Mail overzetten Outlook Express > MS Outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 6.473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ik wil graag alle e-mails overzetten vanuit outlook express 6 naar ms outlook 2000 onder windows xp
het gaat hier om dik 800mb aan data en meer als 200 submappen.

adresboek was niet zo'n probleem die kon zo geimporteerd worden.
nu de e-mails nog.

ik heb alle dbx bestanden, aangezien het uit een 98 pc komt, dit is wel succesvol overgezet naar xp outlook 6.
nu is alleen de bedoeling dat de e-mail in msoutlook komt

ik heb geprobeerd de dbx bestanden te importeren e.d.

iemand een tip?

Verwijderd

bij je opties kan je kijken waar je archiefmap zit van outlook. Heb op het moment geen outlook staan op deze pc dus kan ze je niet opgeven... kort komt het daarop neer dat je iets moet nemen zoals extra, opties, tabje onderhoud, daar archiefmap en dan kan je die wijzigen naar de locatie waar je .dbx bestanden nu staan. Dan worden de ouwe mails ingelezen en is dat je archief... weet alleen niet hoe het zit als je al mails binnen gekregen hebt en je die der ook bij wilt hebbe. volgens mij moet je dan toch met importeren werken...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

SA => Officesuites en -software

In Outlook kan je toch gewoon Import -> 'uit OE' doen zodat het naar de bestaande OE kijkt? (Waarom) werkt dat niet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:42

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Van de Microsoft site een stap-voor-stap proces:
http://support.microsoft.com/?kbid=242008

How to Convert Messages and Addresses from Outlook Express to Outlook
1. In Outlook, on the File menu, click Import and Export.
2. In the Import and Export Wizard, click Import Internet Mail and Addresses, and then click Next.
3. In Select the Internet Mail application to import from, click to select Outlook Express 4.x, 5. Verify that Import Mail and Import Addresses are selected. Because Outlook Express does not import Netscape Messenger rules, this option can be ignored for the Outlook conversion. Click Next.
4. In Select a destination for Imported Addresses, click Outlook Contacts Folder, and then click Finish.
NOTE: If you are using a Personal Address Book (PAB) in the Corporate or Workgroup (CW) installation of Outlook, you may want to select this address book.

In addition, you should select the option regarding duplicate items if they are currently addressed in the Outlook address provider.

Mail Lists, which existed in Messenger, are converted to Groups in Outlook Express and to personal distribution lists in Outlook Contacts.

After all is said and done, there is more said than done

• dude88
  • Niet online
dat had ik al geprobeerd via inporteren exporteren.

zodra ik dit doe sluit outlook af en is er daarna niets veranderd
misschien komt het omdat het om outlook express 6 gaat en er staat alleen 4 en 5 bij?

• dude88
  • Niet online
niemand?

of kan het alleen met de xp en 2003 versie met outlook express 6?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat zou inderdaad best kunnen, OE6 bestond nog niet toen Off2k uitkwam. Dus importeer het anders in iemand's OL2k3 en exporteer dan een PST (in het ouderwetsche PST formaat) om die in OL2k binnen te halen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dude88
  • Niet online
ik had namelijk eerst office 2000
toen werkte er niets

daarna geupgrade naar SP3 van office
toen werkte er een deel van de import, toen kwamen alleen alle submappen mee
alleen dus niet de inhoud :S

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Versie probleem inderdaad
Even importeren in een nieuwere versie, dan exporteren als *.pst file, zoals F_J_K ook al zei ;)

• dude88
  • Niet online
nog meer mensen die hier ervaring in hebben dat het met een nieuwe versie wel gaat werken?

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Al iets verder?

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
dude88 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 12:53:
nog meer mensen die hier ervaring in hebben dat het met een nieuwe versie wel gaat werken?
Lijkt mij ook de oplossing om het met 2003 te doen. Heb het namelijk zojuist op die manier gedaan van WinXP Outlook Express 6 naar WinXP Outlook 2003 via Outlook 6 dat werkte perfect...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vreemd...
Ik heb tijden Office2000/XP gebruikt onder windows 2000 met IE/OE6 versies en eigenlijk nooit import/export problemen gezien.
Ondanks dat OE6 er niet bijstaat werkt import/export met Office2000 wel hoor, mits je maar SP3 geinstalleerd hebt.

[edit]
Mocht je toch via een omweg genaamd Office 2003 (een gratis te downloaden Office 2003 Standard Trial versie bijvoorbeeld) willen werken: hou dan wel even in de gaten dat je dan een Office97/2002 compatible PST file aanmaakt, en niet de 2003 versie. Anders kan je m niet meer in oudere versies lezen :)

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 14-07-2005 23:56 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1