiken voor telefonie of moet het adsl (intenet)signaal ook altijd door dienen box gaan.

Hopelijk is wat duidelijk zodat ik een antwoordt krijg op men vraag

de groeten

William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Heb ook slechte ervaringen met de service van Scarlet. Ik zou zelf durven zeggen dat het bedriegers zijn. Wij hebben een gewoon ADSL abbonement (15Gb traffic). Gedurende enkele maanden rekenden ze ons de extra Gb's die we downloaden. Nochtans staat er in onze CSC ingesteld dat we geen extra kosten willen, maar een snelheidsverlaging in de plaats. De paar euros per maand vielen echter niet op voor de boekhouder, het was pas van de maand dat er 15€ bijkwam dat ze het ons signaleerde. Wij stuurden onmiddelijk een mailtje. Geen antwoord natuurlijk. Nog ééntje, en weer hetzelfde. Wij vinden dat ze echt misbruik maken van ons vertrouwen vermits de betaling via domiciliering gebeurd. :r

Wij overwegen van provider te veranderen!

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-06 19:42
En heeft er nu iemand last van die gesloten poorten?
Ik heb echt problemen om games te spelen ( zoals gamespy die pport 5911 gebruikt...)
En filesharing lukt ook al niet.. Constant NAT probleem.
Scarlet dacht dat mijn firewall opstond van de scarlet box, omdat hij alles tegenhoud.
Maar dat is niet het geval...
Ik ben echt ten einde raad :-(

De vraag van Cavalleke:
1) Het telefoon verkeer zit niet mee in de limieten.
Dus u moet zich er niks van aantrekken, hoeveel je belt.

2) ivbm met je router... Uit de scarlet box komt telefonie, en adsl, de adsl kun je doorvberbinden naar je router...

[ Voor 28% gewijzigd door Triss op 10-08-2005 13:52 ]

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallokes,

Maar kan ik mijn adsl modem router met printserver behouden of moet ik nieuwe router kopen (wil de router-modem-printserver )behouden maar ik zou niet weten of dat dit mogelijk zou zijn omdat de SMC 7404 BRA ook een modem bevat.
Als er uit die box al adsl komt kan ik met mijn SMC niets meer doen waarschijnlijk of is er een mogelijkheid om dit te omzeilen mss kan ik men smc niet aansluiten voor de box ??? en de box alleen voor telefonie gebruiken.

Heb zo wel men bedenkingen over telefonie via adsl omdat ik bij mijn vorige provider (wanadoo) een keer 20d zonder adsl gezeten heb ondanks dagelijks bellen haalde dit niets uit enzo heb ik 20d zonder gezeten. Als Wanadoo dan overgenomen is door tiscali heb ik nog een keer 9d zonder gezeten omdat de samenwerking met belgacom gebrekkig verloopt ,al dat alle providers beweren dat je max 3d zonder internet maar kan zitten .Deze ervaring houdt mij tegen om met scarlet in zee te gaan een beetje .zonder internet zitten is nu niet echt zo een ramp maar telefoon hebben die het laat afweten is slechter.Vermits tiscali nu scarlet geworden is ben ik niet zo happig erop gezien mijn ervaringen.
Want al zeggen ze dat je niets meer mer belgacom te maken hebt adsl is toch nog steeds belgacom. En Belgacom is niet gehaast om een panne snel op te lossen.

