Asus bios updaten op server met sata raid en scsi controler

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-08 11:36
wij hebben een server met een asus p5p800 moederbord en een P530 processor ( PIV 3,0 GHZ).

een 40 gb ide hdd
adaptec sata raid controler met 2*160 GB in raid 0+1
adaptec scsi adapter voor een certance dat-streamer

de processor was boxed en draait metd e fan die er bij geleverd werd ( wat een herrie btw)
er zit een 12 cm out-take, en een 12 cm intake fan in.

de intake had een aansluitinkje voor op het moederbord, dus die er maar op geprikt.

met asus-probe krijg ik nu geregeld foutmeldingen, ik maar de laatste erop gezet, werd beter, maar nog steeds gedoe. steeds meldingen dat de chasis fan onder de treshold zit (600 rpm) hij draait normaal op 1339 rpm
af en toe geeft ie een waarde va -27878 rpm aan.
hij logt dus ook niets dan en dus houdt ik geen overzichtelijk log daarvoor

het kan dus misschien aan het bios liggen. kan ik dat nu zmaar flashen, of krijg ik dan problemen met met de "apparte" hardware die er in zit?
t lijkt me nogal vervelend als mijn raid array opeens verdwijnt bijvoorbeeld.

en wat is voor zo'n server een goeie manier om het bios te flashen? lekker simpel met asus update, of ga je liever voor de dos utilitie of EZflash ?

op een p5gd1pro hadik asus update gebruikt. dat is maar en simpel werkstation, bij reboot kreeg ik de melsding dat overclocken mislukt was.. wtf ? ik heb niks geoverclocked. setup uitvoeren of de default instellen...

defaults gekozen ( zoals gezegdd had ik niks in he bios lopen rommellen) en na opstarten ging asusprobe ook erg slecht. na nog een herstart deed ie het pas weer

iemand een idee over bios flashen met een server met evt vage hardware, zoals die raid controler?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt gewoon je bios flashen hoor, de hardware die erin hangt is daarvan totaal niet op invloed.
Maar doe het gewoon via dos, dat werkt wel het stabielste.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zonde van je uptime, maar inderdaad flashen met een bootflop in DOS.
Noteer wel ff specifieke instellingen van je BIOS; die gaan verloren (boot-order enzo).

[ Voor 40% gewijzigd door MAX3400 op 29-06-2005 21:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-08 11:36
tja.. uptime. vandaag de server ook al een kwartier uit om een extra fa te plaatsen, gewoon onder werktijd. :s
maar goed.
uptime is niet zo belangrijk hier gelukkig. t kost MIJ alleen weer een extra 20 minuten ;-) evt zelfs na werktijd :s

en als het zo is dat er fouten in het bios zitten die nu voor fouten in de temperatuur registratie / toerental regeling zitten, heb ik liever een goed werkende versie.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

engelbertus schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:24:
tja.. uptime. vandaag de server ook al een kwartier uit om een extra fa te plaatsen, gewoon onder werktijd. :s
maar goed.
uptime is niet zo belangrijk hier gelukkig. t kost MIJ alleen weer een extra 20 minuten ;-) evt zelfs na werktijd :s

en als het zo is dat er fouten in het bios zitten die nu voor fouten in de temperatuur registratie / toerental regeling zitten, heb ik liever een goed werkende versie.
Maak eerst ff een backup van je huidige BIOS (naar flop of naar 2e bios-rommetje)... Just in case...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof