Op een ASP.NET-webform wordt in de Page_Load gechecked of een gebruiker is ingelogd. Is dit niet het geval dan wordt via een JavaScript ModalDialog een inlogvenster getoond.
Er moet echter ook voorkomen worden dat er verdere code wordt uitgevoerd. In de huidige situatie heb ik dit nog niet voor elkaar:
Hoe voorkom ik bovenstaande situatie? In elke subroutine steeds checken of de gebruiker is ingelogd vind ik geen nette optie.
Er moet echter ook voorkomen worden dat er verdere code wordt uitgevoerd. In de huidige situatie heb ik dit nog niet voor elkaar:
Visual Basic .NET:
Stel: de gebruiker klikt op de knop 'cmdVerder', er vindt een postback plaats. In de Page_Load wordt gechecked of de gebruiker ingelogd is. Is dit niet het geval dan wordt de dialoog getoond om in te loggen. De code die onder de knop 'cmdVerder' staat wordt echter nog wel uitgevoerd.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Private Sub Page_Load(ByVal sender As System.Object, _ ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load 'Put user code to initialize the page here If Session("Ingelogd") = False Then 'Code om JavaScript ModalDialog te tonen End If End Sub Private Sub cmdVerder_ServerClick(ByVal sender As System.Object, _ ByVal e As System.EventArgs) Handles cmdVerder.ServerClick 'Code die niet uitgevoerd zou mogen worden End Sub |
Hoe voorkom ik bovenstaande situatie? In elke subroutine steeds checken of de gebruiker is ingelogd vind ik geen nette optie.