asus P5GD1 / meer dan 3 devices = instabiel

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:38
Ik kocht onlangs een asus P5GD1 bord maar krijg m'n setje met geen mogelijkheid
stabiel.
Dit bord heeft slechts 1 ide voetje en ik heb 5 ide devices ; daarom kocht ik eerst een pci-ide kaart.
Onder windows 2000 wilde dit niet en onder XP word de boel wel vlot herkend maar kan het geheel alleen idle draaien ; belasten levert voornamelijk een bevroren setje op.

Door deze problemen besloot ik enkele ide>s-ata dongles aan te schaffen.
Na wat aanloop problemen werd het geheel zowel onder 2000 als XP goed herkend maar de instabiliteit is gebleven ( nog steeds vastlopers bij belasting van het systeem )
Het mobo heeft de nieuwste flash versie en ook de devices hebben de meest recente firmware.

Is er iemand bekend met deze problematiek ?

Overstappen naar een andere plank word problematisch ( bijna geen alternatieven zover ik weet ) en weer nieuwe reepjes geheugen aanschaffen om zodoende een ddr2 mobo te kunnen gebruiken is vooralsnog geen optie.

I live in darkness , i exist in the shadow

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is helaas niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. O.a. de specs zijn incompleet en er valt niet uit de topicstart te afleiden wat je allemaal wel niet hebt uitgesloten mbv de Troubleshooter die je in de FAQ en het Beleid van dit subforum had kunnen vinden :)

Begin hier: PMG Beleid.

Dit topic is gesloten.