[Apache] Meerdere RewriteRules onder RewriteConds

Pagina: 1
Acties:

• Jeeeroen
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik laat met mod_rewrite alle subdomeinen in dezelfde map (genaamd 'subdomein') uitkomen:

code:
1
2
3
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^website.ext$|^website.ext$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/subdomein
RewriteRule ^(.*)$ subdomein/$1 [L]
Ook laat ik met de volgende code de map 'plaatjes' verwijzen naar de map 'img/subdomein.website.ext':

code:
1
2
3
RewriteRule ^plaatjes/(.*)$ subdomein/img/%{HTTP_HOST}/$1 [L,NC]
Dit werkt allemaal prima. Nu lijkt het me dat ik deze twee codes ook zou kunnen combineren:

code:
1
2
3
4
RewriteRule ^plaatjes/(.*)$ subdomein/img/%{HTTP_HOST}/$1 [L,NC]
RewriteRule ^(.*)$ subdomein/$1 [L]
Dit resulteert echter in een internal server error. Ik heb gezocht op internet en in de Apache docs, maar zonder resultaat. Het toevoegen van de flag C (chain) heeft ook geen zin, daarmee wordt juist de tweede RewriteRule overgeslagen.

Weet iemand of er onder één of meerdere RewriteConds meerdere RewriteRules geplaatst kunnen worden en zo ja, hoe? Bedankt!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Kan je posten wat er in je RewriteLog komt te staan? En kijk ook eens naar RewriteLogLeven.

• Jeeeroen
  • Niet online
Ik ben momenteel niet thuis en werk hier op een server waarbij ik geen toegang tot de root heb, dus ook niet tot de RewriteLog. Ik zal het testen als ik thuis ben. Bedankt in ieder geval. Intussen iemand anders nog ideeën?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:03

curry684

left part of the evil twins

Zonder de [C] flag gaat die 2e helemaal nooit aangeroepen worden. Lijkt me eerder dat de rule zelf niet klopt als de 2e niet lijkt te werken.

Ik hoop trouwens dat je de [L] van last weghaalt als je de [C] van chaining toevoegt :z

Lees anders even de handleiding voordat je iets gaat prutsen.

[ Voor 49% gewijzigd door curry684 op 29-06-2005 15:07 ]

Professionele website nodig?

• Jeeeroen
  • Niet online
Beide rules werken los, zoals ik aangaf, maar gecombineerd krijg ik een internal server error. Volgens de handleiding: If the rule does not match, then all following chained rules are skipped. De chain-functie zal dus sowieso nooit helpen.

[L] heb ik weggehaald, maar dat zou niets uit moeten maken, omdat [L] niet voor chains geldt.

De handleiding heb ik volledig gelezen, helaas heb ik geen oplossing kunnen vinden.