De groeten allemaal

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:33
vladje schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:50:
Heb ook slechte ervaringen met de service van Scarlet. Ik zou zelf durven zeggen dat het bedriegers zijn. Wij hebben een gewoon ADSL abbonement (15Gb traffic). Gedurende enkele maanden rekenden ze ons de extra Gb's die we downloaden. Nochtans staat er in onze CSC ingesteld dat we geen extra kosten willen, maar een snelheidsverlaging in de plaats. De paar euros per maand vielen echter niet op voor de boekhouder, het was pas van de maand dat er 15€ bijkwam dat ze het ons signaleerde. Wij stuurden onmiddelijk een mailtje. Geen antwoord natuurlijk. Nog ééntje, en weer hetzelfde. Wij vinden dat ze echt misbruik maken van ons vertrouwen vermits de betaling via domiciliering gebeurd. :r

Wij overwegen van provider te veranderen!
Dan heb je met de instellingen aan het prutsen geweest van uw abonnement. Standaard wordt die idd afgesloten op 15gb, en heb je nog (verschrikkelijk) trage slowband. Je kan dat nakijken op hun website.
(dat was net hetgene waar ik over klaagde :P, mij mochten ze extra factureren, want ik vind die slowband echt te verschrikkelijk traag, en het duurt dan zeker 10 min voordat je hun site bereikt hebt om de instellingen te veranderen, en dan duurt het nog is een uur voordat de instellingen actief worden)
Betaling moet trouwens niet via domiciliering, je had ook kunnen opteren voor een maandelijkse factuur.
De hoeveelheid data die je downloadt, kan je ook gewoon op hun site terugvinden. (en mij lijkt het als je 15 gb te veel downloadt, dat je dat toch moeten weten. Is toch al redelijk veel data)

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
crazyx schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:07:
[...]

Dan heb je met de instellingen aan het prutsen geweest van uw abonnement. Standaard wordt die idd afgesloten op 15gb, en heb je nog (verschrikkelijk) trage slowband. Je kan dat nakijken op hun website.
(dat was net hetgene waar ik over klaagde :P, mij mochten ze extra factureren, want ik vind die slowband echt te verschrikkelijk traag, en het duurt dan zeker 10 min voordat je hun site bereikt hebt om de instellingen te veranderen, en dan duurt het nog is een uur voordat de instellingen actief worden)
Betaling moet trouwens niet via domiciliering, je had ook kunnen opteren voor een maandelijkse factuur.
De hoeveelheid data die je downloadt, kan je ook gewoon op hun site terugvinden. (en mij lijkt het als je 15 gb te veel downloadt, dat je dat toch moeten weten. Is toch al redelijk veel data)
Ik ben echt niet aan het prutsen geweest met mijn instellingen. En ik voel mij bekwaam genoeg om er zeker van te zijn dat ik 15GB ingesteld had in de CSC http://mijn.scarlet.be (Dat wat jij die website noemt). Is ook nooit veranderd trouwens. Scarlet heeft het gewoon aangerekend zonder dat wij daar dus toelating voor gegeven hebben!!!! En ja ik kon idd ook betalen via een factuur, maar van zo een bedrijf kan je wel verwachten dat ze aanrekenen wat in het contract staat ipv zijn abbonees te bestelen :r :r :r . En als Scarlet mijn snelheid verlaagd had, had ik nooit 15GB kunnen downloaden!

[ Voor 8% gewijzigd door vladje op 11-08-2005 13:01 ]

BLU3_VV

• barcrq
@ cavalleke

Je kan je router behouden indien die voorzien is van een wan-poort type rj-45 (een gat om gewone netwerkabels in te steken) en niet enkel een telefonie aansluiting (wat dan door het leven gaat als rj-11, en iets kleiner is)

Als je hieraan voldoet wijzig je 1 instelling aan je scarlet box en het is in orde. Je plaatst hem in bridge mode (meer info hier hogerop dit forum).

Hoe zit het dan in elkaar. ADSL lijn komt toe op de Scarlet Box, daar hang je je telefoon aan en je eigen router.

