beeldscherm versteld zichzelf?

Pagina: 1
Acties:

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-07 13:15
Beste Tweakers,

ten eerste sorry voor de wazige omschrijving in de topic titel, maar deze is net zo wazig als mijn probleem...

ik heb een Iiyama Vision Master Pro 450 19' CRT beeldscherm. deze doet het al 1,5 jaar erg goed, maar hij is al wat ouder, aangezien ik deze 2e hands heb gekregen. deze word aangestuurd door een Club 3D G-force 5900 XT met een XFX bios flash. deze draait op standaard snelheid. deze word watergekoeld door een ZM-GWB1 waterkoelblokje. deze is aangesloten op mn Zalman reserator 1 waterkoeling. de temperatuur van beide is goed. rond de 40 graden idle.

nu dus het probleem.. mijn beeldscherm, lees: de breedte instelling, versteld zichzelf soms plotseling. als ik dan het beeldscherm wat breder instel, dan staat ie even goed, en als ik dan bijvoorbeeld World of Warcraft opstart, staat ie weer anders. dit had ik hiervoor nooit. het probleem is ongeveer 1 week geleden ontstaan. mijn beeldresolutie is 1600x1200 en dit heeft altijd netjes gewerkt..

ik kan nog geen verband aanbrengen tussen het verstellen van de breedte, en software. is er misschien een hotkey die ik elke x per ongeluk indruk, dat de breedte weer standaard gaat..?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het zal eerder de frequentie vanuit de videokaart zijn die misschien wat fluctueert, of je beeldkannon afbuiging begint wat te haperen...

C:\>_

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:39
Dat probleem had ik ookwel eens met m'n 19'' 454....

is een beetje een bekend probleem naar mijn weten...heb de monitor verkocht aan een kameraad van me, en die heeft nergens meer last van...

• -LS-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:41

-LS-

Happy as a pig in shit

Ik weet wel dat met mijn Iiyama monitor het afhankelijk is van de frequentie. Ik heb bijv. mijn bureaublad op 1152x864 bij 85 Hz staan. Speel ik bijv. een spel op deze resolutie bij 75 Hz, dan staan de beeldscherm instellingen anders. Dus per res. en freq. instellen.

Ik heb een Nvidia graf. kaart en daar kan ik per resolutie de freq. vast zetten.

• BootVluchteling
ik heb hier nooit last van gehad.. dat is het vreemde dus! wat voor oplossingen kan ik nu doen..? ik heb namelijk totaal geen instellingen verandert, en tóch doet ie nu ineens raar..

• Mr. Detonator
BootVluchteling schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:43:
ik heb hier nooit last van gehad.. dat is het vreemde dus! wat voor oplossingen kan ik nu doen..? ik heb namelijk totaal geen instellingen verandert, en tóch doet ie nu ineens raar..
je kan effe een half uurtje gaan gamen...zodat ie goed warm word...en 'm dan opnieuw instellen

• BootVluchteling
ik ben dr al mee bezig. maar hij staat elke dag rond de 8 uur aan.. als het niet langer is..

• Mr. Detonator
BootVluchteling schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:07:
ik ben dr al mee bezig. maar hij staat elke dag rond de 8 uur aan.. als het niet langer is..
je kan 'm sowieso 't beste instellen als ie al flink warm is......

Verwijderd

Ik heb ook een Iiyama monitor die hetzelfde doet. Het ligt aan de gebruikte frequentie. Als ik dezelfde resolutie maar een andere frequentie doe verspringt de ingestelde breedte/wijdte.
Heb bv WoW nu ook ingesteld om 100Hz te gebruiken en zelfde resolutie, geen probleem meer.

Voor de games die deze instellingen niet zelf kunnen doen, gebruik ik powerstrip. Kun je per exe instellen wat de frequentie moet zijn.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mijn Vision Master Pro 450 heeft het sinds gister ook. Zouden de hoge temperaturen het ding parten zijn gaan spelen? Het beeld was wel eens vaker wat vervomd bij uit standby komen, maar dat trok binnen enkele minuten weg. Nu lijkt het blijvend :(.

Het beeld is aan de zijkanten smaller geworden; lees: alleen aan de zijkanten. De versmalling is niet egaal verdeeld. Ik heb de instellingen nu wel zo staan dat het beeld weer gevuld wordt, maar ik dan nog steeds heel duidelijk zien dat het beeld aan de linkerzijde vervormd is (de beeldkolommen zitten daar te dicht bij elkaar). Het OSD heeft hier geen antwoord op. Is er nog iets wat ik hieraan kan doen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit doet mijn Vision Master Pro 452 ook al jaren, tis idd echt irritant, alleen doet ie het bij mij 1x per maand ofzo, dus heb er opzich niet echt veel last van.

Als ik naar een LANparty ga en deze monitor mee neem is ie na het verplaatsen eigenlijk bijna altijd wel verschoven en moet ik em dus weer ff opnieuw instellen.

Voor zover ik weet is hier niets aan te doen, maar mocht iemand een oplossing weten.... :)

• BootVluchteling
het is dus een bekend probleem bij Iiyama.. uhm. de warmte zóu het kunnen zijn... zou een ventilator helpen ofzo..?

of moet ik mn reserator ook op mn beeldscherm aansluiten? :9

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Denk niet dat het een warmte probleem is aangezien ik het in de winter ook gewoon heb.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mijn monitor gaat nu snel achteruit. Zelfs op op maximum van de instelbare breedte vult hij het scherm niet meer. :( Eerdaags maar met IIyama bellen om te horen of het nog het repareren waard is.
Pagina: 1