[Ervaringen] HP NX 9105 (PG691ET)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Nadat de laptop van mijn vriendin de geest heeft gegeven, ben ik nu op zoek naar een nieuwe laptop om haar oude Toshiba A15-S129 (Celeron 2,4Ghz, 256MB etc) te vervangen.

Op www.gsm.nl stond een aardige actie met een Acer Aspire 3002 LC i.c.m. Debitel (Vodafone) 2jr abbo van 20,- per maand voor slechts 99,-.

Echter deze laptop doet extreem kort met z'n batterij (1,5 uur haalt hij vaak al niet :( ).

Ik kwam dus de HP NX 9105 (PG691ET) tegen voor een hele mooie prijs (ca. 650 euro). De specs lijken mij prima, maar ik vroeg me af of iemand al ervaringen hiermee heeft?

Specs:
Website HP Duitsland

P.s. Weet iemand of dit een Socket 754 Sempron is? A.d.h.v. de Pricewatch zou ik zeggen van wel, maar wil het graag zeker weten ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Hermanvh op 29-06-2005 22:38 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
[dubbel]
[/dubbel]

[ Voor 94% gewijzigd door Hermanvh op 29-06-2005 22:38 . Reden: Dubbel ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 21:57
ik denk niet dat deze accu van deze laptop veel langer mee gaat, als hij sowieso al langer meegaat. Het gaat vooral op de processor, niet om het merk ;) Ik denk dat je het beste een mobile celeron kan kopen of een centrino laptop, maar deze laatste is wel een tikkie duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
marteltor schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:39:
ik denk niet dat deze accu van deze laptop veel langer mee gaat, als hij sowieso al langer meegaat. Het gaat vooral op de processor, niet om het merk ;) Ik denk dat je het beste een mobile celeron kan kopen of een centrino laptop, maar deze laatste is wel een tikkie duurder.
Batterij zou 3 uur mee moeten gaan, budget is erg beperkt, wordt weinig mee gereisd en eigenlijk alleen een beetje internet + office mee gedaan.

Celeron heb ik een afkeer van, Centrino is leuk, maar duur.

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik zeg niet dat een Celeron beter is hoor,
maar er een afkeer tegen hebben is niet verstandig. Je moet gewoon rationeel kijken wat het beste is denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat zo'n 3 uur mee als ik draadloos internet (in de tuin) en gelijkertijd via draadloos van m'n PC muziek beluister.
Net zolang als m'n vorige laptop. Een NX9005 (Mobiel AthlonXP 2000+)

NB Net als processor is de balans in beeldscherm en accu(4/8/12 cell) van belang.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
marteltor schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:29:
ik zeg niet dat een Celeron beter is hoor,
maar er een afkeer tegen hebben is niet verstandig. Je moet gewoon rationeel kijken wat het beste is denk ik :)
Da's waar ;)
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 04:41:
Gaat zo'n 3 uur mee als ik draadloos internet (in de tuin) en gelijkertijd via draadloos van m'n PC muziek beluister.
Net zolang als m'n vorige laptop. Een NX9005 (Mobiel AthlonXP 2000+)

NB Net als processor is de balans in beeldscherm en accu(4/8/12 cell) van belang.
Thanks voor de info :) Acer heeft maar 4 cell met erg weinig wattage, deze HP heeft al 8 cell en het wattage ligt iets hoger, de CPU in beiden zijn hetzelfde... Daardoor zou de HP dus al een stukje langer moeten kunnen meegaan :)

Hij hoeft geen 5 uur mee te gaan, maar zo'n 2,5-3 uur is meer dan voldoende :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook niet enthousiast te krijgen met een celeron hoor, maar een sempron klinkt helemaal akelig. Die stoppen ze ook in desktops! Ik zou sparen voor een centrino ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 08:36:
Ik ben ook niet enthousiast te krijgen met een celeron hoor, maar een sempron klinkt helemaal akelig. Die stoppen ze ook in desktops! Ik zou sparen voor een centrino ;)
Vandaag besteld, meteen ff een NL keyboard erbij gekocht bij een HP-supplier want DE-keyboard is niet fijn ;) Is het alles bij elkaar toch nog ca. 250-300 euro goedkoper dan hier in NL ;) XP had ik nog van de vorige laptop, dus die Duitse kan er meteen af ;)

Ik post binnenkort m'n ervaringen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hermanvh op 01-07-2005 20:35 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik ben trouwens wel benieuwd waar je die NX 9105 voor 650 wilde kopen, in de pricewatch is hij namelijk een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
marteltor schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:55:
ik ben trouwens wel benieuwd waar je die NX 9105 voor 650 wilde kopen, in de pricewatch is hij namelijk een stuk duurder.
http://www.notebooksbilli...105_dvdrw_40gb_widescreen

webOS all the way!

Pagina: 1