Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[TomTom Navigator 5] upgrade en de kaarten, hoe zit het nou?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er even niet meer uit hoe het nu precies zit met TomTom 5. Via de search kwam ik wel bij een topic maar dat was gesloten dus kon ik daar mijn vraag helaas niet stellen.

Op dit moment heb ik TomTom met de maps of Western Europe en de kaarten van de VS. Nu lees ik overal van dit TomTom 5 upgrade, erg leuk maar heb toch wat vragen voordat ik ga overstappen:

- ik begrijp dat je de kaarten van Western Europe er ook bij krijgt (of is de Major Roads map de vervanging hiervoor)?
- is de Major Roads map gewoon alle straten maar dan zonder postcodes of nog minder gedetailleerd?
- hoe kom ik aan de kaarten van de VS (ze zijn er wel, maar aangezien je ze niet bij de upgrade krijgt)
- mochten de kaarten van de VS niet verkrijgbaar zijn, kan ik de TomTom3 kaarten gebruiken?

Hoop dat iemand me het kan vertellen :)

Verwijderd

Indien je een legale versie van TT2 of TT3 hebt, kun je de upgrade bestellen. Ook indien je een versie bezit zonder de Europa kaarten.

De TT5 upgrade bevat de Benelux + alle kaarten van Maps of Western Europe, met daarbij nu ook Tsjechie en Polen. Dit zijn allemaal detailkaarten, dus van deur tot deur navigatie.

Je hebt 2 verschillende soorten kaarten, namelijk de normale detailkaarten zoals je bij TT3 gewend bent, en de zogenaamde PLUS kaarten. Zo'n PLUS kaart is identiek aan de normale gedetailleerde kaarten, maar heeft als extra dat het hoofdwegennet van heel europa in geintegreerd.

Je hoeft de hoofdwegenkaart dus niet meer apart te installeren. Indien een PLUS kaart installeert, dan kun je dus navigeren van deur tot deur zolang je binnen die kaar blijft. Verder kun je met diezelfde kaart door heel Europa navigeren over de ingebouwde hoofdwegenkaart.

Stel je wilt naar Frankrijk op vakantie:

Je maakt dan al thuis in Nederland de Frankrijk PLUS kaart actief. Vervolgens plan je de route rechtreeks naar je gedetailleerde bestemming in Frankrijk. De navigatie gebeurt dan vanaf de dichtstbijzijnde hoofdweg, via het hoofdwegennet naar de Franse grens. Vanaf de Franse grens wordt automatisch de detailkaart gebruikt. Je kunt dan dus in één keer van huis naar je vakantiebestemming navigeren zonder een kaartwissel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hele uitleg :)

Nu is alleen de vraag hoe ik aan de kaarten van de VS kom (tenzij ik de kaarten uit TT3 kan gebruiken).

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:57:
Bedankt voor de hele uitleg :)

Nu is alleen de vraag hoe ik aan de kaarten van de VS kom (tenzij ik de kaarten uit TT3 kan gebruiken).
Kopen via TOMTOM?? Zover ik weet zijn kaarten uit versie TT3 niet te gebruiken in TT5. Je kunt wel TT3 naast TT5 laten lopen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Dat kan wel als je bepaald bestand aanpast in die kaarten map :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in Nederland anders geen shop vinden die de USA-kaarten verkoopt, op de site van TomTom staan ze ook niet bij de kaartendekking (ga je naar TomTom USA English dan zie je ze natuurlijk wel).

edit
Wat betreft die aanpassing, daar begin ik niet aan (aanpassen software is niet legaal lijkt me). Ze zijn legaal dus ik neem aan dat ik gewoon recht heb op ook deze upgrade :?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 15:42 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38
SithWarrior schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:32:
Is zoiets dan eigenlijk legaal? Als hij de TT3 USA mappen gekocht heeft, zo je denken van wel, maar ja...

• SithWarrior

SithWarrior

Dat is een hele goede vraag of het legaal is, ik vroeg het me ook af. Het zijn jouw kaartmappen toch en jouw legale tomtom versie, al zal er vast wel ergens staan in de gebruikersvoorwaarde dat je hun software niet mag aanpassen.

De gene die je kunnen vertellen waar je recht op hebt zijn denk ik de mensen van tomtom, misschien moet je die eens mailen :)

[ Voor 23% gewijzigd door SithWarrior op 30-06-2005 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb TomTom gisteren al gemaild over die kaarten van de VS maar reageren doen ze nog niet. Mocht het niet kunnen dan kan ik ze altijd vragen of ik ze mag aanpassen :+

edit
Ik lees nu in de Licentieovereenkomst dat je (zoals ik al dacht) de software niet mag wijzigen etc. Bovendien (wat mij wel opviel) ben ik geen eigenaar van de software maar alleen van de mediumdrager.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 15:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:49:

edit
Ik lees nu in de Licentieovereenkomst dat je (zoals ik al dacht) de software niet mag wijzigen etc. Bovendien (wat mij wel opviel) ben ik geen eigenaar van de software maar alleen van de mediumdrager.
Dat is altijd zo, dat laatste.

Verwijderd

SithWarrior schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:32:
Ik ben in het bezit van usa en canada kaarten behorende bij tomtom 4.4.
Ik ben al lang op zoek naar een mogelijkheid om deze kaarten in tomtom 5 te gebruiken.
Kun je mij uitleggen hoe?

• SithWarrior

SithWarrior

Modbreak:Hoe je om beveiligingen heen moet komen hier posten is niet de bedoeling...

[ Voor 102% gewijzigd door moto-moi op 01-08-2005 09:44 ]

Verwijderd

Hee bedankt SithWarrior! Dit werkt inderdaad!
Pagina: 1