Toon posts:

[XP/2000] Volume van Line-in veel te hoog?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er al een paar geprobeerd, maar telkens krijg ik hetzelfde!

Ik heb mijn mengpaneel via de "REC" uitgang aangesloten aan mijn line-in van mijn PC. Maar met welk programma ik ook record, het record veel te luid!

Ik heb al geprobeerd in het audio control panel de line-in zeer laag te zetten, dan in het programma ook nog eens zeer laag, maar het blijft hetzelfde :( Heb al ge-reboot enal.

Dan andere PC geprobeerd, juist hetzelfde. Wat ik ook doe, hoe laag ik de line-in ook zet, het record veeeel te luid.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

klik eens op dat speakertje dat je je schuiven te zien krijgt

options -> properties en klik op recording .
nou zit je in je recording volumes ipv je "pass thru" volumes

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat de line-in ook al laag.

Heb een Nvidia Soundstorm onboard.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt hem toch niet per ongeluk in je mic-in geduwd he

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor ;)

Maar misschien gaat het daar wel mee? Of is die kwaliteit dan slechter?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij heeft je probleem niets met je applicaties te maken; je hebt het immers in meerdere apps? Welk Operating Systeem hebben we het over; dan verplaats ik je topic even met een titeledit :)

Goed audio record programma gezocht > [] Volume van Line-in veel te hoog? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 21:28

JHMvP

Veritas logica est

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:44:
Nee hoor ;)

Maar misschien gaat het daar wel mee? Of is die kwaliteit dan slechter?
Eh...op veel mobo's kun je softwarematig aangeven welke functie welk audioaansluitinkje moet gaan krijgen. Misschien is de ingang waarvan jij *DENKT* dat het line-in is, tóch wel mic-in! Probeer eens alle xxx-in volumes stuk voor stuk uit en aan te zetten om te zien over welke ingang er signaal loopt...

[ Voor 14% gewijzigd door JHMvP op 29-06-2005 22:49 ]

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
Maar in de programma's moet je selecteren welke ingang, en ik neem line-in, en dan krijg ik er geluid door, en hij steekt op de lichtblauwe connector van mobo?

Heb het al op windows XP en op windows 2000 advanced server met een 4.1 kaartje geprobeerd, telkens hetzelfde :?

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-11-2025

CyberJoe

Only visiting this planet

nee mic in gaat niet werken, dan overstuur je gigantisch. Die ingang is veel gevoeliger omdat een microfoon veel minder spanning afgeeft dan een lijn uitgang. Maar je kan toch ook je mengpaneel minder hard zetten. Het zou normaal met de bovenstaande oplossing moeten werken, en ik doe dit soort dingen al jaren.

Ja ik heb ook een computer.

Verwijderd

Topicstarter
CyberJoe schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:50:
nee mic in gaat niet werken, dan overstuur je gigantisch. Die ingang is veel gevoeliger omdat een microfoon veel minder spanning afgeeft dan een lijn uitgang. Maar je kan toch ook je mengpaneel minder hard zetten. Het zou normaal met de bovenstaande oplossing moeten werken, en ik doe dit soort dingen al jaren.
Mengpaneel staat al redelijk stil, als ik hem nog stiller zet hoor ik bijna niets meer door mijn speakers :| Maar ik zal morgen mijn versterker eens helemaal open gooien en mengpaneel nog wat minder zetten.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mm jij neemt op na je master volume ? .... doe hem er eens voor op een aux ofzo

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:21:
mm jij neemt op na je master volume ? .... doe hem er eens voor op een aux ofzo
Euh? Snap ik niet veel van :) Op de master van het mengpaneel hangt mijn versterker. En op de "REC" poort mijn PC via de line-in.

• zwartemerel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-02 23:02

zwartemerel

uhm.. niets aparts te melden

gooi je hele versterker er maar is tussen uit., meestal is dat voor de pc niet eens nodig _/-\o_

heb je 2 uitgangen op je mengpaneel,, dan 1 rechstreekst naar pc en andere naar versterker,,

of als je een uitgang op je versterker hebt zitten voor het cassete deck,, doe hem daar dan is op, dan heeft het volume van je versterker geen invloed op het geluid wat er uit gaat, dan gaat de muziek nog gewoon de pc in , ook al heb je volumeknop dicht staan

--->--> www.zwartemerel.nl <--<---

Verwijderd

Topicstarter
zwartemerel schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:56:
gooi je hele versterker er maar is tussen uit., meestal is dat voor de pc niet eens nodig _/-\o_

heb je 2 uitgangen op je mengpaneel,, dan 1 rechstreekst naar pc en andere naar versterker,,

of als je een uitgang op je versterker hebt zitten voor het cassete deck,, doe hem daar dan is op, dan heeft het volume van je versterker geen invloed op het geluid wat er uit gaat, dan gaat de muziek nog gewoon de pc in , ook al heb je volumeknop dicht staan
Versterker heb ik nodig voor men boxen...

Mengpaneel heeft dus 3 uitgangen. Master (voor de boxen gewoon, daar hangt men versterker en boxen aan), Booth (voor de monitors als je die hebt, heb ik niet), REC (voor dus op te nemen, die hangt aan men line-in.

Ik heb eens ge-record, en mijn master eens helemaal opengesmeten, en die "curves" op men pc verhogen niets, dus die REC out is totaal onafhankelijk van de Master en die versterker staat daar helemaal los van.

Heb dus mijn versterker helemaal open gezet en mengpaneel super laag, maar blijft zelfde, omdat REC totaal onafhankelijk is van al de rest.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 21:28

JHMvP

Veritas logica est

Hmmm...en als je op je mengpaneel je volume per kanaal eens lager zet en/of minder/geen gain? En is het record-out volume niet ergens in te stellen? Wat voor mengpaneel HEB je eigenlijk?

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Pagina: 1