Corsair TWINX vs Crucial Ballistix

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-07 10:35
Hey,

Ik wou in mijn nieuwe PC 2GB aan geheugen planten, en ik heb toen van een vriend het advies gekregen om een Corsair TWINX setje te kopen, aangezien die goed op elkaar waren afgestemd, en dat redelijk sneller zou zijn op mijn moederboard (Asus A8N-SLI).
Helaas kan mijn PC-winkel geen corsair leveren, maar wel Crucial Ballistix:
"Helaas kunnen wij geen Corsair geheugen leveren. Wij leveren Crucial als A-merk. Crucial levert net als Corsair ook kitjes met 2 repen geheugen die samen getest zijn. Deze kitjes vallen binnen de Ballistix serie van Crucial. Dit is de High Performance serie van Crucial."

Ik heb op google al naar benchmarks of andere vergelijkingen van ballistix en TWINX gezocht, maar helaas niet kunnen vinden.
Nou vroeg ik me af of Ballistix ook zo goed is als (volgens mijn vriend) Corsair Twinx...

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt ook gewoon "losse" reviews opgooglen en de resultaten naast elkaar leggen? :)
[google=corsair twinx review]
[google=crucial ballistix review]

Het zijn beiden op zich prima merken. Zie ook de FAQ van dit subforum onder Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? Verder kun je ook op Asus.com een kijkje nemen in de Memory Qualified Vendor List. Onderaan de A8N-SLI specspage kun je een linkje naar de Memory QVL vinden, waarin alle "officieel" compatibele geheugentypes staan gelijst. Tot slot kun je de gewenste TWINX repen ook gewoon bij een andere (online) PC boer halen: www.tweakers.net/pricewatch.