[FloppyDrive] led blijft branden

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 02:12
Ik heb een nieuwe floppy-drive aangeschaft. Maar als ik deze aansluit, blijft het lampje van de floppydrive branden. En NEE, de kabel zit niet op z'n kop, want ik heb hem ook al (geforceerd) omgedraaid. Zowel aan de mobo, als aan de FDD kant.

Dus ik dacht, misschien ligt het aan m'n eigen PC ofzo, maar in een andere PC heb ik precies hetzelfde probleem. (Dus ook andere kabels gebruikt)

Is m'n floppydrive defect, of is er een andere oplossing?

Ik heb al gezocht op G.O.T., maar daar kreeg ik alleen maar de oplossing dat de kabel op z'n kop zat.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je zegt dat het in een andere PC ook zo is, kan je ervan uit gaan dat het aan de floppy drive ligt, maar als hij wel werkt is er toch geen probleem? Een funky-floppydrive is toch cool? :P

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:11
Je hebt toch niet de kabel in de floppydrive omgedraaid EN de kabel op je mobo omgedraaid? Dan zit hij namelijk effectief hetzelfde :+

Maargoed, bij sommige kabels kan je 2 drives aansluiten, heb je het andere aansluitpunt al geprobeerd?

• TheovdS
Nokko schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:38:
Als je zegt dat het in een andere PC ook zo is, kan je ervan uit gaan dat het aan de floppy drive ligt, maar als hij wel werkt is er toch geen probleem? Een funky-floppydrive is toch cool? :P
Dat is het probleem juist: hij werkt ook niet ;)
@Ricardo87
Je hebt toch niet de kabel in de floppydrive omgedraaid EN de kabel op je mobo omgedraaid? Dan zit hij namelijk effectief hetzelfde :+

Maargoed, bij sommige kabels kan je 2 drives aansluiten, heb je het andere aansluitpunt al geprobeerd?
Zo gek ben ik niet hoor 8)
Er zit maar een aansluiting op de kabels.

[ Voor 34% gewijzigd door TheovdS op 29-06-2005 19:43 ]

Verwijderd

Tja, als je inderdaad naar de kabeltjes hebt gekeken, en hij doet het in beide pc's raar, dan kan je er vanuit gaan dat je FD kaduuk is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 19:41 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Dan zou ik niet aarzelen en em omruilen. ;)

• Spixo
offtopic:
Waar heb je dan eigenlijk die floppydrive voor nodig? BIOS updaten doe je in Windows, SATA drivers slipstream je in je Windows cd, dat was het dan wel weer... zolang mensen die ondingen blijven kopen blijven ze op de markt :/

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Even een offtopic opmerking:

Wie koopt er nou nog tegenwoordig een floppydrive? :X
Met een USB stick ben je toch veel beter af? Het is veiliger opslaan, sneller opslaan en lezen.

Ik heb laatst mijn floppydrive verwijderd. Ik hoef nooit meer zo'n ding in mijn pc te hebben. Ik heb een bootable Windows cd, dus daar heb ik het ook niet voor nodig. Dat is voor veel mensen de enige reden om een floppydrive te hebben trouwens :/

EDIT//

Je was me voor Ricardo

[ Voor 5% gewijzigd door Joe-star op 29-06-2005 19:44 ]

• TheovdS
Ricardo87 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:42:
offtopic:
Waar heb je dan eigenlijk die floppydrive voor nodig? BIOS updaten doe je in Windows, SATA drivers slipstream je in je Windows cd, dat was het dan wel weer... zolang mensen die ondingen blijven kopen blijven ze op de markt :/
Soms komt er weleens iemand naar je toe met een floppy, en af een toe een opstart floppy maken / gebruiken is ook wel eens handig.

• Joe-star
  • Niet online
theovds schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:44:
[...]

Soms komt er weleens iemand naar je toe met een floppy, en af een toe een opstart floppy maken / gebruiken is ook wel eens handig.
Je kan ook een bootable Windows cd maken. En je kan die bootcd's ook gewoon downloaden. Het zijn ISO's van niet meer dan 10 MB waarmee je ook gewoon Fdisk en MS-dos mee kan doen. Vaak zitten er ook andere progs bij zoals memtest.

Als er iemand naar me toe komt met een floppy lach ik hem uit :>

[ Voor 17% gewijzigd door Joe-star op 29-06-2005 19:47 ]

• Spixo
theovds schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:44:
[...]

offtopic:
Opstart floppy kan net zo goed een bootable USB-stick zijn, en die inhoud van die floppy (1,44MB) kan je makkelijk via de mail uitwisselingen.

Maarja, dit gaat waarschijnlijk een oneindige discussie worden... zo'n ding is ook maar 5 euro dus wat doe ik eigenlijk moeilijk :/

Ga gewoon ff terug naar die zaak die je dat verotte ding heeft verkocht ;)

EDIT//

Je was me voor Joe-star

[ Voor 4% gewijzigd door Spixo op 29-06-2005 19:47 ]

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Fido

C:\> park

Soms klopt de aansluiting van een floppydrive niet. Gewoon omdraaien die kabel ook al lijkt hij niet te passen i.v.m. uitsparing.

