Toon posts:

Voeding ventilator op 5v?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een noname (denk ik dan iig) voeding van 400Watt, zat geleverd bij een of andere t313 case.

Ik heb sinds een paar dagen mijn voedingventilator op 5v gezet (wat met soldeerbout geklooid :P)

Nu is mijn pc echt stil; heb overigens ook van die zalman coolers op mijn videokaart en processor.

Maar nu was mijn vraag: is dit niet erg? ik heb geen extra gat in de voeding waar ik nog een ventilator zou kunnen prikken.

PC is trouwens overgelockt; een AMD 64 3200+ dat standaard op 2ghz liep, loopt nu op 2.6 ghz en wordt idle 38graden en stressed 50

Kan mijn voeding nu niet in de fik vliegen?

Groeten,
Mick

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 17:31

MBV

Een goede voeding kan niet in de fik vliegen vanwege een temperatuurbeveiliging. Een slechte voeding wel.

Hoe warm wordt het metaal van de voeding? Warmer dan de lucht die eruit komt? Dan heb je meer koeling nodig, meestal is 7v wel genoeg. Ik heb een fanmate ertussen gezet, en regel hem nu precies zo dat de lucht niet te warm wordt.
offtopic:
Weet iemand of een TNT2 videokaart in de fik gaat vliegen als je het koelblokje niet meer langer dan 1 sec beet kan houden? :+

Verwijderd

Topicstarter
Als ik niks doe op me computer dan komt er gewoon koude lucht uit en als ik aan het gamen ben dan komt er denk ik iets van 20 - 30 graden lucht uit...

• MBV

MBV

En hoe warm wordt het metaal van je voeding? Ik dacht eerst ook dat 5v prima ging, totdat ik de voeding beetpakte :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry vergeten te zeggen :P lucht die uit voeding komt is warmer dan t metaal....

• MBV

MBV

Dan lijkt me dat niet echt kwaad kunnen. Magoed, ik ben geen expert :).

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
MBV schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:23:
offtopic:
Weet iemand of een TNT2 videokaart in de fik gaat vliegen als je het koelblokje niet meer langer dan 1 sec beet kan houden? :+
offtopic:
probeer het uit en post je results
:+

[www.ganzz.nl]

Pagina: 1