Toon posts:

Compaq Deskpro (OUD!) - Geen bios?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

van m'n werk een oude compaq Deskpro meegekregen, wilde zien of ik't ding nog op kon lappen maar ik krijg't kreng niet aan de praat.

Het vervelende is dat op die Compaq krengen nergens staat wat voor ding't nou is.

Het enige dat ik weet is dat het een Compaq Deskpro EN is....

Wanneer ik'm opstart dan krijg ik niets anders te zien dan het compaq logo en de mogelijkheid om op F10 te drukken om setup te starten. Druk ik F10, dan gebeurt er echter niets.

Dus, eigenlijk twee vragen:

1) Hoe achterhaal ik wat voor PC dit doosje nu eigenlijk is?
2) Hoe krijg ik'm weer aan de praat.

Overigens, Compaq support kan me ook niet verder helpen, hun "technicians" zijn "not qualified" om over Deskpro systemen te praten.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je toevallig niet even de BIOS batterij er uit halen en er weer opnieuw inzetten.
Daarnaast zou je natuurlijk de gegevens op het moederbord kunnen noteren en ermee gaan zoeken op google ;)

Als hij verder opstart zou je ook Everest / Aida32 kunnen gebruiken :)

[ Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 29-06-2005 20:58 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Compaq's zouden zijn voorzien van een serie-nummer en/of een part-nr zoals xxxxxx-xxx
Die nummers kan je op de site van HP intikken bij support of drivers. En erg vaak krijg je dan een redelijk goed resultat terug.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:31
Open maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:9 Hij ligt open hiero, ik heb alleen geen idee waar ik moet kijken.

De PC start niet op want ik heb'm zonder HD gekregen. Had nog een oude HD liggen en die erin geplempt (ja ja goed aangesloten enzo, zo dom ben ik ook nog net niet)

Ik weet van Compaq dat op oude machientjes de bios op de HD stond, vraag me nu af of dat ook bij dit model zo kan zijn.

@Max:

Ik zie wel een aantal stickertjes met nummers, maar welke zoek ik nou precies? Moederboord sticker?

@Outerspace:

Euh....ik zal's kijken of ik'm kan vinden. Voor zover 't al niet duidelijk was, ik ben geen hardware-maestro, tenminste niet met dit soort kan en klaren systemen.

My best guess nu is naar compaq.com gaan en zoeken naar een serial nr op mijn moederboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afbeeldingslocatie: http://www.compaqrepair.com/images/compaq/wpe6.jpg
Het onderste nummer P/N. Elke Compaq heeft ergens zo'n nummer, zo niet per onderdeeltje gestickerd gekregen!

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 29-06-2005 21:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1