Erg vreemd FPS probleem

Pagina: 1
Acties:

• Luukster
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Luukster

Holdrie de Gatsprie

Topicstarter
Toen ik gisterenmiddag even Juiced wilde spelen op de tv sloot ik mijn pc aan op de tv (is niet de normale situatie) en starte het spel. Opeens heb ik een framerate van 5 ofzo, langzaam dus.
Dat was me al eens eerder gebeurt en ik vreesde het ergste... En dat bleek waar. Na alles wat ook maar met tv out te maken had te hebben afgesloten/afgekoppeld enz loopt het spel nog steeds niet en daarbij doet fifa2005 hetzelfde terwijl ik die nu net pas opstart!

Dit probleem heb ik al eens eerder gehad met need for speed underground 2 en toen deden een hoop andere games het ook niet meer goed. Er veranderd blijkbaar ergens een setting waardoor die spellen niet meer lopen. Nu heb ik pas mijn hd geformateerd en toen was het verholpen. Op dit moment heb ik al nieuwere/oudere gpu drivers geïnstalleerd, het directx hulpprogramma gestart maar dat werkt allemaal gewoon, het spel opnieuw geïnstalleerd en zitten klooien bij de nvidia instellingen maar het helpt allemaal niks.

Ik heb heel tweakers en internet afgezocht maar kom het probleem bij niemand anders tegen. Wat te doen??

Specs:
Pentium IV 2400
512mb ram
Aopen geforce 4 ti4200
Asus p4b533 moederbord
hd1: 8gb
hd2: 40gb
Windows xp professional sp2
Directx 9c
Nvidia drivers 77.72

Dan witte nog nie wie

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 22:59

Blauw

De Schreeuw

Detonators weggooien, nieuwe downloaden en proberen?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

ff in je instellingen van je display in XP kijken en TV out uitschakelen ;) doet vaak wonderen. primair weer op monitor instellen ipv TV out

[ Voor 23% gewijzigd door keur0000 op 29-06-2005 17:07 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Luukster
  • Niet online

Luukster

Holdrie de Gatsprie

Topicstarter
Beide gedaan (detonators ook met nasty file remover) maar heeft geen nut

Dan witte nog nie wie

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Het is misschien ver gezeocht, maar heb je niet per ongeluk met een driver-tweak utility 16x AA of AF ingeschakeld? Met nieuwe games op een 4200Ti zou dat lage FPS kunnen veroorzaken...maar dta heeft eigelijk niets met de situatie te maken wara het probleem zich voor het eerst voor deed.

public void ik()

Verwijderd

Daantjuh schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:47:
Het is misschien ver gezeocht, maar heb je niet per ongeluk met een driver-tweak utility 16x AA of AF ingeschakeld? Met nieuwe games op een 4200Ti zou dat lage FPS kunnen veroorzaken...maar dta heeft eigelijk niets met de situatie te maken wara het probleem zich voor het eerst voor deed.
Lijkt me wel erg toevallig, misschien omdat je driver een ander beeldscherm ziet zet hij hem terug naar standaart (te hoge) instellingen?

• Luukster
  • Niet online

Luukster

Holdrie de Gatsprie

Topicstarter
Daantjuh schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:47:
Zoiets dacht ik ook maar heb alle instellingen daar gechecked enz en er was niets anders dan anders.

Dan witte nog nie wie

Pagina: 1