Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PC Zaak]Prijsverhoging na sluiten overeenkomst

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• BigDplayboy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 20:24
Heb gisteren bij Pczaak.nl (hij HAD slechte reacties hier bij shopsurvey) een dual-core Athlon64 X2 4400+ besteld voor ongeveer 450,-. Ik heb die gisteren besteld en betaald wat volgens artikel 2 van de algemene voorwaarden op hun site betekent dat er een overeenkomst is gesloten.

Krijg ik vandaag eerst een mail dat m'n order verandert is naar "verwerken", dat ie dus in behandeling is genomen:
Nu uw betaling door ons is ontvangen zullen wij er ons voor inzetten om uw
bestelling zo snel mogelijk bij u te bezorgen, ons streven is om dit binnen 3
tot 7 werkdagen te realiseren, echter door drukte is het voor ons niet altijd
mogelijk om de klant te informeren als een artikel minder snel leverbaar is of
bij onze leverancier in backorder staat. (p.s. datum ontvangen = valuta datum)
Heeft u na 5 werkdagen niets van ons vernomen bel ons dan gerust, op 0164-685824

Met vriendelijke groeten, hét PC Zaak team.
------------------------------------------------------
Uw orderstatus is veranderd.
De nieuwe status van uw order is: Verwerken
Krijg ik een half uur later deze mail:
Beste, de door u bestelde proc. stond voor een verkeerde prijs, deze is nu aangepast naar de correcte prijs en bedraagt € 595.- incl. btw.
Graag even laten weten of u de bestelling wilt behouden met bijbetaling of annulering.

Graag even per mail of per telefoon bevestiging binnen 48 uur.

met vr.groet, marcel, pc zaak.
Nu sta ik toch volledig in mijn recht als ik zeg dat de koopovereenkomst gisteren is overeengekomen tegen de oude prijs. En dat een prijsverhoging die de dag erna doorgevoerd wordt niks meer te maken heeft met onze overeenkomst ... ?!?!?!
Artikel 3 van hun Algemene Voorwaarden zegt weliswaar dat prijsverhogingen moeten worden doorgegeven, blablabla... Maar dit kan toch geen invloed meer hebben op een produkt dat de dag ervoor besteld en betaald is!

Iemand meer inzicht hierin?

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:49
Waarschijnlijk zal er vast wel ergens staan "prijsfouten voorbehouden" oid?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 14:20

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Een typische zaak van: typefouten voorbehouden. Het gaat er dan een beetje om of € 450,- een redelijke prijs kan zijn voor zo'n chip of dat je hiermee een fout duidelijk kon verwachten. De laagste prijs in de PW is 587,50 dus ik denk dat je duidelijk kan zien dat die prijs niet klopte.
Hij legt het je netjes voor dus ik vrees dat je geen kans maakt om dat ding voor die prijs te scoren...

• BigDplayboy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 20:24
Tja, maar ik het dan ook over gisteren toen de prijs ook in de pricewatch dus 50,- lager stond.
Ik zie dat er geen grafiek met de prijzenhistorie te zien is bij de X2 4400+ :(

En in de orderbevestiging staat dus:
PC Zaak
Ordernummer: 17559
Klik hier voor een overzicht van uw bestelling:
http://www.pczaak.nl/cata...y_info.php?order_id=17559
Datum bestelling: dinsdag 28 juni, 2005

Artikelen
1 x Athlon64 X2 4400+ 939 box Toledo (0) = €541.45
BTW (19%): €86.45
Sub-Totaal: €541.45
Verzekerde verzending (Na ontvangst van uw betaling wordt uw bestelling door ons
verwerkt.): €8.50
Totaal: €549.95

LET OP:
Bij vooruitbetaling: banknr. 118894196 / postbank 4872909, o.v.v. uw
ordernummer.
Onze afhaaltijden zijn: Maandag t/m Vrijdag van 13.30 tot 17.00 uur.
Vrijdag koopavond tot 20.00 uur.

Leveringsadres
blablablabla
Modbreak:Verwijderd ivm Privé NAW gegevens

Algemene voorwaarden bullshit:
Artikel 2
De koopovereenkomst komt tot stand, zodra de acceptatie van het aanbod de verkoper heeft bereikt; uit deze acceptatie blijkt, dat de koper zich verenigt met toepasselijkverklaring van deze algemene voorwaarden en dat hij, zo nodig, afstand doet van een toepasselijkverklaring van eigen inkoopvoorwaarden, doordat de koper alleen een bestelling kan plaatsen mits hij verklaart onze algemene voorwaarden gelezen te hebben en accepteerd.
Indien in de acceptatie voorbehouden of wijzigingen t.o.v. de offerte worden aangebracht, komt in afwijking van het in het vorige lid bepaalde de koopovereenkomst pas tot stand, indien de verkoper aan de koper bericht heeft met deze afwijkingen van de offerte in te stemmen.
Wijzigingen

Artikel 3
Wijzigingen in de koopovereenkomst en afwijkingen van deze algemene voorwaarden zullen slechts, behoudens het gestelde in lid 2 van dit artikel, van kracht zijn, indien zij schriftelijk tussen koper en verkoper zijn overeengekomen,
Verkoper heeft het recht de overeengekomen koopprijs te verhogen, indien door derden kostprijsverhogende kosten aan verkoper worden doorberekend met betrekking tot de levering van in de koopovereenkomst omschreven goederen. Verkoper zal koper hierover schriftelijk informeren.

[ Voor 42% gewijzigd door Longbeard op 29-06-2005 17:24 ]

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:30

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Als jij *knip* bent, is het misschien handig om je adres weg te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dirk op 11-09-2023 21:48 . Reden: Naam verwijderd ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Helaas is Buyers Zone niet bedoeld voor dit soort vragen. Zoals in de Buyers Zone FAQ terug te vinden is, is dit forum uitsluitend bedoeld voor vragen en/of meldingen/opmerkingen over de Pricewatch, ShopSurvey en Vraag & Aanbod zelf, het is dus geen forum waar je terechtkunt met al je vragen ivm confilcten met een shop.

Topic gaat dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.