Ik ben vorige week een week op het Italiaanse eiland Elba geweest (je weet wel, waar Napoleon 10 maanden verbannen heeft gezeten). Het hele eiland is erg bergachtig en dat geeft dus uitstekend gelegenheid om optimaal te genieten van het fantastische uitzicht. Ik zal de highlights eruit lichten:
1] Aankomst met de boot: het uitzicht op Portoferraio, de hoofdstad van Elba.

2] Uitzicht over Porto Azzurro.

3] Zonsondergang aan het strand.

4] De haven van Portoferraio.

5] Uitzicht richting de haven van Portoferraio vanaf het hoogste punt van de stad.

6] Uitzicht vanuit het studeervertrek in het huis waar Napoleon woonde tijdens zijn verbanning. Ik kan me goed voorstellen dat hij er na 10 maanden vandoor is gegaan.....

7] De kliffen bij Capo Sant'Andrea.

8] Aan de noordkant van het eiland zijn de rotsen / kliffen nog ruiger.

9] Natuurlijke vegetatie op Elba: cactussen van twee meter hoog. Deze stond ook nog heel mooi in bloei.

10] Terug op de boot: zeemeeuwen die zo brutaal waren dat ze uit de hand aten.

Ik heb de bewerking in Photoshop zo mild mogelijk gehouden: een klein beetje USM en hier en daar de levels iets opgekrikt voor iets natuurgetrouwere kleurweergave.
Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.
1] Aankomst met de boot: het uitzicht op Portoferraio, de hoofdstad van Elba.

2] Uitzicht over Porto Azzurro.

3] Zonsondergang aan het strand.

4] De haven van Portoferraio.

5] Uitzicht richting de haven van Portoferraio vanaf het hoogste punt van de stad.

6] Uitzicht vanuit het studeervertrek in het huis waar Napoleon woonde tijdens zijn verbanning. Ik kan me goed voorstellen dat hij er na 10 maanden vandoor is gegaan.....

7] De kliffen bij Capo Sant'Andrea.

8] Aan de noordkant van het eiland zijn de rotsen / kliffen nog ruiger.

9] Natuurlijke vegetatie op Elba: cactussen van twee meter hoog. Deze stond ook nog heel mooi in bloei.

10] Terug op de boot: zeemeeuwen die zo brutaal waren dat ze uit de hand aten.

Ik heb de bewerking in Photoshop zo mild mogelijk gehouden: een klein beetje USM en hier en daar de levels iets opgekrikt voor iets natuurgetrouwere kleurweergave.
Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.
D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO