Platinum CD-R's max 8 speed

Pagina: 1
Acties:

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Net een aantal Platinum CD-R's gebrand, werden muziek CD's.

Het vreemde is dat al hoewel ik aangeef dat Nero ze op 16* moet branden de 3540 niet verder wil gaan dan 8*. Nog vreemder is dat de schijven geschikt zouden moeten zijn voor 52*.

Ik heb in de Liggy & Dee NEC ND-3540A firmware lijst gekeken of die soms veranderingen aanbrengt maar dat is allen bij DVD's.

Hoe kan dit: het merk Platinum is toch redelijk tot goed en dan nog mag het niet zo zijn dat de 3540 slechts op 8speed gaat branden (ik bedoel, "slechte" CD-R's geven lees en schrijffouten maar gaan toch wel op de aangegeven snelheid branden).

Met Nero disc info kan ik niet de media code achterhalen.

Wat is hier de oorzaak van en hoe kan ik verder?

Verwijderd

Jopp schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:54:
Net een aantal Platinum CD-R's gebrand, werden muziek CD's.

Het vreemde is dat al hoewel ik aangeef dat Nero ze op 16* moet branden de 3540 niet verder wil gaan dan 8*. Nog vreemder is dat de schijven geschikt zouden moeten zijn voor 52*.

Ik heb in de Liggy & Dee NEC ND-3540A firmware lijst gekeken of die soms veranderingen aanbrengt maar dat is allen bij DVD's.

Hoe kan dit: het merk Platinum is toch redelijk tot goed en dan nog mag het niet zo zijn dat de 3540 slechts op 8speed gaat branden (ik bedoel, "slechte" CD-R's geven lees en schrijffouten maar gaan toch wel op de aangegeven snelheid branden).

Met Nero disc info kan ik niet de media code achterhalen.

Wat is hier de oorzaak van en hoe kan ik verder?
Had ik ook met mn Asus brander icm met deze schijfjes.
Had geloof ik te maken met dat die Asus een kwaliteitscontrole doet ofzo.
Ik kon wel 16x dacht ik.

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-02 20:45

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Doet 32x op mijn NEC 3520 & 48x op PX708A :s

media code: Plasmon

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Ik heb sinds kort ook dit probleem.
-NEC 3500

Heb laatst een nieuwe voorraad Platinum CD-R's gekocht, 52x. NEC wil echter maar op 8x branden, terwijl m'n LiteON cd brander ze wel op 32x pakt (is max 40x). Ik dacht eerst dat het aan de firmware lag, maar ik heb nu al meerdere versies geprobeerd (oa de originele, en de nieuwste versie van Liggy & Dee, maar niets had effect.
Heb helaas geen ander merk schijfjes om te testen.

public void ik()