Toon posts:

Netwerkverkeer van spel tunnelen mogelijk? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een programma waarmee je je computer in een soort van tunnel kan zetten?
Ik heb er wel over gehoord, maar nog niet gezien.
voorbeeld:
Ik speel een spel, dat heet MapleStory, maar een vriendin van mij kan het niet spelen omdat zij het verkeerde ip heeft(niet geband, ze hebben daar gateways). Maar volgens mij is het mogelijk om het ip een amerikaans ip te geven, zodat dat spel werkt.
Als er zo'n programma is.... please reply ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoek eens naar VPN verbindingen ofoz; ook voor HTTP verkeer zijn er dedicated tunnels. Vertel eens wat meer over dat spel; is dat gebaseerd op een website; of is het gewoon een client-applicatie? Ik verplaats je topic ook even en pas je topictitel even aan :)

Proxy gebruiken op alle poorten > Netwerkverkeer van spel tunnelen mogelijk? *
SA > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Twinkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 16:58

Twinkil

CTRL-A CTRL-Q

Misschien is dit wat je zoekt? Heb het nu al geruime tijd in productie en ben er zeer tevreden over, maar ik weet dus niet of je dit bedoeld. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een MMORPG, met een .exe dus.
Hij connect naar een server, en die kijkt eerst of je het goede ip hebt.
Er is geen functie voor een proxy,
en wat bedoel je met VPN verbindingen?

Twinkil?, dat programma zegt dat het p2p is?
dat heeft volgens mij niks met het tunnelen van een spel te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Is dit zo'n moeilijk onderwerp?
Het moet toch wel te verhelpen zijn???

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 07:01:
Is dit zo'n moeilijk onderwerp?
Het moet toch wel te verhelpen zijn???
Misschien is het een idee om je eens te verdiepen in de materie in plaats van een kant en klare oplossing voorgeschoteld te verwachten? [google=whatis vpn]Zoek eens op Google om uitleg te vinden van wat een VPN is; en lees de site die Twinkil geeft eens door :) Als je denkt dat het niet zo moeilijk is had je het zelf ook wel op kunnen lossen met een vinkje; misschien is het dan toch wat lastiger dan je denkt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die site al doorgelezen, ook het programma gedownload.
Snap er niks van....
en ik ga me erin verdiepen :)

Verwijderd

Ik speel een spel, dat heet MapleStory, maar een vriendin van mij kan het niet spelen omdat zij het verkeerde ip heeft(niet geband, ze hebben daar gateways).
Waar is daar? Bij een bedrijf? Het kan goed zijn dat ze dit soort spelletjes verbieden/afschermen bij bedrijven.
En even voor de duidelijkheid: je moet ervoor zorgen dat het binnenkomende verkeer van een bepaalde TCP of UDP poort geroute wordt naar het interne (LAN) IP-adres van jouw vriendin.
Denk dat je dan wel verder komt.

• Arnout
  • Laatst online: 04-05 21:43
http://www.hamachi.cc/

Kun je een VPN voor een spel mee opzetten. Misschien werkt dat goed voor je.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hamachi !!! pwns

Iperf

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Die link was als 2e reactie al gegeven hoor :) Ik zie geen noodzaak dat tot in den treure te blijven herhalen als de Topicstarter al duidelijk heeft gemaakt zich erin te gaan verdiepen. Zonder dat te doen zul je ook met hamachi weinig uit kunnen richten ;)

---

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

het is mogelijk over VPN de UDP/ICMP verkeer te gooien

wat er eigenlijk gebeurd is dat over een tunnel/vpn geen broadcast verkeer naar andere "netwerken" gestuurd wordt. dit voorkomt vervuiling van een ander netwerk.

kleine uitleg:

in een normaal LAN(netwerk 1) met een DHCP server krijgt elk aangesloten pc een IP-adres van de server.
echter wanneer je via een VPN/Tunnel een 2de LAN aan jou netwerk koppeld d.m.v routers/gateways. zal op het 2de netwerk niet de DHCP adressen uitgedeeld worden van netwerk 1 hiervoor moet je een DHCP relay aanleggen dan gebeurdt dit wel.

dus TS je zoekt zoiets als hamachi(zoals iedereen aangeeft), het is ook handig om wat verder in VPN's en tunnels te duiken Linux HOWTO's geven meestal wel zeer goeie uitleg over het onderwerp en daarnaast als je weet wat je zoekt
let wel op dat als je heen en weer verkeer wilt genereren dat de andere kant dit ook moet kunnen

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap een ding niet...
Dat Hamachi is vast wel goed voor mijn bedoelingen, alleen... mijn vriendin woont in Australie...
En ik in Nederland, kan het dan nog wel???

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:58:
Ik snap een ding niet...
Dat Hamachi is vast wel goed voor mijn bedoelingen, alleen... mijn vriendin woont in Australie...
En ik in Nederland, kan het dan nog wel???
Dat is het voordeel aan het WorldWide Web ;)

Verwijderd

Topicstarter
hehe... iemand hier moet Hamachi toch wel snappen?, ik ben bereid alles te doen... als ik maar weet hoe. Die hamachi heeft geen help file... tenminste niet dat ik weet, kan iemand mij alsjeblieft helpen om Hamachi draaiende te krijgen, de rest zoek ik zelf wel uit, Maar tenminste dat ze naar me kan connecten

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://forums.hamachi.cc/ -> howto
Download Hamachi.

Now that you have Hamachi install it, and either create or join an existing network.

You will now see a list of users, by default you will just see the VPN assigned IP address. Right click on the users IP and select 'Set Label' --> 'Nickname'. You will now be able to read the persons nick and know who they are.

If the users names are greyed out - that means that at the moment they are not online.

Now, if you go to 'my network places' and 'view workgroup computers' you should be able to see the computer of anyone who is currently online. If you click on the computer icon you'll also be able to see any folders they've elected to share with you.

Make sure that someone else is online. If you can't see any computers on your workgroup you either have a network problem or they are all currently offline.

Make sure that you have the windows firewall turned off on the Hamachi device that you can see in 'network connections' it will just cause problems.

[ Voor 94% gewijzigd door Fish op 05-07-2005 18:58 ]

Iperf

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 01:32
Erm, leuk dat vier verschillende mensen met Hamachi aan komen zetten, maar daarmee kun je alleen een virtueel netwerk opzetten, terwijl de TS met een publieke server wil verbinden die niet in dat netwerk zit. Daar heb je dus niets aan.

Je zou eventueel de VPN server van Windows XP kunnen proberen, zodat jouw PC als gateway dient, maar dan moet je nog steeds Windows ervan overtuigen dat het netwerkverkeer via de VPN-verbinding gaat en niet via de directe internetaansluiting (die je niet kunt uitschakelen omdat je dan ook geen VPN-verbinding kunt maken).

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ak ik lees het nu beter ...... ja idd ...

je kan windows imho overtuigen door een route toe te voegen ..
maar dat zou met hamachi op een soortgelijke manier moeten werken (beide zijn tunnels)

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 05-07-2005 19:02 ]

Iperf

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

nieuw topic
nieuwe topic

Tja vanalles

Pagina: 1