De scarlet box neemt het inbellen voor zijn rekening (de verbinding opzetten) en je router verzorgt de traffic op je netwerk. Op je router mag je dan ook de instellingen weggooien en hem een beetje instellen alsof je op telenet zou werken. Bij type verbinding kies je dus iets à la "receive dynamic ip" ipv PPPoE

Mvg,

Bart

barcrq schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:59:
@ cavalleke

Je kan je router behouden indien die voorzien is van een wan-poort type rj-45 (een gat om gewone netwerkabels in te steken) en niet enkel een telefonie aansluiting (wat dan door het leven gaat als rj-11, en iets kleiner is)

Als je hieraan voldoet wijzig je 1 instelling aan je scarlet box en het is in orde. Je plaatst hem in bridge mode (meer info hier hogerop dit forum).

Hoe zit het dan in elkaar. ADSL lijn komt toe op de Scarlet Box, daar hang je je telefoon aan en je eigen router.

De scarlet box neemt het inbellen voor zijn rekening (de verbinding opzetten) en je router verzorgt de traffic op je netwerk. Op je router mag je dan ook de instellingen weggooien en hem een beetje instellen alsof je op telenet zou werken. Bij type verbinding kies je dus iets à la "receive dynamic ip" ipv PPPoE

Mvg,

Bart
Dan heb ik brute pech want heb als ingang alleen rj11.
Een verloop stuk zal wel niet bestaan zeker ;-(.
Zal er nog eens goed over nadenken over de overstap want een router met printserver kopen weeral en de rest op den hoop smijten bij de overige afgedankte hardware is zonde ligt nog ergens ne speedtouch ook al enz enz...

Bedankt voor de reacties

de groeten W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152392

Ik heb net (nou ja, gisteren, na uren werkt het nog niet) mijn Scarlet Box gekregen. Het lukt me niet een ethernet verbinding te realiseren met mijn DI-614+ wireless router. Wat wel lukt: met een crossed ethernet kabel de scarlet box aansluiten op een LAN poort van de router. Dan is de box te bereiken en te configureren, maar dan werkt hij niet als modem - er gaat niets in of uit. Als ik echter de box aansluit op de WAN ethernet poort van de router, hetzij met een rechte hetzij met een crossed cable, dan gebeurt er helemaal niets. Het LEDje van de ethernet verbinding op de box gaat niet branden, en er is geen contact mogelijk. Bizar vind ik het. De kabel werkt (nu bijvoorbeeld, met mijn oude Bausch modem), de ethernet poort van de box werkt (als hij op de verkeerde poort met de verkeerde kabel is aangesloten), de WAN poort werkt, de router werkt, eigenlijk werkt alles maar ik krijg het samen in een correct configuratie niet aan de praat.
Heeft iemand een idee? Of toevallig ervaring met deze configuratie? Ik smeek jullie - geef mij suggesties !
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barcrq
Al enige evolutie in je probleem?

Bij mij werkt scarlet fantastisch. Zowel telefonie als internet.

Anoniem: 153757

hoi, ik heb sinds enkele weken ook scarlet one.
Ik heb geen problemen gehad van wachten op de scarlet box of dat ik even niet online kon enzoverder, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik sowieso al scarlet-ADSL had en gewoon een upgrade heb gedaan.

Nu heb ik dus die box ook ontvangen, alles zelf geïnstalleerd en zowel internet als bellen werkt.
Tenminste... tot op een zeker punt. Ik had gemerkt dat als ik bel, het lichtje van phone1 aanging, maar als ik word gebeld gebeurde dat niet.
sinds gisteren heeft Belgacom dan onze lijn afgesloten en moest ik op scarlet wachten tot ze de nummeroverdracht voltooid hadden (ze zaten nog aan fase 6).
We kregen gisteren al meteen telefoon van familie & vrienden op de GSM dat onze gewone lijn het niet deed, maar ik zei: 'dat is normaal want we zitten in de overdracht van een provider naar de andere'.

Maar vandaag is volgens scarlet alles geregeld en zou ik volledig moeten surfen én bellen met scarlet. dit is dus niet het geval, want de inkomende telefoons komen niet aan.

