Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik wil alle PC-onderdelen monteren op zelfgemaakt "iets"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Omdat ik mijn PC propvol shit heb zitten, denk ik erover om alles uit de systeemkast te slopen, en op een eigengemaakte constructie te schroeven.
De reden hiervoor is o.a. dat niet alles lekker past in de huidige kast:
4x HDD + 4x CD-R(W)/DVD-R(W) + de nodige standaard kaartjes: de kabels staan nogal strak.
Ook warmte speelt een rol. Mijn PC staat meer aan dan uit, en vier HDD's die letterlijk op elkaar staan kan natuurlijk niet gezond zijn.
En bovendien lijkt het me een leuk gezicht om alles in een totaal afwijkend "iets" te zien draaien, ipv de standaard grijze bak op het bureau.
Ik heb binnenkort vakantie dus tijd zat om dit project te realiseren. :)

Ik zat te denken aan een houten plank die als mainboard fungeert, met metalen bevestigings-dingen erop. Dit alles wordt bedekt met een plexiglas deksel-achtig iets.
MIsschien komt de "PC" zelfs aan de muur te hangen, you never know :D
Op deze manier kan ik alles rangschikken zoals ik wil, en gaat alles goed passen hopelijk :)

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Ik wil de boel goed gekoeld houden, dus ik win al iets door alles ver van elkaar te plaatsen in de nieuwe kast. En hoe zit het met stroom en aarde en al die shit? Neem aan dat ik hier weinig aandacht aan hoef te schenken?

Ik hoop dat mijn idee een beetje duidelijk is, ik ga hoe dan ook binnenkort de boel slopen en iets proberen te maken :P
Als ik iets op papier kan zetten, dan post ik het wel een keertje! Alvast bedankt voor het meedenken! :*)

Verwijderd

waarom heb je 4x CD-R(W)/DVD-R(W) :? als je met 1x DVD + 1x DVD-R(W) hetzelfde kunt? Je kunt die 2 x cd-r weghalen lijkt me...scheelt weer wat ruimte..

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/router-mods-2.jpg
Bedoel je zoiets, maar dan aan jouw eisen aangepast?

Verwijderd

Met zoveel spullen blijf je denk ik altijd last houden dat de onderdelen dicht bij elkaar moeten zitten. Of je zou ergens speciale kabels moeten kunnen vinden die ervoor zorgen dat alles "ver" uit elkaar kan. Verder wens ik je veel succes met je project.

Verwijderd

er bestaan in elk geval IDE kabels van 1.20m die standaard verkrijgbaar zijn... langere zal moeilijk worden om zoeken... je kan ze msch aan je muur hangen en der een spinnetje van maken... (wel niet zo praktisch om 1 cd vanonder tegen de vloer in te steken, en derna op het laddertje te kruipen voor de 2de, maar tis wel es iets anders :*)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:36:
waarom heb je 4x CD-R(W)/DVD-R(W) :? als je met 1x DVD + 1x DVD-R(W) hetzelfde kunt? Je kunt die 2 x cd-r weghalen lijkt me...scheelt weer wat ruimte..
Tsja, waarom niet he? Waarom modden mensen cases als je met dezelfde grijze kasten hetzelfde kan ;)
Vind het wel gaaf uitzien, en ik wil het liefst zoveel mogelijk zooi aangesloten zien. Heb niet voor niks al die slots vij :P

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:11

RicX

Het leven is geen ponypark

uhm.... vraagje... als je je moederbord op zo een houten plank wil bevestigen, lijkt me het beter als je dit niet met
metalen bevestigings-dingen
doet. Kan namelijk een beetje kortsluiting veroorzaken :+
Beter is om gewoon plastic afstandbusjes te gebruiken en daar een boutje doorheen jassen.

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• nonan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
hoezo nou weer kortsluiting? in een normale kast zit het ook met ijzeren bevestigingsdingen vast..

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

RicX schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:21:
uhm.... vraagje... als je je moederbord op zo een houten plank wil bevestigen, lijkt me het beter als je dit niet met
[...]
Beter is om gewoon plastic afstandbusjes te gebruiken en daar een boutje doorheen jassen.
boutje is ook metaal >:)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

RicX schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:21:
[...]
In je pc is ook alles van metaal, dat geleid overigens ook beter, i.v.m. warmteafvoer

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:59:
[...]

In je pc is ook alles van metaal, dat geleid overigens ook beter, i.v.m. warmteafvoer
Nee, airflow (luchtcirculatie) zorgt voor de warmteafvoer. Het metaal is voor stevigheid en zorgt er voor dat electromagnetische storing niet teveel stoort op omliggende apparatuur (Kooi van Faraday). Storing op je AM-radio voorkom je trouwens toch niet als er een computer in de buurt staat, FM heeft er geen last van.

