Toon posts:

[2000] Afsluiten via de powerknop werkt niet goed*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb windows2000 draaien. Als ik windows afsluit via de powerknop dan is
die binnen 3 seconden afgesloten. Tevens is het dan mogelijk om deze op
afstand dan weer aan te zetten. Bijvoorbeeld door een gedeelde map op te
vragen. De pc start dan gelijk weer op. Als je de pc afsluit via
start-afsluiten-afsluiten. Dan duurt het een heel stuk langer voordat deze
uit is. Via deze manier is het dan ook niet mee mogelijk om de computer op
afstand aan te zetten. De pc blijft dan ook echt uit.
Is het mogelijk om in windows de pc uit te zetten wat op de zelfde manier
werkt als de powerknop? Dat hij dan binnen 3 sec uit is en dat ik hem dan
weer op afstand aan kan zetten.

Alvast bedankt
Alex

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik denk dat je in hebt gesteld dat als je op de powerknop drukt je pc in slaapstand gaat. Dan start en sluit ie veel sneller inderdaad. ;)
Probeer dat eens aan te klikken als je je pc uitzet via Windows.

Verwijderd

Topicstarter
Dat de instelling voor de knop kan ik kiezen uit stand-by, hibernate en power off. Hij staat op power off. Als ik afsluit met standby of slaapstand. Dus via start en dan afsluiten. Dan blijft er ook een ledje branden op me toetsenbord. Ik kan de pc dan niet via het netwerk aan zetten. Als ik hem dan handmatig weer aan zet is die gelijk in windows. Met de powerknop is dat niet het geval. Hij sluit dan snel af en is uit en als ik hem via het netwerk oproep dan start me computer helemaal opnieuw op. Dus dat je dan eerst ziet hoeveel geheugen je heb enzo en dan het windows welkom scherm.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:19:

Is het mogelijk om in windows de pc uit te zetten wat op de zelfde manier
werkt als de powerknop? Dat hij dan binnen 3 sec uit is en dat ik hem dan
weer op afstand aan kan zetten.

Alvast bedankt
Alex
Waarom wil je zo nodig de pc snel afsluiten vanuit Windows als het goed gaat met de powerknop :?
Anyway, met dit tooltje uit de Windows 2000 resource kit kan je je pc snel afsluiten met het commando "SHUTDOWN /l /y /c /t 01" waarbij "/c" alle actieve applicaties afsluit zonder te vragen om op te slaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 13:48 . Reden: verkeerde commands ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan is er als je dat ding niet kan booten vanaf het netwerk iets niet goed met je netwerkkaart of de biosinstellingen ervan :P Al eens iets gespeeld met de instellingen daar?

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Je zinnen worden op een vreemde manier afgebroken, zou je dat nog even willen fixen? Half afgebroken zinnen maken de tekst nogal vervelend om te lezen ...

Ik zet even je OS in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy. Probeer daar in het vervolg even op te letten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Het hoeft niet perse snel. Maar met de powerknop is het de enige manier om de computer via het nerwerk weer aan te zetten. Aangezien ik me computer nog wel eens op tijd instel om af te sluiten. Is het daarna wel makkelijk om hem via het netwerk weer aan te zetten.

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
sanfranjake schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:42:

Ik zet even je OS in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy. Probeer daar in het vervolg even op te letten :)
Het gaat hier volgens mij over Windows 2000. ;)
Pagina: 1