Toon posts:

[XP] 2e netwerkkaart installen wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een 2e netwerkkaart gekocht om naast mijn onboard te gebruiken. Het is een sweex pci gebaseerd op de realtek chipset. Nu wil ik hem echter installeren maar windows wil de drivers niet pakken (niet vanaf de floppy of de zelf gedownloade drivers van de sweex site). Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

pci1: bezet door koeler videokaart
pci2: netwerkkaart sweex
pci3: audio
pci4: tvkaart
pci5: draadloze netwerkkaart

De onboard netwerkkaart is ook een realtek.
Als de installatie mislukt lijkt hij de al bestaande onboard netwerkkaart te "klonen" omdat er dan in apparaatbeheer een 2e versie van mijn onboard netwerkkaart bij komt te staan terwijl bij netwerkcontroller nog steeds een geel vraagtekentje blijft staan.

Ook is het zo dat ik na de mislukte installatie de netwerkkaart wel kan gebruiken maar ik kan dan slecht 1 van de 2 netwerkkaarten gebruiken. Als ik mijn netwerkkabel vanaf mijn router in de nieuwe pci netwerkkaart stop werkt dit gewoon maar de onboard werkt dan niet meer.

Iemand een idee?

Verwijderd

IRQ's?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:28:. Als ik mijn netwerkkabel vanaf mijn router in de nieuwe pci netwerkkaart stop werkt dit gewoon maar de onboard werkt dan niet meer.

Iemand een idee?
een 2de netwerkkabel kopen ?

----

ik zou eens de wireless of de tv kaart uitbouwen en kijken of het dan werkt.

Verwijderd

Topicstarter
om een of andere vage reden werkt het nu wel. Naja toch bedankt voor de hulp :)