[ADSL]Overstap Tiscali - Planet gezeur

Pagina: 1
Acties:

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 20:55
Ik heb enkele maanden geleden mijn zus overgezet van een Tiscali naar een Planet abonnement, vanwege dat ze thuis nog een PC erbij kreeg en ze dan via Planet een gratis Multi PC modem zou krijgen. Nu stond er vrolijk op de Planet site : Gratis overstappen (twv 30 €).

Na enkele weken is de aansluiting omgezet, maar mijn zus had geen nieuwe modem ontvangen (ze heeft nu nog een USB analoge thompson) en ook geen nieuwe DVD speler of radio ontvanger die ook bij de actie zou zitten. Daarnaast ook geen extra korting van 5,95 die nieuwe abonnees wel krijgen.

Na overleg met m'n zus besloten de zaak maar te laten rusten en gewoon zelf een modem/router aan te schaffen. Vandaag kreeg ik em binnen.

Nu belt m'n zus net met de melding dat ze abonnementskosten moet betalen aan zowel Tiscali als Planet, omdat volgens Tiscali haar abonnement nog doorloopt tot September. Planet had te laat doorgegeven dat Tiscali niet akkoord ging met de overstap. Je hebt 7 dagen opzegtermijn en het duurde dus langer dan 7 dagen voor de reactie van Tiscali waardoor mijn zus de pineut is.
Volgens Tiscali en Planet kan dit niet meer teruggedraaid worden. Ze had de kleine lettertjes maar moeten lezen.

Nu vind ik het belachelijk dat je voor iets moet betalen wat je helemaal niet hebt (er is geen tiscali meer). Ook vind ik dat hele overstap verhaal behoorlijk misleidend. Je bent een nieuwe abonnee en kan op geen enkele manier gebruik maken van de aanbieding die niet overstap abonnees wel kunnen gebruiken terwijl Planet maar op z'n luie gat zit en alleen een nieuw acoountje in de dslam hoeft aan te maken. Je schiet per definitie dus helemaal niets op met overstappen.

Nieuwe Planet Abonnee:
DVD speler
Multi PC modem
5,95 korting eerste 3 maanden

Overstap Planet Abonnee:
Gratis overstappen twv 30 €

In mijn zus geval nog eens een modem erbij aanschaffen 79 euro en 4 x 14,95 aan tiscali betalen

wat worden nieuwe klanten toch beloond zeg :/

Nu zit ik erover te denken om een brief te schrijven naar de consumentenbond om dit aan te kaarten, omdat ik het allemaal behoorlijk misleidend vind. Ten eerste is het niet netjes dat Tiscali geld int voor iets wat ze niet leveren en ten tweede dat Planet niet binnen opzegtermijn aangeeft dat Tiscali niet akkoord gaat met de overstap.

Mijn zus was al meer dan 2 jaar lid van Tiscali.

Misschien heeft iemand nog wat tips, het gaat mij niet zo zeer om de financïele kant, maar de principiele kwestie van misleiding en mensen geld af proberen te troggelen.

bvd

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
het is inderdaad zo dat je bij een hop(overstap) niet in aanmerking komt voor de geldende aanbiedingen die gelden voor nieuwe abbonees, ook is het bij een hop zo dat je de andere provide nog tot het einde van het contract moet doorbetalen, ik denk dat je met de consumentenbond weinig op schiet.

• KaMiKaZe
Dus hop overstappen is gewoon af te raden omdat het nergens op slaat. Het zou de KPN veel meer werk kosten om jou eerst af te sluiten en dan weer aan te sluiten dan een omzetting. Waarom zou een nieuwe adsl klant veel meer bevoorrecht moeten worden dan een nieuwe planet klant ?.

Ik ben zelf thuis overgestapt van Euronet op Planet (ook hop overstap) en verder helemaal geen gezeik gehad met wanadoo/euronet over door te betalen abonnementskosten.

Verwijderd

KaMiKaZe schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:28:
Dus hop overstappen is gewoon af te raden omdat het nergens op slaat. Het zou de KPN veel meer werk kosten om jou eerst af te sluiten en dan weer aan te sluiten dan een omzetting. Waarom zou een nieuwe adsl klant veel meer bevoorrecht moeten worden dan een nieuwe planet klant ?.

Ik ben zelf thuis overgestapt van Euronet op Planet (ook hop overstap) en verder helemaal geen gezeik gehad met wanadoo/euronet over door te betalen abonnementskosten.
In principe zou het gewoon zo moeten gaan:

Jij zit bij provider X en je hebt nog twee maanden te gaan tot einde contract. Je wilt al naar provider Y toe. Provider Y meldt aan X dat jij wilt overstappen, provider X zou jou dan moeten bellen of jij dit ook echt wilt, want anders sturen ze een eindafrekening. Ben je het ermee eens, dan betaal je de eindafrekening en klaar is kees. KPN moet hierin dacht ik de bemiddelende rol spelen. Dit zal dus wel op de een of andere manier verkeerd zijn gegaan.

Dat je als bestaande ADSL-klant geen gebruik kan maken van de actie lijkt mij vrij logisch. Je hebt de apparatuur al, je wilt alleen switchen van provider. Zij bieden jou het gemaakt gemak om binnen een week te switchen, maar leveren jou niet de actie.

Bij de consumentenbond kan je wat dat betreft inderdaad weinig halen. Je kan hooguit vertellen dat jij de hele hop-operatie zeer onduidelijk vind. Dat zal de Consumentenbond vast wel beamen, maar ze doen er toch niets aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 15:39 ]

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:32:
[...]

In principe zou het gewoon zo moeten gaan:

Jij zit bij provider X en je hebt nog twee maanden te gaan tot einde contract. Je wilt al naar provider Y toe. Provider Y meldt aan X dat jij wilt overstappen, provider X zou jou dan moeten bellen of jij dit ook echt wilt, want anders sturen ze een eindafrekening. Ben je het ermee eens, dan betaal je de eindafrekening en klaar is kees. KPN moet hierin dacht ik de bemiddelende rol spelen. Dit zal dus wel op de een of andere manier verkeerd zijn gegaan.

Dat je als bestaande ADSL-klant geen gebruik kan maken van de actie lijkt mij vrij logisch. Je hebt de apparatuur al, je wilt alleen switchen van provider. Zij bieden jou het gemaakt om binnen een week te switchen, maar leveren jou niet de actie.
Laatste stuk vind ben ik niet met je eens. Ik wil ook nieuwe apparatuur. Gaan hun voor mij uitmaken wat ik wel of niet nodig heb. Ik betaal liever 30 euro voor die overstap en dat ik dan 3 x 5,95 korting + DVD speler + Multi-PC modem krijg. Lijkt me vrij logisch toch.

Feitelijk doet Planet niets meer dan een administratief ding. Gewoon een accountje aanmaken. En dat doen ze voor nieuwe abonnees ook, alleen die krijgen er een hoop extra bij. Ik vind dat je als overstap abonnee dus gediscrimineerd wordt.

Verwijderd

KaMiKaZe schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:38:
[...]

Laatste stuk vind ben ik niet met je eens. Ik wil ook nieuwe apparatuur. Gaan hun voor mij uitmaken wat ik wel of niet nodig heb. Ik betaal liever 30 euro voor die overstap en dat ik dan 3 x 5,95 korting + DVD speler + Multi-PC modem krijg. Lijkt me vrij logisch toch.

Feitelijk doet Planet niets meer dan een administratief ding. Gewoon een accountje aanmaken. En dat doen ze voor nieuwe abonnees ook, alleen die krijgen er een hoop extra bij. Ik vind dat je als overstap abonnee dus gediscrimineerd wordt.
Je kan dat inderdaad discrimenerend opvatten. Je zou al die extra kado's ook kunnen opvatten als 'wachtgeld' totdat hun verbinding is opgeleverd :P

Je hebt trouwens wel acties hoor bij het hoppen. Planet (klik) biedt korting aan op je abogeld, en XS4ALL (klik) biedt je een paar maanden gratis aan.

• harryslinger
[...]

Ik ben het inderdaad met je eens dat ze wel wat meer actiekorting mogen geven voor mensen die overstappen, maar op dit moment is het gewoon het beste om een abbo op te zeggen en dan zodra dat afgerond is een nieuw abbonement aan te vragen

Verwijderd

harryslinger schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:48:
[...]

Ik ben het inderdaad met je eens dat ze wel wat meer actiekorting mogen geven voor mensen die overstappen, maar op dit moment is het gewoon het beste om een abbo op te zeggen en dan zodra dat afgerond is een nieuw abbonement aan te vragen
Maar daar gaat weer een tijd 'non-internet' tussen zitten. De keuze tussen dat of een gratis DVD-speler is in mijn geval snel gemaakt :P Er zijn wel wat kleine acties bij het hoppen (zoals ik hierboven heb uitgelegd) maar daar zul je het als hopper mee moeten doen.

offtopic:
Overigens pak ik het wel zo aan bij mijn GSM-abonnement, maar daar kan je ook wel even zonder mee ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 15:50 ]

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
KaMiKaZe schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:28:
Dus hop overstappen is gewoon af te raden omdat het nergens op slaat.
nee, want bij een hop blijft je signaal liggen. Anders zit je zo 6 weken zonder.

