Toon posts:

Triple Monitor Setup Werkt Niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg mijn 3e TFT scherm NIET aan de praat. Ik heb gekeken op GoT met de search funtie maar kom er niet uit. Als eerste mijn setup :

- Asus A8N Premium
- 2x Asus 6800Ultra SLi
- 2x 435E TFT 17"
- 1x 481S TFT 19"
- PCI S3 Trio

Ook als ik alleen de PCI kaart aansluit krijg ik geen beeld, ook niet bij het opstarten. Echter als ik de PCI-e kaarten eruit haal en alleen op de PCI werkt het wel single. Heb de laatste BIOS ( 1007 ) en kan niets vinden in de BIOS zelf. TFT Scherm blijft op standby dus lijkt me geen driver questie. Dit alles op XP SP2.... Overzie ik iets ?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

die S3 trio kaartjes houden er niet van om niet PCI-Master te zijn...
als je ze combineert met andere kaarten werkt het gewoon niet...
probeer eens een andere PCI videokaart. dat werkt waarschijnlijk wel

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:19:
die S3 trio kaartjes houden er niet van om niet PCI-Master te zijn...
als je ze combineert met andere kaarten werkt het gewoon niet...
probeer eens een andere PCI videokaart. dat werkt waarschijnlijk wel
Hmm, zal ik even een kaartje moeten lenen. Dit was het enige wat ik zo kon vinden. Ligt het puur aan de S3 dan ?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:32:
[...]

Hmm, zal ik even een kaartje moeten lenen. Dit was het enige wat ik zo kon vinden. Ligt het puur aan de S3 dan ?
ja het ligt puur aan dat S3 Trio kaartje
misschien dat een S3 Virge wel mee zou willen werken.
persoonlijk zou ik voor een slagje moderner gaan, en een PCI versie van een GF2 of Matrox Milennium (M1 of M2) nemen

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

in 't bios moet je primary graphics adapter op pci zetten, standaard is dat pcie. Zit onder pci-pnp devices oid.

Verwijderd

Topicstarter
Matrox kaartje werkte wel, echter kan deze niet op een hoge resolutie en ziet het er niet uit. Toch maar even zoeken voor een leuk PCI kaartje. Of zijn er betere oplossingen ?

Hier een pic ( URL foto is groot ! ) :

http://home.planet.nl/~roeth019/DSC01029.JPG

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:05:
Matrox kaartje werkte wel, echter kan deze niet op een hoge resolutie en ziet het er niet uit. Toch maar even zoeken voor een leuk PCI kaartje. Of zijn er betere oplossingen ?

Hier een pic ( URL foto is groot ! ) :

http://home.planet.nl/~roeth019/DSC01029.JPG
Ligt aan je budget he, wat voor PCI kaartje je neemt ;).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:11:
[...]

Ligt aan je budget he, wat voor PCI kaartje je neemt ;).
Wilde eerst de matrox kaart kopen die 3 mon. aan kan, maar gezien ik veel game zit dat er niet in :'(

Verwijderd

Topicstarter
In hoeverre zou je hiermee kunnen gamen ?

http://www.micro-mail.nl/...frameset&ARTNR=16.081.105

Zou toch leuk zijn zo een setup gezien ik ook veel 3max en photoshop + maya open heb staan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op een niet nader genoemde Matrox kom je niet op hogere resoluties maar op een S3 Trio wel :? :? :?

Die S3 krijg je aan de praat door zoals gezegd in BIOS de Primary Display op PCI te zetten ipv PCIe. Maar dan nog - deze beestjes hebben meestal 1 of 2MB, bij hoge uitzondering 4MB.

Ervan uitgaande dat je op 32b kleur wil draaien betekent dat respectievelijk 640x480, 800x600 of 1024x768 resoluties.

Wat je voor een beetje modern scherm met een hogere native reso wilt hebben is een PCI kaart met minstens 8MB (daar kom je mee tot 1600x1200) - als je een beetje op een beurs rondneust kun je zelfs 8/16MB PCI kaarten met DVI vinden, dat zou helemaal ideaal zijn - en je bent niet meer dan EUR 5 kwijt ;)

Oslik blyat! Oslik!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 17:28
er zijn ook pci versies van de fx5200 te krijgen en volgens mij ook van de fx5600. Hoger niet meer, maar als je hier één van de beeldschermen op aansluit en die andere twee op de 6800sli's dan moet het nog redelijk gamen denk ik. :)

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 30-06-2005 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat de P750 dual DVI ondersteunt en 1x TV Out. Zou dit betekenen 2x DVI en 1x Tulp ? Moeten wel 3 TFT schermen aan komen en niets met TV Out als het kan.

http://shopmatrox.com/europe/products/datasheet.asp?ID=185
Pagina: 1