ik heb een AMD 64 3200 + en ik was even mijn pc van binnen aan het opruimen.. dus ik zet hem daarna weer aan.. komt hij niet voorbij mijn bootscherm.. nog een paar keer proberen... hardeschijf checken etc.. kwam ik er achter dat mijn koeling van mijn cpu loszat dus: wat zijn de symptonen van een dooie cpu? hij doet egt helemaal niks meer.. of hij blijft in het boot scherm van je mobo hangen?
Haal de koeler van je proc af en monteer hem opnieuw.
[ Voor 4% gewijzigd door T i M op 29-06-2005 21:26 ]
Kweenie hoe lang/vaak je hebt geprobeerd te booten, maar is je PC niet vanzelf uitgegaan (ivm bios-instellingen voor fail-safe temperaturen)?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Wat versta je onder de koeling eraf? Fan draadje niet aangesloten of koelblok dat los zat?
Een athlon 64 is trouwens beveiligd tegen dit soort dingen en zal zichzelf direct uitschakelen.
Ik denk dat je gewoon nog een paar draadjes hebt die loszitten. Ga eens alles af en doe alles zoals het eerst zat.
Een athlon 64 is trouwens beveiligd tegen dit soort dingen en zal zichzelf direct uitschakelen.
Ik denk dat je gewoon nog een paar draadjes hebt die loszitten. Ga eens alles af en doe alles zoals het eerst zat.
ja ik heb hem een paar keer geprobeerd.. 4 a 5 keer en hij ging idd elke keer uit...
.. dat met opnieuw monteren al geprobeerd... geen succes
EDIT: het koelblok zat gewoon nog los.. ik raakte hem daarna ook aan.. ding was egt heet ( de core)
dus je denkt niet da tie dood is?
EDIT: het koelblok zat gewoon nog los.. ik raakte hem daarna ook aan.. ding was egt heet ( de core)
dus je denkt niet da tie dood is?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 21:33 ]
Wat bedoel je met " of hij blijft in het boot scherm van je mobo hangen?"
Krijg je uberhaupt nog beeld of dat niet ?
Probeer het systeem eens zo kaal mogelijk te maken en zorg ervoor dat alles goed aangesloten zit
egt = echt
Krijg je uberhaupt nog beeld of dat niet ?
Probeer het systeem eens zo kaal mogelijk te maken en zorg ervoor dat alles goed aangesloten zit
De Core = Bedoel je de heatspreader ?Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:31:
ja ik heb hem een paar keer geprobeerd.. 4 a 5 keer en hij ging idd elke keer uit...
egt = echt
[ Voor 55% gewijzigd door Thandor op 29-06-2005 21:34 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
En als je beeld krijgt dan is je proc dus al zeker niet stuk, eerder een losse fan ofzo, dan zal het mobo zichzelf wel beschermen ofzo.
[ Voor 19% gewijzigd door Steffy op 29-06-2005 21:33 ]
ja beeld krijg ik wel... ik krijg dan zon beeld met Platinum.. ( MSI neo 2 platinum 54 G )
en wat versta je onder zo kaal mogelijk??
ik doe het nu alleen met een harddisk een GPU 1024 ram en 1 dvd drive
met core bedoel ik idd de heatspreader.. dat ding waar amd op staat zeg maar en waar de koelpasta op zit
met core bedoel ik idd de heatspreader.. dat ding waar amd op staat zeg maar en waar de koelpasta op zit
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 21:35 ]
Haal je CPU-koeler eraf... Maak de CPU & koeler netjes schoon.
Plaats een dun laagje koelpasta, monteer alles weer en start op (zelfs zonder DVD/CD/HDD).
Kijken of ie 5 minuten blijft staan in je POST-BIOS.
Plaats een dun laagje koelpasta, monteer alles weer en start op (zelfs zonder DVD/CD/HDD).
Kijken of ie 5 minuten blijft staan in je POST-BIOS.