Verwijderd

offtopic:
Een floppy is echter tegenwoordig niet meer nodig.
Ik meende zelfs dat windows vroeger jaja win95 of 98 al een bootable cd default leverde.
en dan koosje gewoon boote maar dan naar dos.
en nog offtopicer ...dan dat andere ;) k'meende vroeger... jaja... bergen floppy's te hebben.
Maar k'heb ff rond om me heen gekeken haha ze zijn nergens meet te vinden :p

• Spixo
Om toch zeker te zijn, gebruik je een kabel als onderstaande?

Afbeeldingslocatie: http://www.7volts.com/cutfloppy.jpg

Heb je de floppydrive aangesloten *na* de "twist" in de kabel?

• TheovdS
Ricardo87 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:49:
Om toch zeker te zijn, gebruik je een kabel als onderstaande?

Heb je de floppydrive aangesloten *na* de "twist" in de kabel?
JaJa; Ik heb bij een oude PC de kabels uit de floppydrive getrokken en in de nieuwe gepropt.

• Spixo
theovds schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:52:
[...]

JaJa; Ik heb bij een oude PC de kabels uit de floppydrive getrokken en in de nieuwe gepropt.
Dan kan ik niet anders concluderen dan dat dat ding naar zijn moer is...

Althans, het lijkt erop dat je alles goed hebt geprobeerd.

• Frietsaus
  • Niet online
offtopic:
offtopic:
Sorry hoor, maar heb je daar problemen mee? Kijk er niet naar zou ik zeggen.
En ja ik heb nog een floppy drive, 5 euro voor een zwarte. Ik gebruik nog vaak genoeg floppy's voor BIOS flash etc.
Dat kan ook met een USB stick, maar ik heb al die floppy's al... En ja, de SATA drivers laad ik nog steeds in via floppy. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Frietsaus op 29-06-2005 20:01 ]

• Joe-star
  • Niet online
Voor 5 euro stuur ik m'n superdeluxe sony floppydrive naar je toe TS :D

• TheovdS
Joe-star schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:08:
Voor 5 euro stuur ik m'n superdeluxe sony floppydrive naar je toe TS :D
Is het een zwarte?

Ik heb net een mailtje naar Alternate :X gestuurd. Eerst ff afwachten dus.

• Joe-star
  • Niet online
theovds schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:14:
[...]

Is het een zwarte?

Ik heb net een mailtje naar Alternate :X gestuurd. Eerst ff afwachten dus.
Eeh nee. Maar ik heb nog wel een busje zwarte hoogglans liggen (8>

Verwijderd

ik gebruik uit goeie gewoonte ook nog altijd een floppy voor bios update... moet er trouwens in blijven zitten, al werkt ie niet... ben het covertje van m'n kast kwijt en een gat is minder mooi dan een niet-werkende floppydrive :*)

Verwijderd

offtopic:
Wij moeten op school nog werkstukken op floppy inleveren :+ .

• Joe-star
  • Niet online
Ik vind het trouwens best schandelijk dat er nog steeds producenten zijn van behuizingen die écht van die gleuven in hun behuizingen maken.

Dit dus

Dat die bays voor Tapedrives erin moeten blijven ok. Er is natuurlijk nog veel apparatuur dat van die bay gebruik maakt.

[ Voor 24% gewijzigd door Joe-star op 29-06-2005 20:27 ]

• Spixo
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:23:
[...]

Wij moeten op school nog werkstukken op floppy inleveren :+ .
Twee jaar geleden zat ik ooit eens in de klas, zegt de docent opeens dat ik mijn presentatie met de beamer op dat moment moest doen. Was ik vergeten, oeps :X

Dus ik naar beneden die beamer halen, floppy van de plank afgepakt, schuifje opzij geschoven... 3x mijn passer er doorheen geduwt.... "ooh mevrouw, sorry hij pakt de floppy niet ofzo"

Sindsdien mag alles op cd :+

• Joe-star
  • Niet online
Ricardo87 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:26:
[...]

Twee jaar geleden zat ik ooit eens in de klas, zegt de docent opeens dat ik mijn presentatie met de beamer op dat moment moest doen. Was ik vergeten, oeps :X

Dus ik naar beneden die beamer halen, floppy van de plank afgepakt, schuifje opzij geschoven... 3x mijn passer er doorheen geduwt.... "ooh mevrouw, sorry hij pakt de floppy niet ofzo"

Sindsdien mag alles op cd :+
Zo'n gast was er dus een maand geleden bij ons ook in de klas.

"Ja, ik kon het niet op de server zetten, ik heb het ook diskette staan" Die kreeg mooi een extragratis pardon en een herkansing.

Maar om het even bij diskettes te houden. Ze zijn gewoon verouderd. Net als casettebandjes zie ik diskettes liever vandaag dan morgen verdwijnen. Natuurlijk worden ze nog wel eens meegeleverd bij producten. Bij mijn 500 euro tft zat ook nog een diskette met firmware, maar dan kan ik het nog wel door de vingers zien. Ik vind gewoon dat USB sticks een verplichte aanschaf moeten zijn voor scholieren. Ook bedrijven moeten het gebruik van usb of FW aanmoedigen. Diskettes gaan snel kapot, hebben weinig opslag, vereisen een aparte drive en kosten meer geld om te produceren, zijn milieu onvriendelijker dan eenmalig een usb stick maken. etc
Pagina: 1