Verwijderd
--
wat niet exorbitant snel is maar dat ding kost maar 250,- (8poorts). 10 en 100 door elkaar te gebruiken e.d.
Verwijderd
Rob
Waar dan (URL) en wat doet ie op je lan??Op vrijdag 12 januari 2001 22:33 schreef RopStop het volgende:
Ik heb zojuist een target 10/100 8 poorts switch (met server uplink) op de kop getikt voor 198,-
Rob
Okay..maar wat wil je met die 5 MB zeggen ? dat dat de max speed van de switch is ofzo ? Da's namelijk zeker niet zo...hij haalt denk ik theoretisch wel gewoon rond de 100 MBIT hoor..ik haal zelf nl. max 8Op vrijdag 12 januari 2001 22:04 schreef plop het volgende:
met die linkpro van mr-at (www.mr-at.nl) kom ik aan 5MB/sec (linux ftpserver)
--
wat niet exorbitant snel is maar dat ding kost maar 250,- (8poorts). 10 en 100 door elkaar te gebruiken e.d.
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Verwijderd
Maar het ligt niet aan de switchOp zaterdag 13 januari 2001 11:52 schreef plop het volgende:
ik wil hem/haar een beetje een indicatie geven van wat hij/zij moet verwachten... had iemand dat nou maar voor mij gedaan voordat ik em kocht; niet dat ik ontevreden ben met 5MB/sec, maar ik had eigenlijk gerekend op 10MB/sec (linux, 3c905 kaarten e.d.)
Heb je wel eens getest met netcps oid ?
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Verwijderd
die 5MB/sec is trouwens max., gemiddeld is het 3 a 4
maar de kabels zijn goed (en niet te lang), kaarten staan op 100mbit fullduplex (ook volgens de leds op de switch) ...
http://www.sitecom.nl/showproduct.asp?PID=66
voor 240,- is dat een beetje te doen? tis lekker goedkoop maar kan iemand me vertellen hoe goed die hub is?
en of die dan 2x 100mbit en 1x 10mbit[laptop] aan kan?
Sjek http://www.trendtek.nl/
Is een Soho Plus - Ethernet Engine 500-S
Perfect apparaat voor maar ong. 109,- dacht ik... Ik heb hem ook en hij werkt perfect!!!
Trendtek ligt btw in Eindhoven, 250m van Mycom vandaan.
assumption is the mother of all fuck ups
Verwijderd
een goede ? ga dan voor 3com, intel of hp...
Ik heb het ook niet zo op Target / Sitecom e.d. maar deze is perfect!! EN ZEKER VOOR DAT GELD !!!
53mb/sec haalt ie er zo uit !! Maar dan moet ik wel zeggen dat ie op lappie zit aangesloten en die heeft een 5400rpm HD en kan dus sowieso geen 100mb/sec aan.
Ik raad deze dus aan. Wat kan je je nog miskopen voor dat geld...
assumption is the mother of all fuck ups
euh die netwerkkit is niks mis mee, maar ik denk dat je dit wel goedkoper zelluf samen kunt stellen....Op zaterdag 13 januari 2001 13:35 schreef slacksoff het volgende:
ik zag ergens op een prijslijst van een winkel bij mij in de stad [groningen] een office networking kit van sitecom
http://www.sitecom.nl/showproduct.asp?PID=66
voor 240,- is dat een beetje te doen? tis lekker goedkoop maar kan iemand me vertellen hoe goed die hub is?
en of die dan 2x 100mbit en 1x 10mbit[laptop] aan kan?
hij kan wel alleen 100 mbit aan, deze hub.
dus die 10/mbit laptop kan je dan denk ik wel vergeten. heb je de netwerkkaarten al? dan zou ik dus echt gewoon zo'n switch halen.
Et voordeel van een switch is dat ie op 10 en 100 tegelijk werkt, dus de communicatie van een 100 naar een 10 verloopt voor de 100 gewoon met 100 maar die van de 10 op 10mbit.
de switch heeft een databuffer, via een switch kan je optimaler netwerken... (euh dit is mij ook maar verteld)
argh, lees je nou niet wat ik schrijf ?Op zaterdag 13 januari 2001 12:54 schreef plop het volgende:
nee... waar te halen ?
die 5MB/sec is trouwens max., gemiddeld is het 3 a 4
maar de kabels zijn goed (en niet te lang), kaarten staan op 100mbit fullduplex (ook volgens de leds op de switch) ...
Die 5 MB is NIET het maximale, hoe zou ik er anders al 8 mee gehaald kunnen hebben
de goedkoopste 10/100 switch is hier al 250,- [groningen] een 10/100 nicje is al 45,- en een kabel 15 tot 20,-
dan ben ik voor hetzelfde pakket met een switch ipv hub 250+180+[60 tot 80,- voor de kabels]= ongeveer 500,- kwijt.
he bah... ik haat dit....
dit setje kan ik krijgen voor 240. tenzij iemand een switch voor me weet in groningen of nog beter.... ook zon kit maar dan met een switch ipv een hub
thx
Verwijderd
Gekocht via iemand die op de campus van universiteit twente woont en aldaar goedkoop aan een dergelijke swittch kon komen.Hij's ook voor 214,- te koop bij eynstein (www.eynstein.nl)Op vrijdag 12 januari 2001 22:35 schreef Athoszz het volgende:
[..]
Waar dan (URL) en wat doet ie op je lan??
Hij zit op ons lan om 10 en 100 Mbit netwerk computers te verbinden met een ADSL verbinding.
Rob
Ik vroeg naar een SWITCH en geen SWITCHING HUG oid.
Graag ff bij de draad houden svp:)
edit: hmm staan er idd wel een paar bovenaan ja..
Conclusie: elke switch even goed, dus ga voor zo goedkoop mogelijk.
Ik heb een SVEC 8 poort gekocht voor 198 bij bbsnederland.nl Voldoet goed en is zonder ventilator koeling, dus lekker stil.
Verwijderd
ja ik ben niet imbeciel ofzo hoor... door te vermelden dat ik eigenlijk nog minder dan die 5MB/sec haal wil ik alleen aangeven dat er inderdaad wel eens iets mis zou kunnen zijn hier
en dat een link naar een programmaatje waarmee ik 1 & ander kan testen wel welkom zou zijn...