Als je beeld krijgt is de processor niet stuk.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:34:
ja beeld krijg ik wel... ik krijg dan zon beeld met Platinum.. ( MSI neo 2 platinum 54 G )
Probeer eens leestekens te gebruiken
I.p.v. : ik doe het nu alleen met een harddisk een GPU 1024 ram en 1 dvd drive
"Ik doe het nu alleen met een harddisk, een GPU, 1024MB ram en een DVD speler."
ok sorry, zal voortaan leestekens gebruiken maar ben beetje in paniek:) .
@ max 3400 .. ik heb geen koelpasta, zat er niet bij
@ max 3400 .. ik heb geen koelpasta, zat er niet bij
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 21:37 ]
Thandor schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:35:
I.p.v. : ik doe het nu alleen met een harddisk een GPU 1024 ram en 1 dvd drive
"Ik doe het nu alleen met een harddisk, een GPU, 1024MB ram en een DVD speler."
offtopic:
Hij heeft maar enkele seconden om te posten voordat de PC weer uit gaat
Hij heeft maar enkele seconden om te posten voordat de PC weer uit gaat
Maar wees gerust, je proc leeft nog als je beeld hebt.
Edit: Reset je Bios eens voor de grap.
[ Voor 8% gewijzigd door Steffy op 29-06-2005 21:39 ]
al geprobeerd. batterij eruitgehaald paar keer aanknop ingedrukt en daarna weer de batterij erin gedaan. maar bleef gewoon hangen
kan het zijn dat ik de kabeltjes voor de hdd led bijv op de reset switch heb gedaan ofzo.. dat hij dan gaat flippen? ( het lijkt me stug maar toch.)
kan he3t zijn dat hij TE heet is geworden en de standaard waardes niet meer aankan?
kan het zijn dat ik de kabeltjes voor de hdd led bijv op de reset switch heb gedaan ofzo.. dat hij dan gaat flippen? ( het lijkt me stug maar toch.)
kan he3t zijn dat hij TE heet is geworden en de standaard waardes niet meer aankan?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 21:44 ]
een amd 64 bits cpu zal gewoon moeten overleven
heb mensen gezien die haalde de coolblok eraf tijden een zwaregame
nou hij ging van 150 fps naar 1fps
en hij bleef het opzich gewoon doen
maar alleen sloomer
toen mijn kameraad de cooler erweer op deed ging hij weer naar 150 fps
maar je hebt altijd ongelukjes bij Cpu maar ook bij moederbord's
heb mensen gezien die haalde de coolblok eraf tijden een zwaregame
nou hij ging van 150 fps naar 1fps
en hij bleef het opzich gewoon doen
maar alleen sloomer
toen mijn kameraad de cooler erweer op deed ging hij weer naar 150 fps
maar je hebt altijd ongelukjes bij Cpu maar ook bij moederbord's
Vake bei te bange
ff tussendoor. heb je ook die extra 4 polige cpu power kabeltje weer aangesloten ?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
edit: laat maarchucky666 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:44:
ff tussendoor. heb je ook die extra 4 polige cpu power kabeltje weer aangesloten ?
Vaag probleem dit. Meest logisch dingen hebben we nu wel gehad
[ Voor 28% gewijzigd door Steffy op 29-06-2005 21:46 ]
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:43:
De cooler van de processor zat los na het opruimen?? Heb je dan alles uitelkaar gehaald??
lijkt me niet
ik heb het ook wel eens gehad.
viel me compu opeens uit na 45 minuten, wilde weer opstarten maar vloog steeds weer uit zodra ik opstarte.
bleek dat er een draadje tussen de fan van me koeler was gekomen waardoor deze niet meer draaide.
maar deze weer losgemaakt en tot vandaag draait ie in ieder geval nog.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
nou kijk: het was een beetje een zooitje van voedingsdraden zeg maar, dus heb ik eerst alles uit mijn pc gehaald om het later weer netjes erin te zetten. Maar als ik mijn HDD eruit wil halen moet ik eerst de koeler van mijn cpu losmaken dus zo is het gegaan.daandegoeiste schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:49:
De cooler van de processor zat los na het opruimen?? Heb je dan alles uitelkaar gehaald??
