Toon posts:

USB + Parallelle printerpoort b0rked?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'llo

Sinds enkele weken heb ik al problemen met m'n USB en parallelle poorten.
Ze begonnen zich vreemd te gedragen (random disconnects, wel werken en dan weer niet) en nu doen ze helemaal niets meer.

Erg irritant allemaal (modem zit op usb en heb die printer nodig), dus nu moet 'k noodgedwongen werken met een pci->usb kaartje.
Format, nieuwe drivers, bios upgrade, ... allemaal geprobeerd maar geen resultaat.

System specs zijn de volgende:
ASUS K8N
Athlon64 2800+
512DDR (Twinmos, PC3200)

Help anyone?

Verwijderd

Heb je misschien eens (of nog steeds) teveel apparatuur aan je USB-poorten hangen? En is je printer USB of op printerpoort?

Verwijderd

Topicstarter
De printer (deskjet 930C) hangt aan m'n printerpoort.
En ik denk niet dat er teveel apparaten aanhangen, hoor.
Een webcam + mijn toetsenbord zijn de enige die aan die poortjes hangen atm.

Verwijderd

Heb je het probleem ook als je die webcam eraf gooit en je je toetsenbord even op PS/2 zet (als je een verloopstukje hebt). Door een klein defect in een aparaat kan een poort alsnog zwaar belast worden namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde probleem :|

Als 'k een ander apparaat bijsteek, of eentje wegneem vallen alle andere apparaten ook uit.

En als ik een apparaat inplug in de gewone usb poort van m'n moederbord, geeft windows de melding dat het apparaat niet herkend wordt en niet goed werkt.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 13:11
Is er nog een USB-hub in het spel?

Mijn ervaring is dat het al dan niet aangesloten hebben van de externe voeding van een USB-hub dit soort rare problemen kan veroorzaken.
Om een voorbeeld te geven: ooit heb ik met een Toshiba gewerkt met een Belkin USB hub. Als de adapter van de hub aangesloten was, knalden alle USB apparaten eruit zodra ik de CD-Rom tray opende (!). Zonder de externe voeding aangesloten was er geen vuiltje aan de lucht.

[ Voor 86% gewijzigd door ESteg op 29-06-2005 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen USB hub in het spel :(

Misschien moet ik gewoon mijn mobo in garantie binnendoen?
Pagina: 1