Toon posts:

Scanner Dilemma: Om van te kotsen zo erg!! Help!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik, of liever gezegd een kennis van me, heb een probleem met een Umax Astra 2000U. Deze scanner is onder de USB port aangesloten en kan uitsluitend dat aan. parallel is onmogelijk. Nu is het prbleem dat deze op een nieuwe computer (PIII800, 256MB, MSI 6309, ASUS V3800, WinME) niks doet, althans de scannersoftware reageerd niet. Er kan volgens omnipage en al die andere zooi geen scanner gevonden worden. Het programma met de Twain drivers heet Vistascan o.i.d. en moet volgens de website moet de huidige versie 3.52 geschikt zijn voor ME. Toch een update van www.windrivers.com gedownload, maar die schijnt dan speciaal voor 2000 te zijn terwijl ie onder het hoofdstuk ME stond.

Het gekke is nu dat de scanner het op z'n oude systeem (PII350, 128MB, rest geen idee)en deze ook met ME. Het verschil is is dat op deze comp de update zat en op z'n nieuwe de volledige. Maar dat mag niet uitmaken.

Verder is het zo dat op de nieuwe PC de wizard scanner&camera van WinME zelf (ingebakken standaard) de scanner gewoon pikt en leuk een plaatje scant. helaas is dat niet compatible met de OCR software, dus heeft ie er niets aan, aangezien ie veel tekst scant.

Dus: WinME zelf scant wel, maar de software enzo niet. Wie weet dit. ik ben goed op gebied van computers, maar dit is echt een raadsel voor mij. Alle drivers al een keer installed en uninstalled etc. Zelfs bios USB instellingen aangepast maar het wil niet baten :( :(

Heeelp!!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee??