Toon posts:

[W2k3]Loopback Processing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk op een school, en leerlingen moeten dus in elk computerlokaal een ander bureaublad voor hun neus krijgen, nou kon ik dat met het vorige netwerk met folder redirection, maar door nieuw beleid hebben we gekozen voor elke leerling een eigen inlognaam, dus folder redirection word lastig, aangezien dat op user niveau moet, en het nu eigenlijk op computer niveau moet(per klaslokaal).

Nou heb ik hier gelezen met loopback processing en op google wat kunnen vinden. Maar ik krijg het niet voor elkaar en het staat voor mij ook niet duidelijk omschreven helaas.

Ik heb nu een OU met computers erin, hierop heb ik een group policy gezet met Loopback Processing enabled op replace. Security filtering op authenticated users.

Maar dan...nu wil ik dus een folder redirection zetten die alleen geldt voor die machines in die OU, dus ik heb de Group Policy ook op die OU gezet, naast de Loopback Policy, maar het werkt helaas niet. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

alvast bedankt

Verwijderd

als je op een client gpresult draait zie je dan wel dat de betreffende policy op het werkstation is toegepast?

/edit:

De loopback policy overruled ook niet de policy waarin je de folder redirection vastlegd?
(te testen door de folder redirecteion op te nemen in je local loopback policy)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 16:29 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zal per lokaal een OU moeten maken en daar de bewuste servers inzetten. Dan een GPO aanmaken per OU met loopback processing, en in elke GPO de juiste bureaublad instellingen maken. Denk er aan dat je alle instellingen in dezelfde GPO doet waar dus ook de loopback aan staat. Want alleen die GPO wordt dan uitgevoerd.

En doe ook een gpresult /refresh :)

[ Voor 34% gewijzigd door Microkid op 29-06-2005 16:37 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:31:
Ik werk op een school, en leerlingen moeten dus in elk computerlokaal een ander bureaublad voor hun neus krijgen, nou kon ik dat met het vorige netwerk met folder redirection, maar door nieuw beleid hebben we gekozen voor elke leerling een eigen inlognaam, dus folder redirection word lastig, aangezien dat op user niveau moet, en het nu eigenlijk op computer niveau moet(per klaslokaal).
Kan je niet de folders laten redirecten naar - zeg maar iets - C:\MijnMooieDesktop\ - waar je deze per PC inricht?

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:35:
Je zal per lokaal een OU moeten maken en daar de bewuste servers inzetten. Dan een GPO aanmaken per OU met loopback processing, en in elke GPO de juiste bureaublad instellingen maken. Denk er aan dat je alle instellingen in dezelfde GPO doet waar dus ook de loopback aan staat. Want alleen die GPO wordt dan uitgevoerd.

En doe ook een gpresult /refresh :)
ok, ik ga het nu exact zo doen als je nu zegt, antwoord als het lukt of niet.

edit: Nou ik heb het exact zo gedaan als je zei, maar het wil niet lukken zo.
Ik heb een OU aangemaakt met de werkstations erin, de GPO met loopback EN folder redirection aangezet. Er zitten GEEN users in die OU, Het zit een beetje als dit

- Lokatie
        - Computers
              - Lokaal nr (op deze OU zit dus de Loopback Processing policy met folder redirection)
         - Users
              - Klas nr (Hier zitten de leerlingen ingedeeld in klassen)

Ik zit in de buurt, maar toch werkt het niet, hopelijk kan iemand mij nog een handje helpen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 08:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:22:
[...]

Kan je niet de folders laten redirecten naar - zeg maar iets - C:\MijnMooieDesktop\ - waar je deze per PC inricht?
Heel even dacht ik, ja dat is een goede oplossing, maar ja...dan gaat natuurlijk het hele fenomeen folder redirection er vanaf, want dan moet ik nog alle machines langs wil ik er een icoontje bij plaatsen of verwijderen. Ik vind het beheer op je bureaublad handig.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

Loopback Policy processing als je dat op replace zet donderd die sowieso al je andere policies eraf. Dus Merge is een betere oplossing. Je kunt met GPResult prima zien of de policy geladen wordt. Zet bij de policy even "Link Enabled " en "Enforced" aan dan weet je zeker dat de policy applyd wordt.

Haal filtering er ook even vanaf zo basis mogelijk beginnen namelijk en daarna pas gaan tunen als er iets niet wil.

[ Voor 21% gewijzigd door mutsje op 30-06-2005 10:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 10:13:
Loopback Policy processing als je dat op replace zet donderd die sowieso al je andere policies eraf. Dus Merge is een betere oplossing. Je kunt met GPResult prima zien of de policy geladen wordt. Zet bij de policy even "Link Enabled " en "Enforced" aan dan weet je zeker dat de policy applyd wordt.

Haal filtering er ook even vanaf zo basis mogelijk beginnen namelijk en daarna pas gaan tunen als er iets niet wil.
Ok, ik zal merge is gaan proberen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 08:19:
Heel even dacht ik, ja dat is een goede oplossing, maar ja...dan gaat natuurlijk het hele fenomeen folder redirection er vanaf, want dan moet ik nog alle machines langs wil ik er een icoontje bij plaatsen of verwijderen. Ik vind het beheer op je bureaublad handig.
Klopt, het heeft echter ook voordelen (je desktop wordt continue genotified als er updates zijn wat dus je fileserver belast, als je fileserver onverhoopt wegvalt heb je een probleem, etc).

Voor dat repliceren zou je bv. ook scripts kunnen gebruiken :)

[ Voor 5% gewijzigd door elevator op 30-06-2005 17:50 ]

Pagina: 1