Daarnaast zorgt een metalen kast ook voor de aarding van alle componenten, zoals harddisken, insteekkaarten, e.d. Bij een niet geleidende behuizing kun je alle onderdelen onderling verbinden met draad. Kijk uit voor kortsluiting, verbind de goede punten. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door PD2JK op 30-06-2005 23:11 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Hey grappig, ik ben op mijn school ook bezig geweest met zoiets.
Toen hadden we een plank en daar hadden we gewoon het moederbord, HD, CD-rom, floppy en voeding opgeschroefd. En dat doet het nog steeds perfect, we hadden het toen een plank pc genoemd :P . (nog ff foto zoeken)

Hallo!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ben zelf hier ook mee bezig..maar dan in een houten kast van 40x50x70. Zelf gebruik ik gewoon een backplate + PCI sloten van een oude kast. Als je mazzel hebt is die van je hudige kast te demonteren.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17
Prutz0r schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:09:
[...]

Nee, airflow (luchtcirculatie) zorgt voor de warmteafvoer. Het metaal is voor stevigheid en zorgt er voor dat electromagnetische storing niet teveel stoort op omliggende apparatuur (Kooi van Faraday). Storing op je AM-radio voorkom je trouwens toch niet als er een computer in de buurt staat, FM heeft er geen last van.

Daarnaast zorgt een metalen kast ook voor de aarding van alle componenten, zoals harddisken, insteekkaarten, e.d. Bij een niet geleidende behuizing kun je alle onderdelen onderling verbinden met draad. Kijk uit voor kortsluiting, verbind de goede punten. ;)
En dit ga ik even volledig tegenspreken:
Binnenhouden van straling is niet nodig, anders zouden plexi kasten ook verboden zijn ivm storing.
Aarden is een beveiliging tegen stroomlekken op de buitenkant van de kast, als je geen geleidende kast hebt hoef je ook niet te aarden.
En het metaal heeft wél een deels warmte afvoerende werking, het is al langer bekend dat niet metalen kasten iets meer airflow nodig hebben voor een zelfde temperatuur.

Verder denk ik dat de TS gek is, ik heb mijn kast altijd zo leegmogelijk gehouden.

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:11

RicX

Het leven is geen ponypark

nonan schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:26:
hoezo nou weer kortsluiting? in een normale kast zit het ook met ijzeren bevestigingsdingen vast..
Die precies op maat zijn gemaakt... Als je iets zelf gaat maken heb je al gauw dat je ergens een millimeter ernaast zit, en om door een millimeter onnauwkeurigheid je hele mobo weg te kunnen gooien is ook weer eens zoiets :P

En nog even iets:
cryforhelp schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:40:
Binnenhouden van straling is niet nodig, anders zouden plexi kasten ook verboden zijn ivm storing.
Aarden is een beveiliging tegen stroomlekken op de buitenkant van de kast, als je geen geleidende kast hebt hoef je ook niet te aarden.
En het metaal heeft wél een deels warmte afvoerende werking, het is al langer bekend dat niet metalen kasten iets meer airflow nodig hebben voor een zelfde temperatuur.

Verder denk ik dat de TS gek is, ik heb mijn kast altijd zo leegmogelijk gehouden.
Dit is eigenlijk maar muggenzifterij, want het kleine verschil dat et uitmaakt om een metalen kast te hebben (wat betreft koeling) is echt wel verwaarloosbaar !!!

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
cryforhelp schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:40:
[...]

Nou loop je een beetje uit je nek te lullen. Aarding is er niet alleen maar omdat je dan pijn aan je vingertjes kan krijgen. Als er ergens stroom weglekt (kan door allerlij dingen, metalen tafel, audio kabel enz.) dan belast je de onderdelen die daar aanzitten verkeerd en kunnen die kapot gaan. Aarding helpt daartegen (aardlek vliegt eruit).

Over die straling: het ligt er maar net aan wat je er naast hebt staan maar de hoeveelheid straling die je pc afgeeft is best groot. Als je er niets bij hebt staan dan maakt het niet echt uit maar als je dat dus wel hebt heb je een probleem. (zelfde als je een mobieltje naast boxen hebt liggen en je gebeldt wordt). Het ligt aan je situatie maar het is niet zo dat die straling nergens kwaad kan.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@ Straling = gewoon met kippe(n?)gaas een kooi van Faraday maken. Met een tangetje kun je evt gaten erin maken. Ander voordeel is dat het makkelijk te buigen is, dus elke vorm aanneemt.

==
hoi

Pagina: 1