Bios reset moet je eigenlijk met de jumpers doen,zie moederbord reference boek.(clear cmos)
Denk toch dat je het daar in moet zoeken.
succes.
Denk toch dat je het daar in moet zoeken.
succes.
Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland
Dat is GEEN bios resetten.. Daar moet ie langer voor uitstaan.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:43:
al geprobeerd. batterij eruitgehaald paar keer aanknop ingedrukt en daarna weer de batterij erin gedaan. maar bleef gewoon hangen
Onder je laatste pci slot zit een reset jumper, gebruik die eens..
gebruik even:
moederbord
processor
1 geheugen bank
1 vga kaart
geen pci kaarten
hdd's floppydrives en cd spelers los..
Dan moet ie wel weer starten.. en anders moet je idd voor je moederbord/cpu vrezen.. maar dat is waarschijnlijk wel garantie..
Aha, jumpertje van HDD wel goed, IDE kabels er goed in??
Als je het probleem niet kunt vinden moet je eens proberen om het systeem opnieuw op te bouwen. Zorg er dan goed voor dat alle kabels goed aangesloten worden.
Probeer 'm uiteraard ook zo kaal mogelijk en op verschillende manieren. (Eerst DIMM 1, dan DIMM2 bv.)
Probeer 'm uiteraard ook zo kaal mogelijk en op verschillende manieren. (Eerst DIMM 1, dan DIMM2 bv.)
hmm die jumpers hebben et denk ik tog gefixt...
ik kreeg bericht Cmos check failed defaults loaded.. zoiets
F1 to continue
EDIT : te vroeg gejuigt
hij bleef stukje verder hangen dus ik reboot. als ik nu op tab druk om zeg maar naar mijn scherm met hdd's etc te komen komt er 1 rijtje artifacts...
ik kreeg bericht Cmos check failed defaults loaded.. zoiets
F1 to continue
EDIT : te vroeg gejuigt
hij bleef stukje verder hangen dus ik reboot. als ik nu op tab druk om zeg maar naar mijn scherm met hdd's etc te komen komt er 1 rijtje artifacts...
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 22:04 ]
Volgens mij is het best mogelijk dat hij gedeeltelijk kapot is hoor. Dat je beeld krijgt wil niet altijd alles zeggen, óók niet over de cpu
Clearcmos
Beeld = Cpu Goed
Anders geeft ie geen beeld
probeer is je geheugen te switchen??
512 erin doet het niet dan die andere
laat je pc is een nacht uit - > bios batterij eruit - > ook geen stroomstekker erin.
en probeer het de volgende ochtend weer.
* ZandBak denkt dan als het nog niet werkt dat je mischien iets hebt opgeblazen met *Statische Elektrische Tijd* ( of hoe de fuck je dat ook schrijft )
Net iets te laat
Maarja gelukt das mooi
Close the topic
Beeld = Cpu Goed
Anders geeft ie geen beeld
probeer is je geheugen te switchen??
512 erin doet het niet dan die andere
laat je pc is een nacht uit - > bios batterij eruit - > ook geen stroomstekker erin.
en probeer het de volgende ochtend weer.
* ZandBak denkt dan als het nog niet werkt dat je mischien iets hebt opgeblazen met *Statische Elektrische Tijd* ( of hoe de fuck je dat ook schrijft )
Net iets te laat
Maarja gelukt das mooi
Close the topic
[ Voor 11% gewijzigd door ZandBak op 29-06-2005 23:13 ]
1337
tja dus toch een losse kabel of zoiets.............. ik denk persoonlijk dat hij bleef hangen bij het scannen van je drives...........maarre volgende keer eerst maar alles nakijken voordat je in paniek raakt
Pagina: 1