Het probleem is dus: surfen, downloaden & zelf bellen gaat, maar als mensen ons willen bereiken/bellen krijgen ze een bericht dat het nummer niet is toegekend !!!
Heeft iemand hier ook last van gehad? Ik heb alles dubbel en driedubbel gecheckt, elke draad, elk plannetje, maar aangezien het internet zelf en het bellen naar mensen wél werkt, moet het probleem zich bij scarlet zelf bevinden, of vergis ik mij nu?

Hmm, hopelijk heb ik niet te ingewikkeld of onsamenhangend geschreven en begrijpen jullie wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184544

Scarlet is niet in staat om te leveren wat men zegt te leveren. Ik heb al in februari 2005 Scarlet One aangevraagd. Anno augustus 2006 betaal ik nog steeds aan KPN-telecom en is mijn vaste telefoon nog altijd niet geproteerd. Erger nog, sinds 18 juli 2006 heb ik geen vaste telefoon meer omdat Scarlet nog een isdn-lijn" geregistreerd heeft staan. En uiteraard reageert men niet op mails, brieven en faxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:04
Dat er nog mensen zijn die erin trappen.. om scarlet one te kiezen.. die hebben ondertussen wel zo'n slechte naam opgebouwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05 20:13

duarf

-Kuffy-

Ook ik heb sinds 2 weken last met scarlet ONE. We zaten eerst (al 6 jaar) op het 3.3 Mbit profiel, maar sinds we overgeschakeld zijn naar ONE. Moeten we dus normaal 6 Mbit kunnen, halen. Maar nu blijkt dat we maar 1.1 Mbit kunnen krijgen, meerdere mensen hebben blijkbaar dit probleem.

Is er dan echt niets wat we kunnen doen om dit probleem op te lossen, behalve dan bij STUG het probleem te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 10:34
Heb je al gebeld met Scarlet?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192260

Heb zelf al meer dan 2 jaar scarlet one.
downloaden gaat aan 340 KB/s maar de kwaliteit van de telefoon verbinding is dan enorm slecht, tot zelfs gewoon géén kiestoon meer of onbereikbaar. Als je dan toch al kunt telefoneren dan is de verbinding slecht, met echo, valt ze weg, of komen de woorden niet volledig door. Mag ik benadrukken dat het enkel bij downloaden is kwaliteit slecht is. Ik wil géén contact nemen hierover bij scarlet want ik heb ergens gelezen dat men het probleem oplost door de snelheid van downloaden terugbrengt op 1.1 MB/s ?? Is er iemand die weet of er andere settings kunnen aangepast worden op de modem van scarlet.

Ik heb onlangs mijn settings verandert zoals aangegeven op site van scarlet, maar dit verbeterde niet, persoonlijk vond ik dat het verslechterde, namelijk :

Bij een slechte gesprekskwaliteit doorloopt u de volgende stappen:

* U controleert welk telefoontoestel u gebruikt. Hou er rekening mee dat sommige draadloze telefoontoestelen immers ook een kwaliteitsverlies kunnen meebrengen. Probeert u, indien mogelijk, een ander telefoontoestel aan te sluiten.
* U sluit uw telefoontoestel rechtstreeks aan op de Scarlet Box. Standaard zou dit moeten gebeuren op de connectie ‘phone 1’. Indien er al een connectie bestaat op ‘phone 2’, dan mag u deze aansluiting ook blijven gebruiken.
* Indien u na deze stappen nog altijd over een slechte gesprekskwaliteit beschikt, dan dient u de volgende aanpassing te doen:
o Open een browservenster en surf naar 172.19.3.1
o Klik op Configuration en vervolgens onderaan op VoDSL
o Gebruikersnaam en paswoord ingeven, standaard is dit admin / admin
o Hier vind u de PCR waarde, pas deze aan naar 148 en klik op apply
o Klik in het menu op save configuration en daarna nog 1x op save om dit te bevestigen.
o Ga naar System en reboot IAD.

origineel stond de PCR waarde op 313.
Pagina: 1