Toon posts:

USB-toetsenbord met laptop-toetsen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een een goed USB-toetsenbord met laptop-toetsen (platte toetsen). Spijtig genoeg is dat niet zo populair, want ik heb er maar eentje gevonden: http://www.logitech.com/i...,scrid=925,CONTENTID=7440. Het probleem met dit model is dat het alleen een PS2 aansluiting heeft, en dit kan ik niet gebruiken icm. met mijn laptop, want deze heeft geen PS2 aansluiting.

Mijn vraag is daarom of jullie nog modellen/merken kennen. Ik word een beetje moedeloos :) Het moet dus een USB-toetsenbord met laptop-toetsen zijn.

In de search vond ik ook niet veel.

bedankt!

PS: Ik kan natuurlijk ook altijd een PS2->USB convertor kopen, maar deze convertors zijn niet zo goedkoop.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

Reinier

\o/

De UltraX van Logitech is er ook in USB-smaak :)

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55
Reinier schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:06:
De UltraX van Logitech is er ook in USB-smaak :)
Jup ik heb hem ook! Logitech Flat-x keyboard! Ownage :P
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:05:
PS: Ik kan natuurlijk ook altijd een PS2->USB convertor kopen, maar deze convertors zijn niet zo goedkoop.
4 euro?

[ Voor 37% gewijzigd door the-edge op 29-06-2005 13:08 ]

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:50

Pinobigbird

doesn't share food!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29

Tarin

Just plain weird.

Deze van Coolermaster is best mooi:

Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pic500/130284.jpg

Onder anderen bij Informatique. Is ook best stevig, alleen wat koud in de winter (aluminium :P). De (overigens blauw) num/caps/scroll lock-lampjes zijn alleen een beetje aan de felle kant.
Wat dacht je van een fatsoenlijk merk? :P.

Sorry, maar van Qware heb ik niet zo'n vreselijk hoge pet op. Slechte ervaring met een van hun producten (tv/tuner-naar-vga-kastje). Maar ze maken inderdaad op zich best grappige dingen.

[ Voor 89% gewijzigd door Tarin op 29-06-2005 13:18 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Eleshar
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09-2025

Eleshar

Nil Satis Nisi Optimum

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55
Als ik me trouwens niet vergis is al het spul van logitech standaard USB en krijg je een USB/ps2 converter bij je aankoop! Of vergis ik me dus wel ? :P

[ Voor 11% gewijzigd door the-edge op 29-06-2005 13:14 ]

Verwijderd

als je der eventueel niet naar moet kijken, die DiNovo van Logitech... heeft laptoptoetskes en werkt draadloos met een ontvangertje dat naar USB gaat... is wel nogal duur voor toetsenbord.

is trouwens met bluetooth. zeer makkelijk om via je toetsenbord sms'jes in te tikken (van vriend gehoord dat dat ook zou kunnen...)

Verwijderd

Topicstarter
wouw :)

bedankt voor de tips/links! Ik had dus te snel gekeken, er is inderdaad ook een USB-versie van het logitech keyboard.

Nu twijfel ik nog tussen de logitech of coolermaster (Tarin). Beide kosten ongeveer evenveel.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Ik heb zelf een Vivanco toetsenbordje die op USB is en een laptop aanslag heeft. Ook heeft ie een USB 1.1 hubje ingebouwd. Handig voor je USB key dingen.
Kostte volgens mij iets van 30 of 40 euro.. Bevalt mij erg goed iig.

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-10-2025
Logitech DiNovo heb ik.. bevalt ZEEEER goed.. Heb hem nu ruim een jaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/6737/IMG_3315-1.jpg

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
niet al te beste ervaringen mee, toetsen blijven snel hangen (zonder dat ik iets er op geknoeid heb) :( en de muis was al binnen een halfjaar op/kaduuk) no q-ware no more voor mij....

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

Topicstarter
Logitech DiNovo is mij te duur voor een toetsenbord. Verder wil ik hem ook heen en weer sleuren, en ik heb niet veel zin om constant die ontvanger ook te moeten meesleuren.

Verwijderd

nicket84 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:28:
Logitech DiNovo heb ik.. bevalt ZEEEER goed..
Vind je het niet vervelend dat er na een paar seconden inactiviteit zo'n soort slaapstand intreedt? Dat je bij de eerstvolgende toetsaanslag weer even moet wachten voordat er iets gebeurt...

Hier hebben trouwens wel meer draadloze desktops last van. Als er van de DiNovo een wired versie was, zou het voor mij een kandidaat zijn...

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 12:48
Er is wel een DiNovo versie voor notebooks. Niet wired maar wel met een kleine ontvanger. Maar je hebt dus natuurlijk geen laadstation.

Verwijderd

slimline toetsenbord van trust bij mediamarkt voor 15 euro
werkt als een tiet, wel even wennen waar sommige toetsen zitten (duurt nie lang).

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben hier ook naar gaan kijken en ben uitgekomen bij de DiNovo for Notebooks omdat ik al een MX1000 heb en dus geen MX900 nodig heb die bij de DiNovo Media Desktop zit.

Let wel goed op de toetsen layout. Er zijn voornamelijk UK versies in Nederland terecht gekomen. Zie ook: Logitech diNovo: waar koop je een normale?

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Pas heb ik bij correct in rotterdam nog zo'n soort toetsenbord gehaald. Deze kost 35 euro dus dat moet wel te doen zijn inverglijking tot de dinovo. (Die mijn vader trouwens heeft en idd superieur is aan dit bord)
Deze was met usb maar wel zonder numpad (wel met numlock maar dat is ook verre van ideaal).

No signature found

Verwijderd

Topicstarter
thanks all, ik heb het logitech toetsenbord met USB-aansluiting kunnen vinden :)

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:13:
thanks all, ik heb het logitech toetsenbord met USB-aansluiting kunnen vinden :)
Welke? De UltraX of de diNovo?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

Reinier

\o/

Ik gok de UltraX, hij heeft de diNovo immers een paar posts terug al afgeschreven ;)

Verwijderd

Topicstarter
oops sorry, inderdaad de UltraX

de diNovo mag dan nog zo goed zijn, dat is echt te veel geld voor een toetsenbord

Verwijderd

http://www.kijkshop.nl/on...%255Fname%3DToetsenborden

:+ heb ik nou ook, en typt geweldig :D alleen ff wennen als je normaal toetsenbord bent gewend ;) maar ook lekker platte toetsen en lekker compact design enzo :*)

Verwijderd

Heb zelf lang gezocht naar een toetsenbord, kwam uit op de Labtec. Lekker smal en zonder al teveel toeters en bellen. Toch zitten alle benodigde toetsen erop.
LABTEC Ultra Flat Toetsenbord USB Zwart voor maar 19,95.
Erg goedkoop maar zeer effectief. :)

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:01:
Heb zelf lang gezocht naar een toetsenbord, kwam uit op de Labtec. Lekker smal en zonder al teveel toeters en bellen. Toch zitten alle benodigde toetsen erop.

http://www.pixmania.be/be...lat-usb-toetsenbord.html#

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:05:
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:01:

http://www.pixmania.be/be...lat-usb-toetsenbord.html#

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je een PS/2 tb hebt dan kan je toch een Belkin USB>PS/2 converter erop zetten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Ik heb het logitech TB gehad op PS/2: Een convertor die ik nog had liggen wilde niet werken. Ik heb toen voor m'n laptop een nieuwe gekocht met USB aansluiting (waar je een USB>PS/2 converter bij krijgt, andersom dus) en die werkt prima.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1