koelpasta

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 09:24
ff een domme vraag van een domme jongen.
ik heb eens ergens gehoord of gelezen dat bij sommig ekoellers/ fans of whatever geen koelpasta meer op de processor gesmeerd hoeft te worden, dat was / is toch een rot klusje? is dat nog steeds noodzakelijk ?

Verwijderd

koelpasta wordt ook gebruikt om oneffenheden tussen cooler en core te verwijderen. Als er lucht tussen zit gaat dit isoleren en wordt de core op een punt ontzettend warm. Koelpasta is dus absolute noodzaak!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:40
Als je een processor aanschaft (boxed) zit er een koeler bij die een vierkant laagje koelpasta heeft... (mijn ervaring met amd dan, weet niet hoe het met intel zit :?).. Zo kan je dus heel makkelijk de koeler bevestigen zonder moeilijk te gaan doen met uitsmeren van koelpasta ;)

Ik weet trouwens niet of dit ook zo is als je losse koelertjes besteld.

[ Voor 7% gewijzigd door danslo op 29-06-2005 20:24 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11
Hoi domme jongen (:P), je hebt boxed coolers die een thermal pad onder de heatsink hebben zitten. Die kun je in principe gebruiken zonder koelpasta, maar ik zou je zelfs dan aanraden om het te vervangen door goede koelpasta. Dat scheelt best wat in de koelprestaties.

Enne, volgens mij kun je iedere koeler gewoon zonder koelpasta plaatsen in theorie. Of het nog goed koelt is een tweede.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

bij vele standaardkoelers wordt er vantegenwoordig een plakkertje met daaronder koelpasta standaard meegeleverd die dan opensmelt. bij die koelers is zelf koelpasta opdoen niet meer nodig (wel het plakkertje verwijderen uiteraard...)

edit: uiteraard weer te laat, kkan der alleen aan toevoegen dat het bij boxed intel's ook zo is...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 20:25 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 09:24
hmm geen idee hoedat met onze processor is gedaan het was wel een p4 3,0 ghz, boxed.

dat plakkertje -moet- eraf of smelt dat?
dat klere ding maakt met 4800 rpm veel te veel herrie!
en dat draait ie geregeld :( btw sbs server 2003 exchange en fileserver.)
weinig belasting overigens.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Wat jij bedoelt is dat er bij sommige koelers een zogenaamd Thermal pad zit... Dit is een soort koelpasta, maar dan in een vaste vorm (lijkt op een lapje plastic) wat iets groter is als je processor... Je hebt dan idd geen koelpasta meer nodig :)

Overigens had je dit ook kunnen vinden met de search omdat dit een zoekvraagje is gaat het topic dus op slot :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.