• harryslinger
sarinsarin schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:15:
[...]

nee, want bij een hop blijft je signaal liggen. Anders zit je zo 6 weken zonder.
maar als je kijkt naar de nu geldende actie voor nieuwe abbo`s van planet scheelt je dat wel even 139 euro, daarvoor wil ik wel even 6 weken zonde inet zitten!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:11
[...]

Jij kunt wel vinden dat je nieuwe apparatuur nodig hebt, maar feit is dat dit in dit geval dus niet gratis is bij een overstap. Op het moment dat je bij planet een aanvraag doet voor een providerhop word je duidelijk gewezen op deze pagina. Laat wat mij betreft niets aan duidelijkheid te wensen over. Je hoefde immers niet over te stappen naar Planet...
Kortom: je had bij de aanrvaag kunnen weten wat je wel en niet krijgt. Klinkt wellicht hard, maar dat jouw verwachtingen anders waren dan de realiteit is feitelijk jouw probleem.

Dat planet laks is geweest over de melding van Tiscali is weer een heel andere zaak, hier zou ik zeker een klacht over indienen.

• KaMiKaZe
sarinsarin schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:15:
[...]

Nieuwe abonnementen duren geen 6 weken om aan te sluiten dus 6 weken lijkt me een beetje overdreven. Het is gewoon lomp dat overstappers niet beloond worden net als andere nieuwe abonnees. Als je nou bij planet onder ADSL die abonnementen op een rijtje ziet dan kun je die bestellen via een knop, via dit systeem kun je ook overstappen. Er wordt nergens vermeld dat de extra's niet gelden met overstappen.

En als 2de dus dat abonnementsgeld verhaal bij Tiscali. Ik dacht dat het namelijk zo was dat je geen gratis spullen kreeg omdat je nieuwe provider het abonnement bij je oude provider afkoopt. Ze vangen dan de maanden dat je contract doorloopt bij de oude een stukje minder maar uiteindelijk hebben ze wel een nieuw abonnee die geld oplevert. Dat lijkt mij een eerlijke gang van zaken.

Jammer dat ik niet van tevoren over die genoemde overstap bonussen gehoord had.

• KaMiKaZe
Marcel schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:22:
[...]

Jij kunt wel vinden dat je nieuwe apparatuur nodig hebt, maar feit is dat dit in dit geval dus niet gratis is bij een overstap. Op het moment dat je bij planet een aanvraag doet voor een providerhop word je duidelijk gewezen op deze pagina. Laat wat mij betreft niets aan duidelijkheid te wensen over. Je hoefde immers niet over te stappen naar Planet...
Kortom: je had bij de aanrvaag kunnen weten wat je wel en niet krijgt. Klinkt wellicht hard, maar dat jouw verwachtingen anders waren dan de realiteit is feitelijk jouw probleem.

Dat planet laks is geweest over de melding van Tiscali is weer een heel andere zaak, hier zou ik zeker een klacht over indienen.
dit staat er dus op die link
Actieaanbieding overstappen naar ADSL van Planet Internet
Heeft u al ADSL van KPN en wilt u graag overstappen op een ADSL-abonnement van Planet Internet? Ontvang nu korting als u zich aanmeldt voor een van de ADSL-abonnementen*. Wilt u weten welk abonnement het beste bij u past? Ga naar Vergelijkingspagina voor meer informatie over de snelheden en andere extraatjes, zoals gratis E-mail SpamFilter
Dit stond er nog niet toen ik overstapte en als het er wel had gestaan dan zou het mij juist in het recht stellen wel iets te krijgen als overstapbonus. Die korting die er nu dus staat krijg ik niet. Met die verandering geven ze dus eigenlijk al toe fout bezig te zijn geweest. En mijn zus is hier nu de dupe van.

Zou jij bij een nieuw contract bij bijvoorbeeld vodafone ook akkoord gaan als ze zeggen : meneer u heeft al een telefoon belt u daar maar lekker mee. Terwijl alle andere nieuwe abonnees wel een gratis telefoon krijgen. In mijn ogen exact hetzelfde verhaal

De KPN vindt overigens dat ik gelijk heb (net gebeld)

[ Voor 6% gewijzigd door KaMiKaZe op 29-06-2005 18:34 ]

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:11
KaMiKaZe schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:31:
[...]

dit staat er dus op die link

[...]

