Toon posts:

[Raid] Raptor 74

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 raptors die ik graag in raid wil hangen, als ik ze echter op mijn mobo inplug (asus a8 sli deluxe) en ik maak een raid setup gaat alles goed, (tenzei ik mijn 2 andere sata schijven ook inplug, dan herkent hij die raptors niet) op het moment dat ik echter een raid setup heb gemaakt, en ik wil windows instaleren stopt hij er mee (ook als ik met f6 en raid driver floppy werkt), hij herkent dan geen schijven (windows geeft aan dat de instalatie niet verder kan gaan)....
any idea ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je met F6 de drivers laadt, gaat dat wel goed of geeft hij daar een error? 9 van de 10 keer worden die drivers niet goed geladen is mijn ervaring en moet je even een nieuwe driverdisk aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:53:
als je met F6 de drivers laadt, gaat dat wel goed of geeft hij daar een error? 9 van de 10 keer worden die drivers niet goed geladen is mijn ervaring en moet je even een nieuwe driverdisk aanmaken.
krijg geen errors oid, en eigenlijk gaat alles goed. maar kzal even nieuwe disk makne.
wat ik ook hoorde is dat je in je bios kan aanvinken sata disks only, maar ik weet niet of dat dan werkt (het scheint dat je dan geen drivers nodig hebt....

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pak je wel de goede drivers? Op mijn Abit KV8-MAX3 heb ik namelijk 2 controllers en dus ook 2 floppies met aparte drivers (in mijn geval VIA en Sil3114).

*edit*
Van de Asus-site:

Opslag/ RAID nForce4 opslag:
- 4 x SATA 3Gb/s
- 2 x UltraDMA 133/100/66/33
- NVRAID : RAID0, RAID1, RAID 0+1 en JBOD span cross SATA en PATA
Silicon Image 3114R RAID-controller:
- 4 x Serial ATA met RAID0, 1, 10, 5
*end edit*

Oftewel, probeer eens 2 floppies te laden in de setup; zowel met SiL als met NVRaid

[ Voor 54% gewijzigd door MAX3400 op 29-06-2005 16:57 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:55:
[...]

krijg geen errors oid, en eigenlijk gaat alles goed. maar kzal even nieuwe disk makne.
wat ik ook hoorde is dat je in je bios kan aanvinken sata disks only, maar ik weet niet of dat dan werkt (het scheint dat je dan geen drivers nodig hebt....
Uiteraard heb je dan WEL drivers nodig, het gaat erom dat windows standaard geen drivers heeft voor die controller en er derhalve niet mee om kan gaan.
Pak anders van de driver disk eens de win2000 drivers ipv de winXP drivers (dat hielp bij mijn ga7DPXDW-P bij het installeren vanaf een raid array).

Verwijderd

offtopic:
het is niet omdat de examens gedaan zijn dat je de spellingsregels moet vergeten: het schijnt en tenzij
Pagina: 1