[SharePoint] Is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 17:01
Ik ben nu bezig met een pilot project met Windows SharePoint Services op een server farm. Installatie ging prima, en alles werkt naar behoren.

Nu heb ik laatst bij een DMS, ManualMaster volgens mij, iets gezien wat ik ook graag in een sharepoint site zou willen hebben.

In ManualMaster is het mogelijk om een visio drawing te uploaden, en dan bij bv. een procesverloop bij elk proces een document toe te voegen. Dit werkt voor de eindgebruiker als volgt.

Gebruiker opend browser, en gaat naar de visio drawing op het intranet. Als de drawing is geopend, kan de gebruiker op een deelproces klikken. Dan zal het daaraan gekoppelde document (.doc, .txt, enz) worden geopend in de browser, of in de tekstverwerker.

Nu is mijn vraag: Is dit ook te realiseren in een SharePoint site? en zo ja, hoe?

Uiteraard heb ik al veel gezocht naar een mogelijke oplossing voordat ik besloot mijn probleempje aan jullie voor te leggen.
Ik weet wat webparts zijn, dus een antwoord als: "Met webparts!" is niet voldoende.
Aangezien ik zelf weinig programmeer kennis heb, kan ik hier geen oplossing voor bedenken.

Alvast bedankt.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• Lord_Nemesis
*schopje :O

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:34

mulder

ik spuug op het trottoir

Dat wil je dan toch in Visio realiseren?

oogjes open, snaveltjes dicht

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-02 21:24
Je ontkomt er niet aan om met webparts aan de gang te gaan, het is dan denk ik verstandig om voordat je onderstaand artikel gaat lezen eerst het artikel over het maken van webparts gaat lezen (als je dat nog niet gedaan had).
http://msdn.microsoft.com...int_northwindwebparts.asp

Ik denk dat dit artikel je wel een heel stuk op weg kan helpen (volgens mij precies wat je bedoelt), vanaf daar zou je het zelf verder moeten redden denk ik.
http://msdn.microsoft.com...siointegrationwithsps.asp

En nog 1 linkje wat je wat zoeken spaart, het installeren van de webparts doe ik altijd met het onderstaande tooltje. Dit scheelt (iedergeval bij mij) een hoop narigheid.
http://www.microsoft.com/...mponents/detail.asp?a=431

[ Voor 5% gewijzigd door Serpie op 04-07-2005 16:51 ]

• Lord_Nemesis
Don Facundo schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:06:
Dat wil je dan toch in Visio realiseren?
Nee. Ik wil dat in de browser de visio drawing wordt geopend (bv in een web part) en dat je dan op de verschillende onderdelen van die drawing kan klikken, en dat het bijbehorende document wordt geopend.

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Op het moment dat je op die drawing klikt, zit je in Visio. Je zult dus de klik actie in het Visio document moeten afvangen.

• Lord_Nemesis
En dat is juist niet de bedoeling. Ik wil dat de drawing in de browser wordt geopend. Alleen de drawing zien dus, niet bewerken. Daarna kan de user op een onderdeel van die drawing (proces bijvoorbeeld) klikken, en wordt een daaraanverbonden .doc geopend.

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Op het moment dat je een Visio drawing opent in IE, is dat het ActiveX control die de tekening toont, niet IE. (hier)
Als wilt doen wat jij wilt doen, zul je dit of in het visiodocument moeten doen of de drawing moeten exporteren naar bv jpg. Dan in stukken gaan knippen of een imagemap maken.

• Lord_Nemesis
Goed, dank je wel (Serpie ook).

Zal kijken hoever ik hiermee kom.

Pagina: 1