Toon posts:

Abit IC-7 + zalman NB koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toenstraks hadden ik en mijn goede vriend een zalman nb koeler gehaald. Eenmaal verpakking geopend en proberen te installeren, blijkt de koeler niet te passen. €7,- weggegooid. Dat is natuurlijk zonde, zou er een manier zijn om de zalman op de abit te kunnen zetten? Want het probleem is juist dat de Abit met haakjes werkt en de zalman, die moet je in de gaten van je mobo stoppen. Maar dat heeft die abit niet.

Zijn mobo; Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareluxx.de/Images/Abit/IC7GMax3/09090018.jpg

Zalman: Afbeeldingslocatie: http://tienda.baluma.com/images/productos/modding/zalman_nb47j.jpg

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Artic Silver Thermal Adhesive :)

Met dat spul kan je die heatsink er op lijmen, tis warmte geleidende koelpasta, er is alleen 1 nadeel je krijgt het er nooit meer af.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:09:

Met dat spul kan je die heatsink er op lijmen, tis warmte geleidende koelpasta, er is alleen 1 nadeel je krijgt het er nooit meer af.
Bedankt maar, je moet dan weer geld neer leggen en je krijgt het nooit meer eraf. Dus liever een andere suggestie.

• PilatuS
  • Niet online
Standaard koelpasta met een tie-rip of een elastiekje misschien :?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:26
PilatuS schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:13:
Elastiekjes drogen uit en knappen dan opeens kapot. Geen goede optie voor de lange termijn dus ;).

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:13:
Elastiekje is echt verrot ging niet. Maar misschien met een tiewrap wel!:o

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:18

Piggen

Lekker bakkie

Bij dat blokje wordt toch adhesive meegeleverd?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:26
MPmad schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:19:
Bij dat blokje wordt toch adhesive meegeleverd?
Heb er toevallig vorige week nog eentje op een moederboard gezet maar dat spul is niet zo sterk dat de heatsink blijft plakken. Misschien als je het ding een nacht met rust laat liggen... maar iig niet on-the-fly gelijk up and running.

• Sagacitus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-08 16:45
Ik had precies hetzeflfde probleem met mijn IC7-G.Op het forum op de Abit site heb ik een oplossing gevonden door een spaak om te buigen (een soort van s-vorm) zodat je koelblokje gewoon netjes vastgeklemt wordt, en je hem ook weer los kan halen.

Kleinigheden leiden tot perfectie, maar perfectie is geen kleinigheid

Verwijderd

als je gewoon koelpasta gebruikt blijft het dan niet zitten ?

Toen ik mijn processor koeler wou veranderen ging hij er toch met geen mogelijk heid af hoor, heb er met een fuin enzo opgestaan, en na klote ging het er pas af, dus mij lijkt het niet dat hij er zomaar af komt ?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:29:
als je gewoon koelpasta gebruikt blijft het dan niet zitten ?

Toen ik mijn processor koeler wou veranderen ging hij er toch met geen mogelijk heid af hoor, heb er met een fuin enzo opgestaan, en na klote ging het er pas af, dus mij lijkt het niet dat hij er zomaar af komt ?
Ligt helemaal aan de soort pasta, je hebt van die soort kauwgom pads die gaan er erg moelijk van af, maar spul zoals artic silver plakt nauwelijks.
dat spul is niet zo sterk dat de heatsink blijft plakken. Misschien als je het ding een nacht met rust laat liggen... maar iig niet on-the-fly gelijk up and running.
Het duurt bij adhesive wel een tijdje voor het helemaal hard is geworden, zelf heb ik een extra heatsink op mijn NB gezet met adhesive, nachtje laten inwerken en het komt er nooit meer af.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 29-06-2005 20:34 ]

Verwijderd

nou, dan heb jij een andere als mij, ik gebruik Coolemaster High Preformance en die krijg je er toch met geen mogelijkheid eraf, de 2x dat ik mijn processort koeler er af haal ging de processor ermee af, dus zo sterk is het spul. En het is echt niet duur en je hoeft geen truc uit te halen :)

Verwijderd

Topicstarter
Sagacitus schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:22:
Ik had precies hetzeflfde probleem met mijn IC7-G.Op het forum op de Abit site heb ik een oplossing gevonden door een spaak om te buigen (een soort van s-vorm) zodat je koelblokje gewoon netjes vastgeklemt wordt, en je hem ook weer los kan halen.
Heb je een link daarvan?

• Sagacitus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-08 16:45
Die wilde ik toen straks ook al posten, maar ik kon hem zo snel even niet vinden. Maar dit is hem: http://forum.abit-usa.com...did=77299&highlight=nb47j

edit: die site heeft het dan wel over de andere koeler van zalman, maar het principe is hetzelfde

[ Voor 14% gewijzigd door Sagacitus op 29-06-2005 20:59 ]

Kleinigheden leiden tot perfectie, maar perfectie is geen kleinigheid

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
PilatuS schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:09:

gaat niet werken op zo'n klein oppervlakte, heb het geprobeerd, met uren drogen/uitharden.. als het warm wordt valt ie gewoon los.. Met een nforce 2 chipset is het een makkie dat zijn diegrote cores, daar is het zelfs met 4 druppies secondelijm mogelijk.. >:)

Tiewraps moet opzich lukken maar die haakjes wegbuigen is toch wel de beste oplossing denk ik, mits het niet breekt (maar de haakjes zijn te vervangen door iemand die een dood bord heeft).

Verwijderd

Topicstarter
Sagacitus schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:58:
[...]

Die wilde ik toen straks ook al posten, maar ik kon hem zo snel even niet vinden. Maar dit is hem: http://forum.abit-usa.com...did=77299&highlight=nb47j

edit: die site heeft het dan wel over de andere koeler van zalman, maar het principe is hetzelfde
Thanks, dat is de oplossing lijkt mij! :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:34

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat ik ook wel eens doe is een druppeltje secondelijm in de puntjes van het koelblok, en dan koelpasta in het midden van het koeloppervlak. Het is wel een permanente oplossing.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Pagina: 1