Domeinnaam op eigen naam laten zetten

Pagina: 1
Acties:

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:34
Ergens in 2001 heb ik, als particulier, een domeinnaam geregistreerd bij ashosting. Na wat problemen (bug in php waardoor vbulletin het geheugen van server liet vollopen ofzo) moest ik weg. Hun hadden mijn site uitgeschakeld om problemen te voorkomen, ik zette hem weer aan, want ze hadden nog niet gebeld (dat was lang geleden). Om het kort te houden, ik moest een andere host zoeken omdat de kosten voor het heen en weer rijden van hun te hoog werden.

Nu zit ik dus al sinds een jaar of 2, 2 1/2 bij een andere host, maar blijkbaar is er toen iets fout gegaan waardoor het domein nog steeds op naam van de eerste host staat (je kon toen als particulier nog geen .nl registreren)

Omdat ik wegens veel gebruik (not) weer overstappen naar een goedkopere host, maar om te verhuizen moet die op mijn naam staan. De huidige hoster mag dit niet doen (sidn regelement) en ashosting weigert elke medewerking. (opmerkingen als: "Dat kunnen wij niet voor je regelen. Je had het domein niet mogen verhuizen." en "Dan hadden ze het domein niet moeten verhuizen...")

Dat er wat fout is gegaan okee, maar ashosting weigert gewoonweg elke medewerking, is er nog iets dat ik hieraan kan doen, ik betaal tenslotte voor et domein en niet zij.

dit is geen link

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
De website van de SIDN vertelt mij dat de NLIP misschien kan helpen in dit soort gevallen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45
Shadow19 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:14:
..., is er nog iets dat ik hieraan kan doen, ik betaal tenslotte voor et domein en niet zij.
dit soort geintjes is dus exact de reden dat ik toen voor een .org gekozen heb (.com was al in gebruik).

Officieel is je 1e hoster eigenaar van het domein. Dat is dus ook meteen het grootste probleem van toen: gezeik met hoster? je hebt geen poot om op te staan dat het jouw domein zou zijn.

Via SIDN en je nieuwe provider zou je iets kunnen PROBEREN, 't is natuurlijk wel toevallig dat jij domein achternaam.nl hebt en hun die zogenaamd hebben terwijl jij daar klant was. De constructie is dan wel duidelijk. Maar of er wat mee gedaan kan worden.. geen idee.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Gewoon niet meer betalen voor je domein, en vanaf dat punt in de gaten houden wanneer die weer beschikbaar komt, en dan direct weer registreren via een andere registar.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12-2025
Dat dit niet op eigen naam kon destijds is ook maar gelul, ik heb al jaren een .nl en die heeft van begin af aan op mijn eigen naam gestaan. en nee ik had destijds geen kvk inschrijving...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 22:54
Het kan aan mij liggen, maar ik snap niets van je verhaal?
Je had het domein niet mogen verhuizen." en "Dan hadden ze het domein niet moeten verhuizen...")
Het domein staat op naam van ashosting maar je hebt hem onlangs verhuisd naar een andere provider? Dan kan je huidige provider toch gewoon de whois gegevens muteren?

Zie trouwens ook:
Ik wil mijn domein bij een andere deelnemer onderbrengen, maar mijn huidige deelnemer wil daar niet aan meewerken. Kan SIDN hem daartoe dwingen?

Het niet meewerken aan de verhuizing van een domein betekent belemmering van het vrije handelsverkeer. SIDN steunt deze houding niet en zal een verzoek tot verhuizing van een domein, ingediend door de nieuwe deelnemer middels het daartoe bestemde formulier, dan ook altijd honoreren, mits uiteraard aan het gestelde in het Reglement voor registratie van .nl-domeinnamen is voldaan.

[ Voor 48% gewijzigd door internetinfo op 29-06-2005 19:37 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45
internetinfo schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:36:
Het kan aan mij liggen, maar ik snap niets van je verhaal?

[...]
...
Zie trouwens ook:

[...]
Ja, mijn domein verhuizen...

Zolang ashosting de contractant is, en de aanvraagpapieren getekend heeft (overeenkomst enz) is DIE de eigenaar, en is ts slechts iemand die claimt eigenaar te zijn.

• internetinfo
DJSmiley schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:38:
[...]

Ja, mijn domein verhuizen...

Zolang ashosting de contractant is, en de aanvraagpapieren getekend heeft (overeenkomst enz) is DIE de eigenaar, en is ts slechts iemand die claimt eigenaar te zijn.
Ja maar uit jouw quote blijkt dat het domein al is verhuisd? Ze zeggen immers "had je je domein maar niet moeten verhuizen". Of hebben ze stampij lopen maken bij de SIDN dat domein onterecht is verhuisd? (Dan kan je ook nog rekenen op boete van €50). Als het domein weg is bij hun kan je ermee doen wat je wil.. Als ik een domein registreer en ik muteer in de DRS het domein naar donald duck, woonplaats Duckstad dan is het domein nog steeds van mij hoor :)

edit:

Marcel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door internetinfo op 29-06-2005 20:29 ]

• Shadowtje
Domeinnaam is al in 2001 verhuist en ik betaal er ook al sinds die tijd voor, verder heb ik nog steeds de mails liggen waarop staat dat ik mijn naam moet verhuizen.

Ik ga vanavond eens mailen naar het "hoofdbedrijf" van de hoster, mail zal vast wel bij dezelfde persoon aan komen, maar je weet et nooit :)

dit is geen link

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:11
off-topic: Donald Duck woont in Duckstad ;)

Wat ben je in eerste instantie overeengekomen met de provider waar het domein geregistreerd stond?

• Shadowtje
Marcel schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:25:
Wat ben je in eerste instantie overeengekomen met de provider waar het domein geregistreerd stond?
Hoe bedoel je?
Bedoel je de eerste op wiens naam het nu nog steeds stond? (niets overeengekomen, ik moest weg)
De tweede: daar draait de zooi nu al een paar jaar op, maar ik mag er verder niets mee omdat die niet op mijn naam staat.

dit is geen link

• internetinfo
Shadow19, nogmaals: Als ik het goed begrijp ben je van provider A naar provider B gegaan met je domein. Daarmee ben je dus compleet van provider en ook hosting veranderd.
Echter zijn de gegevens van provider B in de whois blijven staan, terwijl het domein bij provider B zit. Nu je naar provider C wil wil provider B niet meewerken omdat hij op naam van provider A staat?

Als bovenstaande situatie juist is: Hoe heb je het domein in de eerste instansie kunnen verhuizen dan? Ik zou gewoon even een mail naar "legal at sidn . nl" doen en de situatie uitleggen.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:11
Ik bedoel op het moment dat "jouw" domeinnaam geregistreerd werd. Werd dit op hun naam gezet, met daarbij eventueel de mogelijkheid om dit naderhand op jouw naam te zetten, of werd niet duidelijk gemaakt dat het sowieso niet op jouw naam werd geregistreerd. Ik vind het namelijk erg vaag dat er een verhuizing van het domein heeft plaatsgevonden: of de nieuwe provider heeft de sidn-regels aan zijn laars gelapt en is er mee weggekomen (waarbij de oude provider heeft liggen slapen) , of de oude provider heeft de verhuizing toegestaan. Er moet toch ergens een ondertekend registratiecontract en een verhuisformulier liggen.
Pagina: 1