Toon posts:

(mini)jag naar 6 tulpies??

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Peeps,

Ik heb hulp nodig,
Ik heb een laptop met een normale mini jag koptelefoon uitgang. En ik heb een cheap ass 5.1 geluidsetje met 6 tulp ingangen.

Mijn vraag, is er een converter die hier iets mee kan of zijn er kabeltjes te koop, waar ik iets mee kan.

Ik heb inmiddels links en rechts gekeken, maar er lijkt niet echt een oplossing te zijn.. Misschien dat iemand iets weet??

Thnx

Michel

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je zoekt op 'jack' kom je wellicht verder :) Tulp (RCA) naar 3.5mm jack kabeltjes bestaan en zijn bij elke winkel die iets met audio of electrotechniek doet te krijgen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
nou, mini jack is stereo, dus naar 5.1 zal je zeker niet gaan redden! Je kan wel van mini jack naar 2x tulp, dan heb je dus gewoon stereo geluid. In elke elektrozaak te koop. Als je 5.1 geluid wilt hebben zul je een USB geluidskaart moeten kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door The_MAN op 29-06-2005 19:35 ]

Verwijderd

wat je ook kan doen, gaat natuurlijk geen surround opleveren, is zelf via de 3.5mm naar 2 tulpjes gaan, die dan opsplitsen naar 6 tulpjes met het basisch kniptang en plakband- werk voor de minder gevorderde... gaat natuurlijk niet echt schitterend klinken, maar met audio mag je redelijk wat knoeien... een externe audigy via usb lijkt me geschikter (maar ook ietwat duurder)

Verwijderd

How cheap ass is dat setje? Meestal heft zo'n setje namelijk ook een 2 kanaals ingang.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus zitten kijken maar er zit dus alleen maar een 6 tulp ingang op. Helaas ook niet een ingang die je kan doorlussen of zo.

Ik weet dat de geluidseffecten niet ideaal gaan worden en dat het stereo blijft. Waar het mij omgaat is dat ik wel alle zes de boxen aangestuurd wil hebben.
Hoopte alleen dat er strandaard kabel-tjes voor waren of een eenvoudig convertertje.

Ik denk dat het inderdaad het betere knip plak en soldeer werk gaat worden.

Of heeft iemand anders nog een idee??? 8)7

In elk geval Thnx voor de medewerking all.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56
Wat gebeurd er als je met een minijag > 2x tulp alleen FL en FR (Front Left en Front Right) aansluit...? Volgens mij doen veel van die cheapass setjes ook wel iets met stereogeluid.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
XanderH schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:58:
Wat gebeurd er als je met een minijag > 2x tulp alleen FL en FR (Front Left en Front Right) aansluit...? Volgens mij doen veel van die cheapass setjes ook wel iets met stereogeluid.
Idd, topicstarter, over welk setje heb je het?

Anders kun je ook nog altijd 2splitters kopen, en dan 3 maal minijack naar tulp.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Loop een winkel binnen en stel je voorstel voor, met verloop pluggen kan dit, alleen is het nogal onzinnig om een stereo kanaal over 5 speakers en een sub te gaan verdelen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.