Toon posts:

[CAD] Freeware/OS Alternatief voor AutoCAD

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ik graag een aantal dingen uit laten snijden met een laser. Maar daarvoor wordt het op prijs gesteld deze in DWG formaat aangeleverd worden, anders komt er een meerprijs bij.

Nu ben ik de AutoDesk Autocad 2006 online-trial aan het gebruiken, maar dat loopt niet zo soepel, de nodige vastlopers tot gevolg, het volgende probleem is dat ik een aantal bestanden voor de tutorial niet ter beschikking heb. En hij is maar 30 dagen geldig.

Nou zoek ik dus een Freeware of Open Source alternatief voor Autocad. Het hoeft geen 3D te kunnen 2D is ook wel voldoende, mág natuurlijk wel... Liefst geen aflopende trial maar een stuk software dat voor thuisgebruik gratis bruikbaar is...

Mijn pogingen bestonden uit: zoeken met google; geen alternatief gevonden. zoeken in GoT search; 2 programma's die betaald zijn geworden en 1 keer de aanrader om Autocad 2000 gratis te downloaden, maar dat gaat niet op de website van AutoDesk...

ps. Een ander advies om die AutoCad tutorial goed te kunnen gebruiken is evt. ook welkom

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-03 16:27
A9CAD is a general purpose 2-dimensional freeware CAD program. It supports industry standard DWG/DXF drawing formats. With A9CAD you can draw shapes such as line, rectangle, circle, poly-line, text and dimension; performing drawing modifications like move, scale, rotate, explode, trim, fillet and mirror; edit color, fill mode, line type and line width; change entity attributes via properties window; manage drawing styles and settings; and configure drawing environments. (15.6MB)

http://www.a9tech.com/

Ik heb er geen ervaring mee, succes. :)