Rollover werkt niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-05 09:13
Beste Tweakers,

Hoewel ik al jaren een IT opleiding volg had ik nog geen homepage. Daar moet deze zomervakantie maar eens verandering in komen! Even oude weggezakte kennis opfrissen en gaan met die banaan!

Ik wil een rollover image gebruiken, dus even flink lopen searchen op GOT. Daar bleek een kant-en-klaar scriptje op te staan (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/875989, post van Blues).

Ik snap best wat het script doet, maar gek genoeg werkt het bij mij niet. Niks geks gedaan, gewoon gecopypaste en de juiste waarden ingevuld, maar hij geeft alle tekst weer ipv alleen de geselecteerde.

In dezelfde post wordt gelinkt naar http://www.bholdcompany.com/sub.asp?page=2, ook dit script maar eens gejat, filenamen aangepast en .js file in de header gezet: Zelfde resultaat.

Wat vergeet ik/mis ik/doe ik fout???

[ Voor 5% gewijzigd door xilent_xage op 29-06-2005 20:34 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:10

Cyphax

Moderator LNX
Die div staat standaard op zichtbaar... bedoel je dat?
Zet in je stylesheet dat ie 'm standaard op display: none zet bijvoorbeeld.
Maar er zijn wat andere zaken niet in de haak;
_sVisual is not defined en _oVisual ook niet.
Daar moet je even wat aan doen. Het is misschien slimmer zelf een rollover te maken, is niet moeilijk en je snapt beter wat je aan het doen bent ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Cyphax op 29-06-2005 19:26 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 22:25

Zoefff

❤ 

Heb je misschien voorbeelden online staan van wat je al geprobeerd hebt, en wat precies de bedoeling is?

Als je een rollover voor een menu wilt maken, kan dat tegenwoordig namelijk ook prima zonder javascript, en dat geld natuurlijk niet alleen voor menu's.

Met de CSS 'actie' (hoe heet zoiets eigenlijk?) :hover kan je heel eenvoudig het achtergrondplaatje van een element veranderen, zonder dat daar allemaal javascript aan te pas hoeft te komen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-05 09:13
sorrie, ik had al het advies om zelf iets te bouwen ter harte genomen en ik ben er uit. Soms is zelf maken idd makkelijker dan jatten! Bedankt anyway!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Zoefff schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:46:
Met de CSS 'actie' (hoe heet zoiets eigenlijk?) :hover
offtopic:
Een pseudo-class ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tonio op 30-06-2005 08:06 ]

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:39
xilent_xage:
sorrie, ik had al het advies om zelf iets te bouwen ter harte genomen en ik ben er uit. Soms is zelf maken idd makkelijker dan jatten! Bedankt anyway!
daarom

Motor onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.