Meer stream-info mogelijk in iTunes?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023
Ik heb een klein vraagje over iTunes, waarop ik het antwoord nergens anders heb kunnen vinden.

Ik gebruik iTunes vooral om mijn favoriete stream af te spelen, namelijk die van Etn.fm (klikbaar voor directe link stream).

Nou draaide ik die voorheen ook vaak in winamp, en daar zag ik zo mooi in dat balkje met current track enzo langskomen welke set er op dat moment gedraaid werd.
Echter, in iTunes zie ik dat niet, ik zie alleen de naam van het station zelf staan de hele tijd, waardoor ik geen idee heb welke set er op dat moment gedraaid wordt.

Ik kan me niet voorstellen dat winamp die functie wel heeft en iTunes niet, maar ik heb nergens kunnen vinden waar ik zoiets kan instellen ofzo. Iemand die het wel weet?

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb je al geprobeerd om te klikken op de naam van het station? Als ik dat nl. doe veranderd het op dit moment van "ETN.FM Trance channel - trance livesets and DJ shows 24/7" naar "Flutlicht - Infinity Live At Amnesia 31-07-2003".

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023
Daedalus schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:21:
Heb je al geprobeerd om te klikken op de naam van het station? Als ik dat nl. doe veranderd het op dit moment van "ETN.FM Trance channel - trance livesets and DJ shows 24/7" naar "Flutlicht - Infinity Live At Amnesia 31-07-2003".
Hey verrek de naam van het station wordt idd afgewisseld met de naam van de set...
Had ik helemaal niet door! 8)7

Maar goed, is het bijvoorbeeld ook mogelijk dat hij in Msn 7 laat zien welke set er gedraaid wordt, of kan hij daar alleen maar de naam van het station laten zien?

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik weet niet of MSN 't zo lust, maar je kunt voor Snak (een IRC programma) een AppleScript schrijven die de "now playing" info in 't kanaal dumpt. Zo'n scriptje ziet er bijvoorbeeld zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
on run
    tell application "Snak"
        tell application "iTunes"
            set info to {name, artist} of current track
        end tell
        set command to "/me hoort " & item 1 of info & " van " & item 2 of info & "."
        do command
    end tell
end run

En aan "info" kun je dan alle variabelen toekennen die iTunes kent, die zijn te vinden in de help-functie van Scripteditor.