[PHP] Help met zoeken naar functie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ok, ik heb me de laatste 2 uur suf zitten zoeken naar welke functie ik nou moet gebruiken in PHP. ben op dit moment bezig met een simpel bestel module, welk tot nu toe prima werkt. vervolgens moet ik de bestel procedure afsluiten door alle opgeslagen variabelen te versturen naar de database (alles wordt pas opgeslagen zodra de bestelling is afgerond, tot dan doe ik het met sessions)

stel ik heb als bestelform t volgende :

| Aantal | Artikel | Prijs | Verwijder |
--------------------------------------------------------------

12 | art 33 | 44 euro | x
47 | art 13 | 23 euro | x
25 | art 01 | 33 euro | x

nu komt mijn vraag, ik weet bijna zeker dat je bv input veld aantal kunt opslaan als "bestel_aantal[]" om vervolgens deze op de volgende pagina middels een for-loop weer uit te printen : $bestel_aantal[$i]

mijn vraag is dus klopt dit ongeveer, maar vooral welke functie moet ik raadplegen op php.net ?? los het namelijk liever zelf op

ps. dit is dus geen help me met t script topic :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoezo "welke functie"? :? Je slaat een array op, en je haalt een array eruit in de volgende pagina. Heb je verder geen functies voor nodig? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd welke functie :?

Misschien moet je het even uitleggen wat je exact wilt, maar volgensmij zeg je zelf al hoe het moet wat je wil doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een beetje wazige vraag, maar goed, als ik het goed begrijp staat die tabel in een formulier in html.
Misschien is het makkelijker om even te posten wat je nu hebt. Ik dnek dat het vrij makkelijk op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohw wacht effe, volgensmij bedoelt TS hoe hij de waarden uit de input-fields in zijn array krijgt :D

@TS, dit is gewoon een kwestie van slimme manier van formulier opbouwen. Wat je kan doen is voor elk artikel een apart formulier nemen zodat deze aantallen apart kunnen worden gewijzigd. Of je neemt 1 formulier en dan neem je als veldnamen bijvoorbeeld aantal_5 (voor artikelnr 5) etc en kun je in PHP dus zo uitlezen. Verder gewoon een kwestie van $_POST uitlezen lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online
ok ik probeer het nogmaals.

- ik krijg dus nadat ik enkele artikelen heb besteld een bestelformulier voor me, die er uitziet zoals in mijn OP. het gaat hier inderdaad om een formulier
- nu moet ik DUS de waardes die ik tot nu toe heb opslaan in een array, bv

code:
1
$bestelling = array("artikel" => array(artikel_id => $id, artikel_aantal => $aantal));

waar het bij mij omgaat is dus het opslaan vd waardes in een array waar ik de mist in ga

--
@herelam : yess jij hebt hem door, nogmaals sorry voor de brakke omschrijving :)

[ Voor 12% gewijzigd door SYQ op 29-06-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je geeft gewoon je inputs de naam aantal[$id] waarbij je dat id dus door PHP laat vullen. Vervolgens kun je het dan gewoon op de volgende pagina ophalen in een foreach ofzo:
PHP:
1
2
3
foreach ($_POST['aantal'] as $key => $aantal) {
  echo 'product '. $id . ' bestaat ' . $aantal . ' keer.';
}

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:17:
waar het bij mij omgaat is dus het opslaan vd waardes in een array waar ik de mist in ga
maar wat gaat er dan fout/lukt er niet :?

Misschien handig als je even je formulier post (de html-source dus), wellicht dat die niet slim is opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online
@-nme-, super met bovenstaande code kan ik weer verder. wat ik dus al die tijd fout deed was zoeken op phpnet naar een functie, terwijl ik gewoon array moest toepassen (stress vanwege deadline i guess). dom dom

@herelam, oplossing wat jij schreef had ik al toegepast. text-input waardes zag er zo uit :
code:
1
 <input type=text value=1 name=artikel_aantal_$teller>

alleen lukte het me maar niet om op de volgende pagina dit uit te lezen, hoe doe je dat eigenlijk?
code:
1
2
for ($i=0; $i < $aantal_bestelde_artikelen; $i++) { 
echo "<br>cart $i : ". $_POST['artikel_aantal_$i']; }
lukt namelijk niet

[ Voor 5% gewijzigd door SYQ op 29-06-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het uitlezen gebruik je dan de array bestelling neem ik aan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online
gebruik nu array ja, en gaat de goeie kant op. was alleen benieuwd hoe je op de volgende pagina jouw methode zou moeten uitlezen middels een for loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:49:
gebruik nu array ja, en gaat de goeie kant op. was alleen benieuwd hoe je op de volgende pagina jouw methode zou moeten uitlezen middels een for loop
Gewoon ook met foreach :)

Overigens, volgensmij is het makkelijker om een tweedimensionale session-array te gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online
tnx, maar oplossing van -NME- werkt prima tot nu toe :)
Pagina: 1