Dit stond er nog niet toen ik overstapte en als het er wel had gestaan dan zou het mij juist in het recht stellen wel iets te krijgen als overstapbonus. Die korting die er nu dus staat krijg ik niet. Met die verandering geven ze dus eigenlijk al toe fout bezig te zijn geweest. En mijn zus is hier nu de dupe van.
De actievoorwaarden op die pagina geven aan dat de betreffende actie voor de periode 1 mei t/m 31 augustus geldig is. Wanneer heb jij de overstap aangevraagd? Als dit na 1 mei is geweest kun je natuurlijk verhaal halen, zoniet dan wordt het lastig vrees is. Ik kan namelijk niet zien wat hier stond voor 1 mei.
Zou jij bij een nieuw contract bij bijvoorbeeld vodafone ook akkoord gaan als ze zeggen : meneer u heeft al een telefoon belt u daar maar lekker mee. Terwijl alle andere nieuwe abonnees wel een gratis telefoon krijgen. In mijn ogen exact hetzelfde verhaal
Zou ik niet mee akkoord gaan nee, maar dat heb jij in het geval van planet blijkbaar wel gedaan.
Veel telecomproviders hebben overigens exact zo'n aanbieding als wat jij nu schetst: geen nieuwe telefoon, maar een lager maandbedrag. De huidige aanbieding geldt (met beperkingen) ook voor de huidige aktie bij Planet. Of jij daarvoor in aanmerking was gekomen kan ik niet zien.
De KPN vindt overigens dat ik gelijk heb (net gebeld)
Dus? Leuk dat ze dit vinden, maar wat kunnen zij voor jou betekenen dan? KPN levert de lijnen, maar planet is je provider. Ze mogen dan is dan wel eigendom van KPN zijn, Planet maakt (zelfstandig) deze keuze. Je zult dus met Planet moeten bellen.

Vat het bovenstaande niet persoonlijk op overigens; je bent blijkbaar akkoord gegaan met bepaalde voorwaarden, waardoor jij niet in aanmerking komt voor kortingen/akties. Sneu, maar Planet staat zeer waarschijnlijk in haar recht.

• KaMiKaZe
Marcel schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:05:
[...]

De actievoorwaarden op die pagina geven aan dat de betreffende actie voor de periode 1 mei t/m 31 augustus geldig is. Wanneer heb jij de overstap aangevraagd? Als dit na 1 mei is geweest kun je natuurlijk verhaal halen, zoniet dan wordt het lastig vrees is. Ik kan namelijk niet zien wat hier stond voor 1 mei.

[...]

Zou ik niet mee akkoord gaan nee, maar dat heb jij in het geval van planet blijkbaar wel gedaan.
Veel telecomproviders hebben overigens exact zo'n aanbieding als wat jij nu schetst: geen nieuwe telefoon, maar een lager maandbedrag. De huidige aanbieding geldt (met beperkingen) ook voor de huidige aktie bij Planet. Of jij daarvoor in aanmerking was gekomen kan ik niet zien.

[...]

Dus? Leuk dat ze dit vinden, maar wat kunnen zij voor jou betekenen dan? KPN levert de lijnen, maar planet is je provider. Ze mogen dan is dan wel eigendom van KPN zijn, Planet maakt (zelfstandig) deze keuze. Je zult dus met Planet moeten bellen.

Vat het bovenstaande niet persoonlijk op overigens; je bent blijkbaar akkoord gegaan met bepaalde voorwaarden, waardoor jij niet in aanmerking komt voor kortingen/akties. Sneu, maar Planet staat zeer waarschijnlijk in haar recht.
Ik heb nog even het een en ander uitgezocht. Aanmelding is 10 Mei geweest dus ik zou zowiezo ook in aanmerking moeten komen voor die korting (wat Planet dus ontkent). Volgens iemand anders zou het niet tijdig doorgeven van het niet akkoord gaan van Tiscali al voldoende moeten zijn om het contract te ontbinden.

Let wel, het gaat mij niet zo zeer om het geld, maar meer om de rechtvaardigheid. Of ze nou gelijk hebben of niet, eerlijk is het gewoon niet te noemen en dat is waar ik tegen strijd. Als ik een brief stuur naar de consumentengids en die wordt geplaatst. Dan denk ik dat lezers zich wel 2 keer zullen bedenken alvorens over te gaan stappen en komen de providers hierop in reactie met een rechtvaardigere regeling. Dat is alles wat ik er mee wil bereiken.

KPN heeft te maken met de meeste providers, weet wat de gang van zaken is. Planet is overigens ook van KPN. Is voor mij meer een bevestiging dat ik in m'n recht sta om tegen deze gang van zaken te protesteren.

Pagina: 1