[XP]Gecodeerde bestanden: geen toegang

Pagina: 1
Acties:

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Hier begint het verhaal:

Omdat door een hardewarefout de data op mijn primaire disk corrupt is geraakt heb ik besloten tot een herinstallatie van windows XP professional. Op een andere hardeschijf staan een stel gecodeerde bestanden, vandaag probeerde ik deze files te openen, maar ik krijg geen toegang soms (zonder ) foutmelding en soms, mét "Geen toegang". NB: dit is mijn eigen home pc.

De volgende stappen heb ik ondernomen:
-Omdat het gedecodeerde bestanden waren en ik ze niet kon benaderen heb ik geprobeerd om de bestanden, te decoderen (veilge modus) : het volgende gebeurde:

Stap 1:
Afbeeldingslocatie: http://img149.echo.cx/img149/5436/stap22fp.png
Stap 2:
Afbeeldingslocatie: http://img149.echo.cx/img149/3535/stap33te.png
Ook staat de map op alleen lezen, echter wanneer ik deze optie uitzet schiet het vinkje weer aan :?

Dit windows knowledgebase artikel ben ik tegengekomen: klik echter bood dit geen oplossing.

Mijn vraag lijkt simpel, hoe krijg ik weer mijn bestanden terug?

NTFS permissie verdwenen? ook geprobeerd (laatste reactie), maar buiten dat de gehele mappen structuur verpest is, heb ik nog steeds geen toegang.

Iemand nog tips? :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Behalve als je de originele key gebacked hebt is er weinig dat je kan doen. Zie beveiliging is juist dat.... dat alleen de persoon met de goede sleutel toegang heeft. Hiervoor wordt gewaarschuwd als je de encryptie activeert!

Zodra je encryptie gebruikt is er dus een sleutel, gebaseerd op hardware/tijd/random/gebruikersdata wordt er een key gemaakt en opgeslagen op een veilige plaats. Maar de key KAN worden ge-exporteerd door de eigenaar of de administrator!

Hou de key op een USB stick...

En voor de situatie nu... misschien hebben anderen nog enige respijt!

Ik zie dat je al geprobeerd hebt de "ownership" over te nemen!

[ Voor 6% gewijzigd door swampy op 29-06-2005 22:41 ]

There is no place like ::1

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Safe Mode
Rechtermuis
Properties
Security
Ownership
Jezelf toevoegen in de lijst
Replace Ownership

?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:41:
Safe Mode
Rechtermuis
Properties
Security
Ownership
Jezelf toevoegen in de lijst
Replace Ownership

?
Dat heb ik _echt_ gedaan in safemode, ik heb alle users toegang gegeven tot wijzigen, uitvoeren etc , echter ik kan de bestanden nog niet openen, ik zal het nog even proberen of ik niet het een en ander vergeten ben ( toepassen bv.) :P

edit: nog steeds geen oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Koekje op 29-06-2005 22:55 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 23:04
Indien je geen backup van je sleutel hebt gemaakt kun je het vergeten om je gecodeerde bestanden terug te krijgen. Die sleutel is namelijk nodig om de bestanden weer te decoderen (dat is ook de bedoeling van de encryptie - je wilt niet dat iemand zomaar je bestanden kan lezen)

Verwijderd

yup, harde les geleerd: altijd een backup van je sleutel maken als je EFS gebruikt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:59:
yup, harde les geleerd: altijd een backup van je sleutel maken als je EFS gebruikt
http://www.jsifaq.com/SUBI/tip4400/rh4475.htm

Zonder sleutel geen restore... :X

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Ik heb na zoeken de volgende key gevonden: S-1-5-21-725345543-842925246-839522115-1003 (gewoon op een plek?!) :?

Is dit de juiste vorm voor zo'n key, (en wat doe ik ermee?) :)

en voordat ik het vergeet, bedankt voor de input! :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door Koekje op 29-06-2005 23:14 ]

Verwijderd

Koekje schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:11:
Ik heb na zoeken de volgende key gevonden: S-1-5-21-725345543-842925246-839522115-1003 (gewoon op een plek?!) :?

Is dit de juiste vorm voor zo'n key, (en wat doe ik ermee?) :)

en voordat ik het vergeet, bedankt voor de input! :Y)
dat is niet de sleutel, maar de SID van je gebruiker en je machine
om de bestanden de ontsleutelen, zul je toch echt de complete sleutel moeten hebben

hier en hier is wat leesvoer over hoe EFS werkt

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 00:15 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In de Windows Operating Systems - FAQ staat ook het e.e.a. uitgelegd over de diverse oorzaken van deze melding :)

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:25:
In de Windows Operating Systems - FAQ staat ook het e.e.a. uitgelegd over de diverse oorzaken van deze melding :)
Helaas, ik heb geen hoop meer dat ik deze bestanden weer terug kan krijgen,(na wat leesvoer). Wél vreemd trouwens dat de user waarin ik naar verwezen heb in mijn topicstart weer de bestanden terug kreeg door middel van een windows backup van de gecodeerde bestanden (valse hoop?). laatmaar hij had wel de key gebackupped zie ik nu

Het linkje naar het artikel dat je me gegeven daar zit een dode link in.(de how:to ivm met de key, wat ik vroeg in deze topic) instabiele internet verbinding :(

Bedankt voor de hulp, ik denk dat er verder niets meer te redden is, de key is behoorlijk lang dus ik zie o.a brute force ( gokken ) niet als een optie.

[ Voor 7% gewijzigd door Koekje op 30-06-2005 09:23 ]

Pagina: 1